Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@22:31:44 GMT

انسجام حلقه ارتباط دانشگاه با جامعه و بازار کار

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۱۳۲۴۶

وزیر علوم گفت: در حوزه ارتباط با جامعه طرح های خوبی با وزارتخانه های مطرح مانند وزارت دفاع، نفت و سازمان حفاظت محیط زیست اجرا و حلقه ارتباط دانشگاه با جامعه و بازار کار منسجم تر شده است.

به گزارش مهر به نقل از وزارت علوم، منصور غلامی صبح امروز در پنجاه و یکمین اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه های سراسر کشور در همدان با بیان اینکه آموزش عالی کشور از ۴۰ سال گذشته تا کنون سیر رشد و توسعه در همه ابعاد داشته است، اظهار داشت: بیشتر توسعه کمی دانشگاه ها در دهه ۸۰ صورت گرفته و تقاضای ورود به مراکز آموزش عالی علت این توسعه کمی بود، ولی اینگونه توسعه کمی موجب تضعیف امر پژوهش و تحقیق در آموزش عالی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تقویت بخش آموزشی دانشگاه ها را ضروری دانست و گفت: فضای روان خدمات دهی در دانشگاه ها باید حاکم شود و دانشجو درگیر چرخه پیچیده خدمات آموزشی نشود.

وزیر علوم همچنین بر تحقق اخلاق مداری در دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: بداخلاقی و بی اخلاقی در سیستم آموزشی موجب آسیب و اختلال در امور می شود و با اینگونه رفتارها برخورد می شود.

غلامی افزود: البته این امر در دانشگاه های دولتی کمتر دیده شده است و در سایر مراکز علمی نیز اینگونه برخوردها با دقت رصد خواهد شد.

وزیر علوم تاکید کرد: در حوزه ارتباط با جامعه نیز طرح های خوبی با وزارتخانه های مطرح کشور مانند وزارت دفاع، نفت و سازمان حفاظت محیط زیست اجرا و حلقه ارتباط دانشگاه با جامعه و بازار کار منسجم ترشده است.

غلامی افزود: در ۶ سال گذشته تشکیل پارک های علم و فناوری، مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان رشد خوبی داشت و نقص ها و کمبودها را جبران کرد.

وی بر استفاده بهینه از امکانات و شرایط فعلی در دانشگاه ها و مراکزآموزش عالی و پژوهشی تاکید کرد و افزود: اشتراک گذاری فضاهای آموزشی، خوابگاهی و نرم افزاری در اجرای طرح ساماندهی این وزارتخانه انجام می شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر توجه به موسسات آموزش عالی بخش خصوصی اظهار داشت: ضعف های احتمالی موجود در این موسسات نباید دستاویز و بهانه ای برای ضربه به این موسسات باشد.

غلامی اظهار داشت: این اجلاس برای کاهش نگرانی خانواده ها و دانش آموختگان شان در باب اشتغال و آینده کاری برگزار شده وان شاالله نتایج خوبی خواهد داشت ودانشگاه ها باید در این راستا هم افزایی داشته و به خوبی پذیرای تغییرات و برنامه های وزارت علوم باشند.

پنجاه و یکمین اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه های سراسر کشور با محوریت مهارت افزایی و ارتقای توان اشتغال پذیری دانشجویان کارشناسی به ریاست وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه بوعلی سینای همدان در حال برگزاری است

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۱۳۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان: زهرا ملکی قربانی در تهران فوت کرده نه جاسک!

آفتاب‌‌نیوز :

انتشار خبر فوت دکتر زهرا ملکی قربانی در جاسک باعث ایجاد شایعات و نگرانی‌هایی در بین رسانه‌های رسمی و غیررسمی، مردم و جامعه پزشکی شده است.

دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با صدور اطلاعیه‌ای ضمن تسلیت این ضایعه دردناک به خانواده محترم ایشان و جامعه پزشکی، فوت این پزشک طرحی در شهرستان جاسک را تکذیب می‌کند و از رسانه‌ها و سایر افراد جامعه تقاضا دارد که اخبار را از منابع موثق و معتبر دریافت کنند و از انتشار اخبار کذب و شایعات خودداری نمایند.

مرحومه دکتر زهرا ملکی قربانی پزشک طرحی در تاریخ ۳۰ دی ماه ۱۴۰۲ به دلیل مشکلات رفت و آمد و به درخواست خود، از بیمارستان جاسک به بیمارستان پارسیان منتقل و در آن‌جا مشغول به کار شد.

آخرین شیفت ایشان در بیمارستان پارسیان در تاریخ ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ بود و بعد از آن به تهران و نزد خانواده خود سفر کردند؛ و فوت ایشان در تهران اتفاق افتاده است.

هیچ گزارشی از درگیری و ضرب و جرح توسط بیمار یا همراهان بیمار در هیچیک از دو محل خدمت ایشان (جاسک و پارسیان) وجود ندارد. همچنین از زمان آغاز به کار ایشان در استان هیچ‌گونه مشکل کاری یا نارضایتی و شکایت یا درخواستی برای رفع مشکل از طرف نامبرده به دانشگاه مطرح نشده است؛ به همین دلیل فوت نامبرده هیچ گونه ارتباط کاری نمی‌تواند داشته باشد.

لازم به ذکر است که شیفت بعدی دکتر ملکی در بیمارستان پارسیان از تاریخ ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز می‌شد. بنابراین، اخبار منتشر شده مبنی بر فوت ایشان در جاسک نادرست بوده و بر اساس آخرین اخبار و گزارشات فوت ایشان در تهران مورد تأیید است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • عدم وجود نهاد مستقل تصمیم‌گیر و مجری، حلقه مفقوده هوشمندسازی انرژی
  • آیت‌الله مصباح نقش مهمی در تحول علوم انسانی داشتند
  • ضرورت طرح مسئله برای دانش آموزان در موضوع آب
  • باید ریل‌گذاری در آموزش عالی تغییر کند/ سند آمایش استان کرمان در حوزه آموزش عالی تدوین می‌شود
  • دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان: زهرا ملکی قربانی در تهران فوت کرده نه جاسک!
  • کارگروه آمایش و مدیریت طرح تحول آموزش عالی استان برگزار شد
  • یازدهمین سمینار آنالیز هارمونیک و کاربردها در سنندج آغاز شد
  • بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی برگزار شد
  • حمیدی‌فر: در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • برگزاری بیست و دومین نشست شورای عالی اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی