Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@08:48:02 GMT

رد معضلات اجتماعی در حصارکشی سی‌وسه پل

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۱۳۰۱۹

رد معضلات اجتماعی در حصارکشی سی‌وسه پل

بخشی از حصارکشی سی‌وسه پل برای جلوگیری از سقوط گردشگران و شهروندان موضوعیتی ندارد و به دلیل ممانعت از بروز معضلات اجتماعی در کنج‌های این پل تاریخی طرح شده است.

به گزارش ایسنا، طرح حصارکشی سی‌وسه پل بعد از کش و قوس‌های فراوان، در نهایت با استفاده از میله‌های فلزی و سیم‌های بوکسل در حال اجرا است اما بخش‌هایی از این حصار مانع سقوط نیست و تنها تردد بر روی عرشه‌های جانبی پل را محدود می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طرحی که در بخش غربی پل تا حدی پیشرفت فیزیکی داشته، مشخص است که رواق‌های جانبی پل در فاصله میان هر دهانه با سیم‌های بوکسل مسدود شده است. این بخش از حصار مانعی برای سقوط نبوده و تنها تردد و نشستن شهروندان و گرشگران در مسیرهای جانبی پل را که در تمام طول روز آسایش اقلیمی ایجاد می‌کند، محدود کرده است.

جعفر کساییان- کارشناس عمران و سازه که در اواخر دهه 40 هجری شمسی مرمت و استحکام بخشی این پل تاریخی را انجام داده است با تاکید بر اینکه تخصص وی مباحث سازه‌ای بوده و شاید صلاحیت علمی اظهار نظر را نداشته باشد به خبرنگار ایسنا می‌گوید: در سفرنامه‌های تاریخی از اهمیت این مسیرهای جانبی بارها صحبت شده است.

وی ادامه می‌دهد: شاردن در سفرنامه خود تعریف این مسیرها را به تفصیل کرده و گفته که این مسیر بسیار خنک است و گردشگران را از باد و باران و گزند آفتاب محفوظ نگاه می‌دارد. این مسیر همچنین جنبه ایمنی داشته و از تداخل شهروندانی که بر روی پل نشسته‌اند با کاروانی که از روی پل عبور می‌کرده نیز جلوگیری می‌کرده است.

مرمت‌گر سی‌وسه پل اضافه می‌کند: طرحی که تا اینجا اجرا شده است مردم را از عبور و مرور و نشستن در این رواق‌ها محروم می‌کند. علت شاید این است که مانع از دیوار نویسی و یادگار نویسی بر روی پل شوند. این مساله جنبه اجتماعی دارد و با اعمال محدودیت بر طرف نخواهد شد.

کسائیان می‌گوید: من راه حل نمی‌دهم اما می‌توان با اقدامات دیگری مانع از این مشکلات شد. تخصص من سفت‌کاری است، اما معتقد هستم مسیرهای فرعی پل باید باز باشد. شاید بهتر باشد جان‌پناه کوتاهی طراحی می‌کردند یا تابلوهایی نصب می‌کردند که به والدین تاکید کند مراقب فرزندان خود باشند.

عرشه‌های جانبی سی‌وسه پل هزار و یک گرفتاری ایجاد می‌کرد

علی محمد فصیحی- مدیر پایش پل‌های تاریخی استان اصفهان در پاسخ به خبرنگار ایسنا در رابطه با علت اعمال محدودیت برای عبور از مسیرهای جانبی می‌گوید: این طرح را شورای فنی میراث تایید کرده بود. علت این بود که مسیرهای جانبی "هزار و یک گرفتاری" ایجاد می‌کرد.

وی ادامه می‌دهد: بارها اتفاق افتاده بود که از رواق‌های جانبی به عنوان سرویس بهداشتی استفاده می‌شد. وضعیت وخیمی از یادگاری نویسی یا تجمع زباله در رواق‌های این پل وجود داشت. به همین دلیل تصمیم بر این شد که تردد را محدود کنیم.

مدیر پایش پل‌های تاریخی استان اضافه می‌کند: در آخرین جلسه‌ای که با حضور معاون میراث تشکیل شد، تاکید بر این بود که مردم امکان تردد در این مسیرها را داشته باشند. به همین دلیل مسیر تردد از عرشه‌های جانبی باز خواهد شد و آن بخشی از طرح که به این منظور اجرا شده است برداشته خواهد شد.

فصیحی تاکید می‌کند: تصمیم به علت مشکلات وندالیستی و اجتماعی اتخاذ شده بود، اما امیدواریم خود مردم نیز از فضاهای دنج سی‌وسه پل مراقبت عمومی داشته باشند تا شاهد تکرار این مشکلات نباشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام منطقه اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۱۳۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علمای ربانی در برخی نقاط مهجورند/ حجاب از معضلات کف جامعه است

فرارو- مراسم چهل و پنجمین سالگرد شهادت آیت الله دکتر مرتضی مطهری عصر روز پنجشنبه در مسجد جامع نارمک برگزار شد. در این مراسم که از طرف خانواده شهید مطهری و ستاد سالگرد برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین احمد ناطق نوری، علی، محمد و مجتبی مطهری، علی لاریجانی، محسن هاشمی و اقشار مختلف مردم حضور داشتند. 

به گزارش فرارو، حجت الاسلام سید محمدرضا هاشمی تهرانی در این مراسم سخنرانی خود را با موضوع علم و معرفت و جایگاه عالم دینی در جامعه آغاز کرد و گفت: در سیره امام جعفر صادق (ع) جهل و نادانی بزرگترین مرض بود. انسان در حرف ممکن است ادعای دینداری داشته باشد، اما تا مادامی که نسبت به توحید و ولایت جاهل و نادان باشد و نتواند حق را از باطل تشخیص دهد، دینداری‌اش هم ارزشی نخواهد داشت. 

هاشمی تهرانی با بیان اینکه علم و معرفت یک حقیقتی است که ائمه اطهار مکرراً شیعیان را به آن‌ها توصیه می‌کردند، تصریح کرد: محب و شیعه بی‌سواد و بی‌معرفت، به درد اهل بیت (ع) نمی‌خورد. معارف غنی اهل بیت (ع) غیر از این چیز‌هایی است که ما در کتاب‌های خود می‌خوانیم. اهل بیت (ع) در مقام آموزش شیعیان یک راه خاصی را طی کردند. شیعه و محب بی سوادِ جاهل به چه دردی می‌خورد. 

این سخنران با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های برجسته و منحصربفرد استاد مطهری این بود که تراز منبر را در عالی‌ترین سطح خود حفظ کرد، ادامه داد: استاد مطهری جایی منبر می‌رفت که وقتی پایین می‌آمد منبر و مطالب او کتاب معرفتی شیعه می‌شد. در زمان خود برخی از این کتب به چاپ ۴۰، ۵۰ و ۶۰ می‌رسید. استاد مطهری تراز عالم دینی را حفظ کرد. اینکه ما بنشینیم خواب، خاطره و حکایات شخصی تعریف کنیم به چه دردی می‌خورد. باید از استاد مطهری یاد بگیریم.

این سخنران مذهبی اضافه کرد: هیئت گرفتن و نماز جماعت فوق العاده خوب است، اما آنچه که یکایک ما موظف هستیم این است که معارفت اهل بیت (ع) را ابتدا یاد بگیریم و به نسل بعد خود منتقل کنیم. 

وی با اشاره به اینکه مساله حجاب یکی از معضلات کف جامعه ما امروزه است که خیلی فراگیر است، ابراز کرد: بسیاری از بزرگان و مسئولین نظام دغدغه حجاب دارند. اگر معارف دینی در سطوح مختلف ارائه می‌شد و با این جوانان حرف زده می‌شد اینجای کار نبودیم. آیت الله مطهری با سعه صدر با تمام مخالفین بحث می‌کرد. مباحثات دقیق، بدون اینکه از کوره در برود. اسلام این را می‌خواهد که انسان آن‌چنان قدرت پیدا کند و معرفت عمیق دینی را آن‌چنان ارائه کند و بگوید هر کسی هر چه شبهه دارد بیاورد. این خصیصه مکتب تشیع و امام صادق (ع) است. علمای ربانی دین ما این چنین بودند. 

هاشمی تهرانی گفت: تهران بزرگانی به خود دیده است. مرحوم ابوالحسن رفیعی قزوینی، مرحوم شاه آبادی در تهران منبر‌های عمیق معرفتی می‌رفتند که پامنبری‌ها آن‌ها طلاب و دانشجو نبودند، بازاری‌های تهران بودند. مرحوم آیت الله میرزا عبدالکریم روشن در چهارراه سیروس برای مردم توحید تبیین می‌کرد. 

او با ابراز تأسف از اینکه امروزه در فضای حقیقی و مجازی حشر با علما از بین رفته است، اظهار داشت: علمای ربانی در برخی نقاط مهجورند. هیئات مذهبی خیلی اوقات منبری ندارد. آقای مداح می‌آید سینه زنی را برگزار می‌کنند و تمام می‌شود.

حجت الاسلام هاشمی تهرانی در پایان گفت: برخی آقایان علم‌شان که بالا می‌رود دیگر ابا دارند که روضه بخوانند. اما شأن جلیل القدر مرحوم آقای مطهری این بود که در اوج حکمت و استاد تمامی حوزه و دانشگاه وقتی منبر می‌خواند بعد از آن در روضه برای سیدالشهدا هق هق می‌کرد که نشان می‌دهد در اوج علم و معرفت هم که باشی تنها راه نجات، راه اختصاصی رحمت واسعه حضرت سیدالشهداء (ع) است.

دیگر خبرها

  • تورم نیروی انسانی در شهرداری جزو معضلات شهرداری‌ها است
  • ماجرای حصارکشی در بوستان لاله تهران چیست؟
  • آموزش: نکات مهمی که قبل از خرید دستگاه‌های الکترونیکی دست دوم باید بدانید
  • علمای ربانی در برخی نقاط مهجورند/ حجاب از معضلات کف جامعه است
  • ریزش کوه برخی مسیرهای مواصلاتی استان بوشهر را مسدود کرد
  • بیکاری جوانان از مهم‌ترین معضلات آبادان است
  • توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران/ سرانجام ایجاد شهرداران ویژه ناحیه چه شد؟
  • رونق تولید در ایرانی‌ترین صنعت پتروشیمی کشور
  • بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن
  • احداث مسیرهای پل ولایت و پل ششم در مراحل پایانی