Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@16:24:44 GMT

خزان عمر جوان قاتل را بهاری کنیم

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۱۴۶۲۴

خزان عمر جوان قاتل را بهاری کنیم

جوان ۲۴ ساله ای که در سن ۱۶ سالگی مرتکب قتل شده است امروز برای رهایی از چوبه دار نیازمند کمک همه شهروندان ایران برای پرداخت دیه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفتم مهرماه آخرین فرصت خانواده جوان اهوازی است که دیه مقتولی که توسط پسرشان در سن ۱۶ سالگی به قتل رسیده را پرداخت کنند، چنانچه این هزینه تامین نشود مرتکب این قتل که امروز و پس از تحمل هشت سال حبس ۲۴ ساله شده است، قصاص خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید ابوالفضل صادقی، فعال مدنی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در مورد جزییات این پرونده گفت: این جوان که در سن کم بر اثر یک نزاع بچه گانه مرتکب قتل شده، یک بار تا پای چوبه اعدام نیز رفته است؛ اما حالا اولیای دم مقتول پذیرفته اند که تا جلسه بعدی دادگاه با دریافت دیه رضایت دهند؛ اما چون خانواده قاتل توانایی تامین دیه را ندارند، تصمیم گرفتیم از مردم و خیرین برای این موضوع کمک بگیریم.

وی افزود: تصمیم گرفته شد، جزییات این پرونده با افراد سرشناس و معتمد در میان گذاشته شود و موضوع توسط آنها اطلاع رسانی گردد تا جمع آوری کمک مالی برای فرد محکوم بدون ایجاد هیچ گونه شبهه ای صورت پذیرد.

یک فعال مدنی ادامه داد: موضوع با یکی از خلبانان سرشناس کشور، کاپیتان هوشنگ شهبازی در میان گذاشته شد و ایشان ضمن ملاقات با خانواده قاتل و خانواده مقتول و همچنین بررسی پرونده توسط وکیل و مشاهده مستندات پرونده، می پذیرند که در این راه به ما کمک کنند. 

وی گفت: خوشبختانه رسانه تخصصی صنعت هوانوردی کشور هم ضمن حمایت از ما، گام مهمی در اطلاع رسانی این موضوع برداشت و به تازگی خانم پرستو صالحی نیز این موضوع را در صفحه مجازی خود اطلاع رسانی کرد.

صادقی در پاسخ به این پرسش که مردم چگونه می‌توانند در کمک به تامین دیه جوان محکوم به قصاص سهیم باشند، تصریح کرد: شماره حساب ۱۹۱۳-۲۸۱۰-۳۳۷۸-۶۱۰۴ توسط کاپیتان شهبازی برای جمع آوری کمک های مردمی برای کمک به این زندانی افتتاح شده است و همه شهروندان ایران می توانند در حد و توان به همین منظور افتتاح شده است که عبارت است ۸بانک ملت به نام هوشنگ شهبازی. مردم می توانند برای کمک به این جوان هر مبلغی که برایشان مقدور است به این حساب واریز کنند و در نجات جان یک انسان سهیم باشند.

وی ادامه داد: هرچند اخیرا برخی از افراد سودجو با سواستفاده از عواطف و احساسات مردم اعتماد عمومی را به این مشارکت های نوع دوستانه کم رنگ کرده اند، اما نباید اجازه داد که فعالیت های واقعی در این بین فراموش شوند و افرادی که نیاز مبرم به کمک مردم و خیران دارند، نادیده گرفته شوند.

این فعال اجتماعی ضمن اشاره به جزییات این پرونده گفت: هم خانواده قاتل و هم خانواده مقتول از خانواده های فقیر ساکن اهواز هستند. متاسفانه خانواده قاتل به هیچ عنوان امکان تهیه مبلغ دیه را ندارند؛ ولی بنا به درخواست خانواده مقتول، رضایت آن ها مشروط به عدم رسانه ای کردن نام قاتل است.

صادقی ادامه داد: آن طور که خانواده مقتول ادعا می کردند رسانه ای کردن نام قاتل سبب مشکلات طایفه ای برای آن ها در شهرشان می شود و این باعث شده ما از رسانه ها درخواست کنیم که نامی از قاتل منتشر نکنند، هرچند مدارک پرونده و مدارک هویتی قاتل در راستای ایجاد شفافیت به رسانه ها ارائه شد.

وی تاکید کرد: تاکنون بیش از ۲۰ درصد مبلغ مذکور جمع آوری شده است و امیدوار هستیم در فرصت باقی مانده بتوانیم تمام مبلغ را جمع آوری کنیم و این جوان را از اعدام نجات دهیم.

این فعال اجتماعی خاطرنشان کرد: به طور حتم پس از به نتیجه رسیدن کمک مردم گزارشی از آزادی این جوان منتشر خواهیم کرد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اعدام اهواز خیران اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۱۴۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری قاتل درختان جنگلی؛ گرگان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، فرمانده انتظامی گرگان گفت: با انتشار تصاویر قطع درختان جنگل قرن آباد در فضای مجازی، ماموران این موضوع را ویژه بررسی کردند.

علی تجری افزود: ماموران پس از شناسایی متهم، در یک عملیات غافلگیرانه او را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

او گفت: متهم پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شد.

دیگر خبرها

  • دستگیری قاتل درختان جنگلی؛ گرگان
  • همه افراد در شکل گیری سلامت مسئولیت فردی و اجتماعی دارند
  • کتاب یک دختر بدون ملیت چگونه جهانی شد؟
  • کشف جسد پسر ۳۲ ساله در یاسوج
  • بارش باران بهاری و جاری شدن سیل در رودخانه شور دهستان گرده کوه +فیلم
  • نقش مردم در همراهی با پلیس در طرح عفاف و حجاب برجسته است
  •  پیام‌رسان‌های ایرانی جریمه خواهند شد؟ + فیلم
  • جسد جوان ۳۲ ساله‌ مفقود شده یاسوجی پیدا شد
  • تضمین رشد اقتصاد در سایه سرمایه‌گذاری شرکت‌های جوان دانش‌ محور
  • بارش باران بهاری در بافق+فیلم و عکس