Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@00:25:41 GMT

مردم لندن به افزایش جرم و جنایت در این شهر اعتراض کردند

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۱۴۶۳۵

مردم لندن به افزایش جرم و جنایت در این شهر اعتراض کردند

لندن – ایرنا – مردم پایتخت انگلیس روز شنبه در اعتراض به افزایش بی‌سابقه آمار جرم و جنایت در لندن بالون غول‌پیکر و تمسخرآمیز شهردار این شهر را در آسمان به حرکت درآوردند.

به گزارش ایرنا، معترضان در این حرکت اعتراضی، بالون 8 متری 'صادق خان' را با لباس‌زیر در مقابل پارلمان انگلیس به آسمان فرستادند. این حرکت بخشی از پویش موسوم به 'دوباره لندن را امن کنیم' است که خواهان برکناری وی از مقام شهرداری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برگزارکنندگان می‌گویند که برای ساخت این بالون در حدود 58 هزار پوند کمک مالی جمع‌آوری کرده‌اند. آن‌ها ادعا می‌کنند که صادق خان مشکلات داخلی پایتخت را رها کرده و به مسائل سیاسی می‌پردازد.
شهردار لندن ماه گذشته با سفر 'دونالد ترامپ' به انگلیس مخالفت کرد و به معترضان وی اجازه داد تا در مقابل ساختمان پارلمان، بالون غول‌پیکر و تمسخرآمیز وی را به حرکت درآورند.
دفتر آمار ملی انگلیس به‌تازگی در گزارشی اعلام کرد که جرم و جنایت در سراسر این کشور طی یک سال گذشته 22 درصد افزایش داشته است. این گزارش حاکی از آن است که بیش از 40 هزار فقره حمله با سلاح سرد در سال 2017میلادی به ثبت رسیده است. همچنین 6 هزار و 600 حمله مسلحانه صورت گرفته که این میزان با افزایش 11 درصدی روبرو بوده است.
هرچند دولت لندن ادعا می‌کند که تمهیدات ویژه‌ای را در جهت بهبود وضعیت امنیت داخلی این کشور انجام داده اما دفتر آمار ملی انگلیس تأکید دارد که اقدامات صورت گرفته تأثیر ملموسی را برای جلوگیری از روند افزایشی جرم و جنایت در این کشور نداشته است.
شهردار لندن دی‌ماه سال گذشته از طرح افزایش ایست‌های بازرسی در جهت مقابله با رشد بی‌سابقه چاقوکشی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که این اقدام به پلیس اجازه می‌دهد تا سلاح‌ مجرمان را ضبط کرده و از وقوع جرم جلوگیری کند.
براساس داده‌های آماری در تارنمای پلیس لندن، ایست‌های بازرسی در این شهر طی یک سال گذشته در حدود 50 درصد افزایش داشته است. با این‌ وجود، تأثیر عملی این راهبرد در کاهش آمار جرم و جنایت مشهود نبوده است.
پلیس هفته گذشته تحقیقات خود را درباره علت مرگ یکصدمین قربانی افزایش خشونت در این شهر آغاز کرد. براساس گزارش‌ها، فردی به نام 'کارول هاریسون' 73 ساله براثر آتش‌سوزی تعمدی در خانه‌اش به کام مرگ رفته است.
'کرسیدا دیک' رئیس متروپلیتین پلیس معتقد است که سیاست ریاضتی دولت «می» و کاهش اعتبار نهاد تحت هدایت او، مهم‌ترین عامل افزایش ناامنی در لندن به شمار می‌رود.
اروپام ** هـ ن**2040

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي انگليس صادق خان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۱۴۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برجای ماندن ده‌ها شهید در جریان ۴ جنایت صهیونیست‌ها در غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته مرتکب چهار جنایت و کشتار علیه خانواده های فلسطینی در این باریکه شده است.

در این گزارش آمده است: جنایت های وحشیانه رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته دست کم ۳۳ شهید و ۵۷ زخمی برجای گذاشته است.

وزارت بهداشت نوار غزه تاکید کرد که آمار شهدا و زخمی های حمله های همه جانبه این رژیم علیه نوار غزه مجدداً افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، تعداد شهدای فلسطینی از تاریخ هفت اکتبر سال میلادی گذشته تاکنون به ۳۴ هزار و ۵۶۸ تن افزایش یافته است.

آمار زخمی ها نیز به ۷۷ هزار و ۷۶۵ تن رسیده است. لازم به ذکر است که اکثر قربانیان تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه طی هفت ماه گذشته را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

بر اساس اعلام نهادهای فلسطینی، هنوز پیکر هزاران فلسطینی زیر آوار خانه های تخریب شده در نوار غزه بوده و نیروهای امدادی نتوانسته اند آنها را خارج کنند.

کد خبر 6093998

دیگر خبرها

  • چلسی دربی لندن را از تاتنهام برد
  • چراغ سبز لندن به تداوم همکاری‌های تسلیحاتی با اسرائیل
  • هر راننده معترضی ضد انقلاب و اراذل نیست؛ سوخت راننده افغان بیشتر از ایرانی است!
  • افزایش ایست‌های بازرسی در پی افزایش جرم و جنایت در لندن
  • برجای ماندن ده‌ها شهید در جریان ۴ جنایت صهیونیست‌ها در غزه
  • حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت
  • جنبش دانشجویی، سازمان استکباری آمریکایی-صهیونیستی را به هم ریخت
  • در حمله با چاقو در لندن ۴ نفر زخمی شدند
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس