Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-07@20:52:50 GMT

واکنش وزارت خارجه عراق به اظهارات بهرام قاسمی

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۱۴۸۰۸

به گزارش ایسنا، به نقل از شفق نیوز، احمد محجوب، سخنگوی رسمی وزارت خارجه عراق در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در رابطه با برکناری فالح الفیاض در بیانیه‌ای اعلام کرد: رسانه‌ها دیروز اظهاراتی منسوب به سخنگوی رسمی وزارت خارجه ایران در رابطه با تصمیم نخست وزیر عراق برای برکناری رئیس الحشد الشعبی منتشر کردند که مضمونی اعتراضی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است که دفتر رسانه ای وزارت خارجه عراق فورا این اخبار را از طریق سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد پیگیری کرد که این سفارت چنین اظهاراتی را بطور قاطع تکذیب کرد و موضع سخنگوی وزارت خارجه ایران مبنی بر اینکه این مساله یک مساله داخلی عراق است و ایران در آن دخالت نمی کند و اولویت ایران اتحاد و پیشرفت عراق است را منتشر کرد.

وزارت خارجه عراق در پایان این بیانیه تاکید کرده است که این وزارت بطور قاطع از حاکمیت عراق دفاع می کند و هرگونه دخالت خارجی را رد می کند و همزمان بر ایجاد روابط محکم و قوی به خصوص با همسایگان تاکید دارد.

این در حالی است که بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان برکناری فالح الفیاض، رئیس سازمان حشد الشعبی توسط نخست‌وزیر عراق را موضوعی داخلی دانست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان اظهار کرد: این موضوع یک مساله داخلی در عراق است و ما در آن دخالت نمی‌کنیم. برای ما به عنوان یک همسایه، یک عراق امن، متحد و پیشرفته بیش از هر چیزی اولویت دارد.

گفتنی است، پیش‌ از این، نخست‌وزیر عراق در حکمی رئیس حشد الشعبی این کشور را از تمامی مناصب دولتی‌ و نیز ریاست حشد الشعبی برکنار کرد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۱۴۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند

سفارت چین در اتاوا در بیانیه‌ای نوشته است: «اظهارات جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا تهمت‌های بی‌اساس است، ما این اظهارات را محکوم و قاطعانه با آن مخالفیم.»

این اظهارات زمانی مطرح شد که شبکه بی. بی. سی و خبرگزاری رویترز انگلیسی به نقل از نخست‌وزیر کانادا، پکن را عامل اصلی در دخالت در ۲ انتخابات اخیر فدرال این کشور می‌داند.

این بیانیه افزود: ما هرگز در امور داخلی اتاوا مداخله نکرده‌ایم و قصدی هم برای انجام آن نداریم.

سفارت چین خاطرنشان کرد که ما از طرف کانادایی می‌خواهیم به حقایق احترام بگذارد، تعصب ایدئولوژیک را کنار بگذارد و از حمله بی اساس به پکن دست بردارد.

پیشتر سخنگوی وزارت امور خارجه چین، درباره ادعای وزیر امور خارجه آمریکا درباره دخالت پکن در امور داخلی دیگر کشور‌ها و انتخابات آمریکا، گفته بود: این موضوع برخلاف اصول اصلی دیپلماسی ما است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • روسیه در واکنش به تهدید انگلیس، حمله به تاسیسات این کشور را حق خود دانست
  • درخواست چین از تل‌آویو: حمله به رفح را متوقف کنید
  • زاخارووا: حرف‌های ماکرون متحدان فرانسه را هم گیج کرده است!
  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • اولین سخنگوی وزارت خارجه؛ زاده هوش مصنوعی
  • واکنش سایت حسن روحانی به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان
  • واکنش سایت حسن روحانی به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان درباره دلایل ردصلاحیتش
  • واکنش حاجی‌میرزایی به اظهارات صحرایی درباره سند 2030: از خدا پروا کنید!
  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • تمجید مالی از واکنش مناسب ایران علیه رژیم صهیونیستی