Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@02:03:24 GMT

بازنشستگان از بسته های حمایتی و بانکی برخوردار شوند

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۱۳۶۹۰

بازنشستگان از بسته های حمایتی و بانکی برخوردار شوند

تهران- ایرنا- مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در راستای تکریم از جایگاه بازنشستگان ضرورت دارد این قشر همانند شاغلین از بسته های حمایتی، تسهیلات رفاهی و بانکی برخوردار شوند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از صندوق بازنشستگی کشوری، جمشید تقی زاده‌ با اشاره به نقش سازمان تأمین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه ای کشور با قدمتی بیش از 60 سال افزود: سازمان تأمین اجتماعی یک سازمان بین نسلی، مشاع و حق الناس است که درحال حاضر بالغ بر 42 میلیون نفر از جمعیت کشور را تحت پوشش قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: به عبارتی دیگر تامین ‌اجتماعی دماسنج سیاست های رفاهی کشور است و بقا و حیات آن مستقیما با سرنوشت و زندگی نیمی از جمعیت کشور گره خورده است.
تقی زاده یکی از اصلی ترین خدمات این سازمان را تعهد پرداخت مستمری بازنشستگی و تأمین درمان بیمه شدگان دانست و گفت: سازمان تامین اجتماعی اکنون سه میلیون و 100 هزار مستمری بگیر تحت پوشش دارد که این آمار با احتساب خانواده آنها به پنج میلیون و 200 هزار نفر می رسد.
وی تصریح‌ کرد: بر اساس گزارش های ارایه شده مستمری این سازمان ماهانه چهار هزار و 200 میلیارد تومان معادل یک چهارم برابر یارانه ای است که دولت هر ماه پرداخت می کند و این نشان می دهد سازمان تأمین اجتماعی به رغم مشکلات اقتصادی همچنان به تعهدات خود در برابر ذینفعان پایبند و متعهد است.
تقی زاده سازمان تأمین اجتماعی را یک سرمایه ارزشمند ملی خواند و گفت: البته نباید با تصمیماتی که خارج از منطق اقتصادی این سازمان است، تعادل منابع و مصارف آن برهم بخورد و آینده آن به خطر بیافتد بلکه این سازمان نیاز به عزم و حمایت همه جانبه دارد و در این مقطع همه باید اعم از دولت و مجلس به آرامش و ثبات این سازمان بیمه ای کمک کنند.
وی ادامه داد: کارفرمایان نیز لازم است با پرداخت به موقع حق بیمه کارگران، تأمین اجتماعی را در اجرای وظایف و تعهداتش یاری رسانند.
تقی زاده همچنین با اشاره به برگزاری جلسات مشترک صندوق بازنشستگی و کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در این جلسات موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان مورد بحث و بررسی قرار گرفته و نشانه امیدوارکننده ای از تعامل نمایندگان دولت با مجلس دیده می شود که امیدواریم با حمایت نمایندگان مجلس این مطالبه بازنشستگان در بودجه سال آینده درنظرگرفته شود.
اجتمام*2181*1834

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي صندوق بازنشستگي بسته هاي حمايتي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۱۳۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از بسته حمایتی ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان در سال ۱۴۰۳

در راستای تحقق شعار سال و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، بسته حمایتی ویژه‌ای در سال ۱۴۰۳ رونمایی شد. این بسته حمایتی که توسط صندوق نوآوری و شکوفایی ارائه می‌شود، شامل تسهیلات، خدمات و حمایت‌های مختلفی برای شرکت‌های دانش‌بنیان است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمدصادق خیاطیان؛ رییس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی در حاشیه رونمایی از سه محصول نوآورانه در رویداد اینوتکس 2024 گفت: این نمایشگاه نمایشگاه خودباوریست یعنی توانمندی نخبگان کشور در شرکت‌های دانش بنیان عرضه می‌شود و بسیاری از محصولات محصولات جدیدی است.

خیاطیان گفت این محصولات با تکنولوژی‌های روز دنیا قابل رقابت است. تکنولوژی‌هایی که در این نمایشگاه عرضه شده است با بسیاری از تکنولوژی‌های کشورهای دنیا قابل رقابت است.

مدیر هیئت رئیس هیئت صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: ما در صندوق نوآوری و شکوفایی وظیفه تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان را بر عهده داریم و بیش از 80 خدمت را در صندوق نوآوری و شکوفایی برای شرکت‌ها ارائه می‌کنیم.

وی تاکید کرد: عمده تقاضای شرکت از صندوق نوآوری و شکوفایی بحث تسهیلات است و همچنین بخش سرمایه‌گذاری ما فعال است و دولت نیز حمایت بسیار ویژه‌ای را کرده است و سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی در دولت سیزدهم به 10 همت افزایش پیدا کرده است.

خیاطیان خاطرنشان کرد: دولت حامی شرکت‌های دانش بنیان است و ما در صندوق نوآوری و شکوفایی تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا از این شرکت‌های دانش بنیان حمایت کنیم.

خیاطیان گفت:  یک بسته ویژه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را در قالب شعار سال رونمایی خواهیم کرد که شامل شرکت‌هایی است که قابلیت جهش تولید را داشته باشند و همچنین شرکت‌هایی که با مشارکت مردم ایجاد شده یا تأمین مالی شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رونمایی از بسته حمایتی ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان در سال ۱۴۰۳
  • حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی طبق قانون افزایش یافته است
  • ابلاغ مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • خبر جدید یک نماینده درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان/ افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان چه زمانی اعمال می‌شود؟
  • دهقان کیا: دولت و مجلس به دنبال حال خوب برای بازنشستگان تأمین اجتماعی نیستند/ حال خوب با پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی
  • اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خردادماه
  • نظر مجلس درباره اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی به مصوبه افزایش حقوق؛ همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خرداد
  • ورود دوباره مجلس به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال جاری
  • همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خردادماه سال جاری