Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-26@19:42:31 GMT

کوهنورد 63 ساله هنگام صعود به قله دماوند فوت کرد+عکس

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۱۳۳۹۴

کوهنورد 63 ساله هنگام صعود به قله دماوند فوت کرد+عکس

به گزارش وانانیوز، 

ستاد پیشگیری و اطلاع رسانی از حوادث کوهستان قله دماوند گزارش پایان هفته خود را اعلام کرد که مهمترین اتفاق آن فوت یک کوهنورد 63 ساله بود.

در این گزارش آمده است: در ساعت ۱۵ روز گذشته طی مراجعه حضوری کوهنوردان مبنی از هوش رفتن کوهنوردی 63 ساله در ارتفاع ۳۷۰۰ متری، بلافاصله تیم امدادی با حداکثر سرعت از ارتفاع ۴۲۰۰ متری با کمترین زمان ممکن یعنی ۹ دقیقه خود را به مصدوم رساندند که پیش از حضور تیم، چند کوهنورد در حال انجام عمل احیا برای مصدوم بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در ادامه تیم با انجام چندین تزریق، ادامه cpr و استفاده از آمبوبگ برای تفس در خصوص احیای مصدوم، عملیات احیا ر دنبال کرد که بعد از حدود ۲۰ دقیقه مصدوم احیا شد و پس از  آن عملیات انتقال مصدوم به سمت بارگاه ۳ انجام گرفت. در طول مسیر هم عمل cpr ادامه پیدا کرد، اما متاسفانه مصدوم به دلیل نیاز فوری به اتاق «سی سی یو» فوت کرد. گفته می‌شود این کوهنورد فوت شده پیش از این عمل قبل باز انجام داده بود.

دختر مرحوم به شدت دچار شوک عصبی شد و تا صبح پنجشنبه تحت درمان و کنترل قرار گرفت.

 

همچنین در ادامه امداد و نجات آخر هفته‌ها اقدامات درمانی برای چندین کوهنورد دچار ارتفاع زدگی انجام شد. یک مورد ضرب دیدگی شدید انگشت و مچ دست که اقدامات آتل گیری برای وی صورت گرفت و مورد دیگر کوه گرفتی شدید خانوم ۳۸ ساله بود که تا صبح روز بعد تحت درمان بود و سرانجام بهبود یافت.

 روز پنجشنبه در ساعت ۱۰ صبح طی تماس تلفتی از مرکز پیام هلال احمر مبنی بر منحرف شدن کوهنوردی در ارتفاع ۵۱۰۰ به سمت دره یخار، بلافاصله تیم با گرفتن اطلاعات از شخص، از کافر دره شروع به جست و جو کرد و در ساعت ۱۳ در کنار دره مشرف به آبشار یخی در ارتفاع ۵۱۰۰ دسترسی به مصدوم کامل شد. پس از رسیدن به مصدوم کار انتقال او به بارگاه سوم صورت پذیرفت.

 

چندین مورد نیز ارتفاع زدگی و مسمومیت دارویی به دلیل مصرف خودسر دارو بود که با اقدامات لازم بهبود پیدا کردند.

 اعضای ستاد:

وحید ملکی (سرپرست)
محمد صادقی فر
امیر رحمان زاده

انتهای پیام/س

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۱۳۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جستجوها برای کودک غرق شده فلاردی ادامه دارد/ پنج روز تلاش بی‌وقفه نیروهای امدادی

فرماندار فلارد گفت: تلاش‌ها برای یافتن کودک پنج ساله غرق شده بعد از پنج روز همچنان ادامه دارد

کورش فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: روز یکشنبه گزارش مردمی از روستا نارمه در بخش امام‌زاده حسن شهرستان فلارد مبنی بر غرق شدن کودک پنج ساله در رودخانه خرسان اعلام شد، در ساعات اولیه هماهنگی‌های لازم صورت پذیرفت و روز بعد تیم‌های غرق نجات با پشتیبانی هلال احمر حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: مجدداً روز بعد با توجه به همجواری روستا با کهگیلویه و بویراحمد تیمی از طرف آتش نشانی این استان ارسال شد، مکان‌های تور بسته شده، پهبادهای شناسایی در حال گشت زنی هستند ولی متأسفانه هنوز ردی از این کودک پنج‌ساله یافت نشده است.

فرماندار فلارد تصریح کرد: امروز پنج روز است که تلاش‌ها برای یافتن این کودک ادامه دارد و فردا هم با هماهنگی استان همجوار دو تیم غرق نجات دیگر از طرف هلال احمر برای جست‌وجو ارسال خواهد شد.

فتحی تاکید کرد: دو تیم به‌صورت جهادی برای کمک اعلام آمادگی کردند ولی لازم است تدابیر برای حفظ جان امدادگران اندیشیده شود.

وی اضافه کرد: رودخانه خرسان یک رودخانه با حجم بسیار زیاد و داری حفره‌های زیادی است که این موضوع کار جست‌وجو را سخت کرده است.

کد خبر 747984

دیگر خبرها

  • طبیعت‌گرد ۵۸ ساله اشنویه‌ای از مرگ حتمی نجات یافت
  • نجات طبیعت‌گرد ۵۸ ساله از مرگ حتمی در اشنویه
  • نجات مرد ۵۸ ساله طبیعت گرد در ارتفاعات تالاجار اشنویه
  •  ۱ مصدوم به علت سقوط از ارتفاع در روستای شبانکاره منطقه روانسر
  • فیلم| تلاش‌ها برای یافتن کودک پنج ساله غرق شده همچنان ادامه دارد
  • جستجوها برای کودک غرق شده فلاردی ادامه دارد/ پنج روز تلاش بی‌وقفه نیروهای امدادی
  • تصادف زنجیره‌ای ۹ خودرو در ارومیه ۱۱ مصدوم داشت
  • تصادف زنجیره‌ای ۹ خودرو در ارومیه/ ۱۱ نفر مصدوم شدند
  • ابهام درباره حضور ۲ پرسپولیسی مصدوم
  • امدادرسانی به خدمه شناور تانزانیایی در آب‌های بوشهر انجام شد