جوانان قدرت درک و بینش خود را افزایش دهند
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۱۴۶۷۷
به گزارش ایکنا از استان مرکزی، علیاکبر کریمی، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان درمجلس شورای اسلامی صبح امروز 10 شهریورماه با حضور در دوره سهروزه آموزشی تشکیلاتی اعضای انجمنهای اسلامی دانشآموزان استان مرکزی تحت عنوان «طلایهداران فردا» که در اردوگاه امیرکبیر شهرستان شازند برگزار شد، اظهار کرد: بنده حدود 30 سال پیش مشابه این اتحادیه را برگزار نمودم.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
موثرترین روش برای ارتقاء سطح بینش و آگاهی، شرکت در بحثهای حضوری است
وی ادامه داد: یکی از موثرترین روشها برای ارتقاء سطح بینش، آگاهی، قدرت تبیین نظر و اثرگذاری بر دیگران در گفتوگوها و بحثهای حضوری و فعالیتهای جمعی به ویژه در حوزههای مطالعاتی و نظری است نه صرفا کارهای فیزیکی.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در خانه ملت افزود: کارهای فیزیکی هم به نوبه خود خوب است و برای تمرین در توانمندیهای کارهای تیمی و تشکیلاتی اما، بیشتر از این منظر که جوانان بتوانند در یک جمعی موضوعی را به بحث بگذارند و اطلاعات خود را بیان کنند و قدرت ذهنی و فکری افزایش پیدا کند و شبهههایی که در ارتباط با این بحث وجود دارد، حل شود به نحوی که در اتباط با این موضوع بتوانند نظرات خود را ارائه کنند و در جایی در مورد آن بحث کنند، این مهم نیاز جدی امروز است.
لزوم تحقیق درباره اصول عقاید
کریمی گفت:در اعتقادات دینی در بحث اصول عقاید باید به صورت تحقیقی و اغنایی به اعتقاد دست پیدا کنیم. اصول عقاید را نمیتوان تقلید کرد و باید هر فردی درباره آن تحقیق نماید.
جوانان قدرت بینش و درک خود را افزایش دهند
وی اظهار کرد: در شرایط کنونی جامعه امروز نیاز است جوان قدرت بینش، درک، دانش، آگاهی و بصیرت را پیدا کند تا بتواند موضوعات روز را در حد بضاعت خود تحلیل کند چه در سطح دانشآموزی، دانشجویی و بزرگسالانی که در سطح جامعه وجود دارند. باید توجه داشت این نیاز یک نیاز جدی است به ویژه در شرایطی که کشور در سالهای اخیر در ادامه تهاجم فرهنگی گستردهای که از بدو پیروزی انقلاب وجود داشته و پس از سالهای دفاع مقدس تشدید شده است و با توجه به ورود فضای مجازی به زندگی مردم و طرح گسترده شبهات فکری و ذهنی در حوزه عقاید و مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی به وفور در این فضا مطرح میشود و بیشتر اوقات ذهن جوانان را دچار شبهه میکند.
امروز هجمه علیه انقلاب به مراتب بیشتر از گذشته است
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: بعضی از جوانان به آسانی به واسطه همین نوع تحلیلها و برداشتهای نادرست ممکن است نسبت به اصل دین و اعتقادات مذهبی و بسیاری از امور و علاقه و اعتماد به نظام اسلامی دچار شبهه شوند و مواضع متضادی را انتخاب کنند، این نشان میدهد که این هجمه امروز در جامعه و جوانان به مراتب بیشتر از گذشته است.
کریمی تاکید کرد: شهادتطلبی در بین اتحادیه انجمنهای اسلامی استمرار دارد و به نظر بنده یکی از موثرترین نهادهای موفق برای کادرسازی در جمهوری اسلامی ایران اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشآموزان بوده است. امروز بسیاری از مدیران و افراد موثر در جامعه را در بین این عزیزان مشاهده میکنیم و برای جوانان فرصت مغتنمی است که با حضور در برنامههای انجمن اسلامی سطح توانمندهای اجتماعی، فرهنگی و مدیریتی را افزایش دهند.
وی افزود: امروز انقلاب اسلامی در آستانه چهل سالگی قرار دارد و علیرغم تمامی دشمنیها، توطئهها و دسیسهها این انقلاب توانسته راه خود را ادامه دهد.
لزوم حضور موثر جوانان انقلابی در صحنههای مختلف انقلاب
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در خانه ملت اظهار کرد: امروز کشور در یک شرایط حساسی قرار گرفته است و جوانان اتحادیه انجمنهای اسلامی به عنوان نیروهای انقلابی باید در صحنه نظام و انقلاب حضور موثر داشته باشند.
کریمی گفت: انقلاب اسلامی همواره با حضور در صحنه مردم توانسته حیات سیاسی خود را استمرار بخشد و در حضور مردمی و گسترده نیروهای خواص که انقلابیون بودند، اثرگذار بودند، جوانان به ویژه دانشآموزان، دانشجویان انقلابی، طلاب و شخصیتهای این گونه جزء خواص هستند که میتوانند در جامعه اثرگذار باشند.
دشمن جنگ اقتصادی را آغاز کرده است
وی خاطرنشان کرد: امروز هم نیاز به حضور اثرگذار و موثر در جامعه به شدت وجود دارد، دشمن علاوه بر تمامی تهاجمات در عرصه فرهنگی و اجتماعی در جامعه ما، بحث جنگ اقتصادی را هم به عنوان یک جبهه بزرگ و جدید گشوده است این به معنای این نیست که در گذشته جنگ اقتصادی و محدودیت و تحریم نداشتیم اما، با توجه به مشکلات ساختاری اقتصاد ایران و زمینههایی که وجود داشت تشدید این جنگ را مشاهده کردند و در اولویت قرار دادند، به طوری که هدف گرفتن معیشت مردم و مشکلاتی که میتواند مردم را نسبت به کارآمدی نظام بدبین سازد، را انجام دادند.
ناکارآمدی مشکل اصلی کشور
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه آنچه که از ناحیه تهاجمات دشمن و توطئه و دسیسه خارجی بوجود آمده در عرصه اداره امور کشور به ویژه در حوزه اقتصادی، سوء تدبیر و ناکارآمدی در مدیریتها نیز به این موضوع دامن زده است. اکثر اوقات شاهد هستیم مشکلاتی که در جامعه وجود دارد ناشی از چنین عاملی است و اعتقاد راسخ وجود دارد که بسیاری از مسائل کشور با تصمیمات درست قابل حل است.
کریمی افزود: کشور به هیچوجه موضوعی ندارد که بنبست تلقی شود و مقام معظم رهبری بر این مهم تاکید کردند. ما نیز در مجلس به این باور و اعتقاد دست پیدا کردیم که مسائل کشور قابل حل است و نیاز به همت، تدیبر، جسارت و دلسوزی دارد که متاسفانه بعضی اوقات مشاهده میشود که در بحث مسئولان وجود دارد و باعث میشود که این کاستیها و مشکلات استمرار پیدا کند و زمینه نارضایتی مردم را فراهم سازد اما، مردم با انقلاب اسلامی عقد اخوت ناگسستنی بستند و به طور قطع ناکارآمدی برخی مسئولان را هیچگاه به پای ناکارآمدی انقلاب و نظام نمیگذارند. انقلاب اسلامی گوهر تابانی است که مردم قدر آن را میدانند.
وی تاکید کرد: جوانان این عرصه باید نسبت به مسائل روز کشور آگاهی پیدا کنند و بتوانند بصیرت و آگاهی را نسبت به همکلاسیها و خانواده خود منتقل کنند.
تاثیرگذاری جوانان
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در خانه ملت گفت: امروز جوانان به عنوان یکی از گروههای مرجع و موثر در سطح جامعه مطرح هستند و بسیاری از خانوادهها با توجه به اعتقاد و اعتماد به جوانان خود از دیدگاهها و نظرات آنها تاثیر میپذیرند.
کریمی افزود: در شرایط امروز کشور از گذشته بین جبهه انقلاب و جبهه کسانی که اعتقادی به اصول و مبانی این انقلاب ندارند، دچار تقابل تشدید شده هستیم. این جریان، جریان لیبرال و غربزده است و یا جریانی است که تلاش میکند اصول و مبانی انقلاب را به چالش بکشد و آنچه که تاکنون توانسته به عنوان عامل موثر در تداوم انقلاب که در وهله اول ایمان به دین مبین اسلام و اصول نورانی، آرمان و ارزشهای انقلاب تبیین شده و خون مقدس شهدا بابت تثبیت و ترویج آنها نثار شده است، به آسانی زیر سوال ببرند و قانونگذاری و مدیریت جامعه را به سمت شرایط عرفی بدون دین و اسلام و ارزشهای انقلابی به پیش ببرند. کسانی که به آسانی و به وضوح اعلام میکنند دوره انقلابیگری به پایان رسیده و جامعه را باید بر اساس شرایط عرفی اداره نمود، حتی اگر این خلاف صریح قرآن و آموزههای دینی باشد.
وی ادامه داد: این جریان، یک جریان سکولار و ضد دین است که با رویکرد لیبرالیسم و غربی در حوزه اقتصاد، فرهنگ و سیاست و روابط بینالملل امروز رگههایی از آن در بین دانشگاهیان، مسئولان، رسانهها جاری است. این تقابل یک تقابل جدی است و نیروهای انقلاب باید نسبت به مسائل آگاه باشند و خود را برای آشنایی با این شبهات و پاسخگویی به آن و طرح آن در جامعه مجهز کنند و با استفاده از فرصت اردوهای تشکیلاتی و اعتقادی خود را مجهز و نقش و رسالت خود را در شرایط حساس انقلاب ایفا کنند.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: فرصتی باید فراهم شود تا انجمنهای اسلامی مدارس به طور گردشی با یکدیگر ارتباط داشته باشند تا ضمن پیداکردن دوستان جدید در شهر و سطح استان از ظرفیتهای لازم بهرهمند شوند و تبادلنظر هم داشته باشند و متشکل شوند.
کریمی افزود: تشکیلات، قدرت مانور و اثرگذاری را نسبت به حرکت غیرمتشکل و پراکنده به مراتب افزایش میدهد.
انتهای پیام
منبع: ایکنا
کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا ایکنا مرکزی علی اکبر کریمی استان مرکزی انجمن های اسلامی دانش آموزان اراک
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۱۴۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
روشنفکری ایرانی و تشویق حرامکاری
به جای اتهام بیسند بیاییم به تاریخی که زیستهایم رجوع کنیم تا دریابیم حقیقت چیست؟ فرض کنید امروز ۲۲بهمن۱۳۵۷است. ببینیم انواع روشنفکران چپ و راست چه میکنند.همین که انقلاب اسلامی پیروز شد بنا به همان آویختگی خود به راه چپ و راست غربی، روشنفکران ایرانی به جای اندیشیدن به وضعیت واقعی ایران و محاصره انقلاب بهوسیله گرگان سلطه و موقعیت جغرافیایی و استراتژیک ایران و خواست غرب در ایجاد بحران و مهارانقلاب اسلامی، خودخواسته و ناخواسته ابزار شیاطین و شیطان بزرگ سرمایهداری جهانی و قدرت سلطه شدند و امر او را درعمل پیش بردند. روشنفکران مذهبی نهضت آزادی که درون شورای انقلاب و دولت نخست مدیریت و ریاست داشتند، مطلقا انقلاب را درک نکردند اما صادقانه به اختلاف خود با انقلاب و استراتژی سازش با شیطان بزرگ اعتراف کردند. در حالی که وزرایشان نقش مشاور سفارت آمریکا را داشتند از قدرت بیرون رانده شدند. آنها درکی از روح استقلالخواه ضدسلطه و کفر انقلاب اسلامی نداشتند. چپها از این لیبرالهای صادق اولیه بدتر عمل کردند و لیبرالهای جاهطلب، لیبرالهای نفوذی غرب چون بنیصدر و تروریستها بالاخره به اتحاد در جنگ با جمهوری اسلامی به وحدت رسیدند و کمونیستها و تجزیهطلبان و روشنفکران ملحدودموکرات! نقاب ارتدکس ضدسرمایهداری فاشیستی را کنار نهادند و به سرمایهداری بدتر از نازیسم سرمایهداری جهانی وحشی پناه بردند وهمه با هم علیه مردم و انقلاب ایران به خشونت و جنگ مسلحانه رو آوردند. در حالی که یکسال ازعمر انقلاب درمحاصره قدرتهای سلطهجو نگذشته بود وحزب توده هم که چنین نکرد؛ برای ضرورتهای نفوذ و جاسوسی نقشه شوروی بود که گندش با فرمانده نیروی دریاییاش درآمد وگرنه شوروی هم چون غرب مدافع و مشوق صدام در جنگ هشت ساله بود و از استقلال اسلام میهراسید که آویخته به هیچ قدرتی نبود، جز خدا. این موضع روشنفکران همان دامچاله اصلی سقوطشان بود و روزبهروز فروتر رفتند وابزارقدرت جهانی شدند ودرهمه اشکال مذهبی و الحادی به ارباب خود پناه بردند وابزار طرحهای آمریکایی شدند وحجاب خودبرانداختند.چهره ایدئولوژیک روشنفکری؛ چهره سیاسی، فرهنگی و اخلاقی روشنفکری عریان شد.۲ نوع حجابزدایی
اخیرا در مقالهای درباره حجاب، گفتم دو حجابزدایی رخ میدهد. نگاه رهبری درباره حجاب در پوشاک زنان بهعنوان صورت و ظاهر و روبنای عفت، بهصورت عاقلانه و عالمانهای با ضرورت حفظ حجاب از دستاندازی حرامکاری در کل زندگی ما درآمیخت و معرفتی درخشان وهماهنگی ساختاری عمیقی بهوجود آورد.درک وجوب حجاب، هماهنگی حجاب با حجاب در اقتصاد، مدیریت کلان، سیاست داخلی و خارجی، نظام اداره کشوری، حیات شهری و... چیزی قیمتی است.خواهیم دید روشنفکری بیحجاب ما هم به سبب همین عدم خرد و تقوا در آغوش اسرائیل جا گرفت وحجاب ازسیمای باطل خود برافکند وسیمای هرجایی خویش را آشکار کرد.اشتباه نکنید وقتی ازرسواشدن فحشای روشنفکری وتوبه نکردن و سیاهترشدن باطنش صحبت میشود، از هویت اخلاقی متفکران سخن نمیگوییم. ما فراوان تحصیلکردگان و نویسندگان وهنرمندان شریف داریم که در فرهنگ مدرن رشد کردهاند اما از نظر اخلاقی، نخبگی، قدرت مغزی و خلاقیت فراموشنشدنیاند. این ربطی به پدیده روشنفکری و ماهیت بیهویت تسلیمشدگی به بیهویتی غربگرا وازدست دادن همه هستی بومی ومصرفگر بیاندیشه تولیدات ذهنی غرب زیستن و کر و کور بودن ندارد. دانش و شناخت غرب، زنای معنوی نیست.تسلیم به هرروز فکربیریشه و ضدارزشهای انسانیت و آزادگی خود حرامکاری است. حجاب بهطور عام یعنی زره علیه نگاه حرام یعنی خداترسی وخویشتنداری و حفظ تقوا برای توحید و عدمبردگی و پرستش شیطان و عدم غلامی بتهای گوناگون و بت نفس وبالاتر یعنی فرمان اتقوا...در همه وجوه زندگی،دراقتصاد کلان، درقوای سهگانه وقوای نظامی. ما با دو گونه حجاب روبهروییم.۱ــ حجاب از حقیقت و حق متعال که روشنفکری ما و هر شرک و نفاق اسیر آن است. ۲ــ حجاب برای ممانعت از تعدی باطل و حرام در ما و داشتن دژ برابر شیطان برای محافظت ازایمان خود و برای عمل به فرمان حق تعالی. این همان تقواست و در زندگی اجتماعی هم همین حجاب حفظ ارزشهای الهی لازم وواجب است. ماهمانگونه که نمیتوانیم اداره مملکت را به خرابکاران بسپاریم تا مثلا خودروسازی از یکطرف و خصولتیها ازطرف دیگر و قشر ممتاز و آقاها و آقازادهها و رانتخواران و انگلهای حریص بیکاره و دلالهای حقهباز از سمت دیگر ملت را بچاپند و با اتومبیلهای مرگبار مردم را به کشتن دهند و بهجای بهتر کردن اتومبیل حقیقی محصول دانش و تکنولوژی بومی و بهبود مدام کالای اصیل، به زور برای پارهآهن بیارزش ناامن، پول بنز از مردم بستانند و همانطور که نمیتوانیم اجازه دهیم آقازادههای پررو و طفیلی، جنگل ایرانی را نابود و صنعت مملکت را فلج و تجارت مملکت را به قاچاق تبدیل کنند و نمایندگان مردم و قضات و روسا نوکران اربابان مافیایی باشند و منافع آنان را درنظر بگیرند و این همه بیحیایی و بیتقوایی و بیحجابی فساد وسفره عشرت ورانتخواری حرامزادگی اقتصادی و سیاسی و اجتماعی و انواع تبعیضات و بیعدالتی پهن باشد وبعدتنها به حجاب زنان بپردازیم،همانطور هم نمیتوانیم به روشنفکری اجازه زناکاری با دشمن اسلام و مردم در روز روشن دهیم تا با بیشرمی لخت و عور و رها از شرافت تفکر اصیل، مفتخر به نوکری قدرت جنایتکار بشری سر برهنه کند و بیفکریاش را کالای ارزشمند جا بزند ودرجهان نمایش دهد وبه خودفروشیاش افتخار کند و از اسرائیل دفاع کند.جان سخن امام خامنهای این بود که وجوب حجاب زنان با واجبات کلان پیوند دارد و وجود یکی نباید بهانه ندیده گرفتن دیگری باشد بلکه آن یک حرام را هم نباید تحمل کرد. روشنفکری بیحیا با زن بیحیا، با اقتصاد بیحیا، با سیاست بیحیا و با فرهنگ بیحیا رابطه دارد و مشوق بیحیایی برابر ربالعالمین و عصمت و معصوم است. حال میخواهم بگویم در عرصه روشنفکری ایرانی ما با این تشویق حرامکاری و شرک و ظلم روبهروییم. با حرامزادگی و زشتکاری با قدرتهای جهانی و تفکرات الحادی و فسادهای نولیبرالی حرامکار روبهرو هستیم. این هم تحملپذیر نیست .
خدمتگزاری چاکرانه در آستان قدرت مدرن
پس این نظر متفکران منتقد غرب و شارحان ارجمند فلسفه وچپ مستقل،قابل قبول نیست که خشونت و به بازی نگرفتن روشنفکران در انقلاب اسلامی و خشونت و سرکوب آنان را به کینهتوزی و سرآخر سقوط در آغوش اسرائیل کشاند. این دروغ و دستکم جهالت محض است زیرا با روشنفکران محارب یا دارای تفکر همراه با محاربان که اول اقدام به جنونبارترین خشونت و ضدیت علیه انقلاب کردند، چه میتوانستند بکنند؟ اجازه دهند با ۲درصد هوادار و با زورگویی و جوسازی و ترور نقشهمند از پیش و تفکر فاسد نهانکار، یک انقلاب را نابود کنند؟ بدتر از انفجار دولت و کشتارجمعی همراهی با صدام و تجزیهطلبی چه چیز ممکن بود که نکردند؟ تازه سرشت خشونتبار روشنفکری زمان شاه را چه میکنید؟ آن زمان هم جمهوری اسلامی بود که آنان با دیکتاتوری و مصرف اندیشههای تزریقی و استالینی مقابله با رژیم شاه را نقاب بیهویتی و چاکری اربابان قدرت سرمایه کرده بودند؟ کمترین سازشی با این روشنفکری گمراه، چیزی ازانقلاب اسلامی ومقاومت واستقلال امروزی باقی مینهاد؟آقایان بدون اینکه فرصتطلبی و سوبژکتیویسم و احساسات روشنفکری ایرانی را درست بشناسیم، این روشنفکری و شبهمدرنیسم آن جز خدمتگزاری چاکرانه در آستان قدرت مدرن و سرمایه جهانی و تقلید و نفس استقلال، ماهیتا کارکردی نمیتوانست داشته باشد و عملا نداشت. پای نخبگان بزرگوار دانش و فرهنگ را همانطور که گفتم مطلقا به میان نکشید که ربطی به ماهیت روشنفکری نداشتند و هرگز دشمن ایران و سرسپرده اجنبی و ایدئولوژی اجنبی و واسطه از خودبیگانگی و مبلغ بیهویتی و پرگویی پوچ و مصرفکننده نیستانگاری غربی و دشمن دین، استقلال، اخلاق و فرهنگ ایرانی نبودند .پز انسان منصف گرفتن آسان است؛ واقعگرایی و انصاف و داوری عادلانه غیراحساساتی و ناعوامفریبانه و عقلانی و مستند به رخدادهای واقعی مشکل است .روشنفکری ما سیری به سوی ظهور خشونت و بیخویشی و ابزارشدگی و درندگی اسرائیلی داشت وبا تروریسم و درکنار آمریکا واسرائیل و جنایتشان قرار گرفت و ابزار پرگار شد؛این استعدادش راپیشاپیش فاش کرد که کناراسرائیل باشد وبرای زورگیری درقدرت هرجنایتی بکند. ازرجوی تا هزارخانی تا کومله و حزب کمونیست اسرائیلی و میلانی و جاسوسان سیا وهمدستان موساد و نوچههای خبیث بیارزشی که مصداق همدستی با شیطانند، مگر جز این کردند؟ هنرمندان پناه برده به دامن آمریکا و سلبریتیهایی که بازار روشنفکری ومرجعیت روشنفکری را کساد کردند، از فرهادی تا پناهی و هنرپیشههای بیمغز شیفته جاسوسی غرب و تبلیغاتچی آب دهان و دلقکهایی چون کریمی، مگر شاگردان و درسآموختههای همین روشنفکران پوچ در چرت و چرک و غرق لقمه حرام سیا و وطنفروشی نبودند؟ مگر اینان شاگردان و بازیگران همان کارگردانان تراریخته و استادان بازیچه دانشگاههای آمریکا نیستند که سررشتهاش دست آمریکاست و ید بیضا دارند و بشیر تسلیم به غرب و ایرانفروشی با نقاب ایراندوستی شدهاند و کنار وحشیترین دشمن ایران وشیطان بزرگ ابزار تبلیغیاش گشتهاند و از دستشان لقمه میگیرند ؟مگرهما ناطق وامثال اوهمه اعتبارشان را خرج توجیه توطئههای انگلیسی ودفاع از بابیت و وهابیت نکردند؟ وزیرسایه این درندگان با انقلاب مردم نجنگیدند؟ اگر کسی باید طلبکار و مظلوم خوانده شود، جمهوری اسلامی است به جرم شجاعت در ایستادگی و شکست توطئه آمریکا و روشنفکران در خدمت آمریکا.