Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-08@23:36:46 GMT

برای خرید مودم باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۱۴۹۳۰

برای خرید مودم باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

به گزارش جهان نيوز، مودم‌ها در کنار سایر تجهیزات الکترونیک یکی از ابزار‌های مورد نیاز برای دسترسی به دنیای اینترنت است.   این وسایل که از زمان ظهور اینترنت، پا به عرصه گذاشته با تغییر زمان امکانات متنوع تری را پوشش می‌دهد، اما همچنان گسترش امواج اینترنت را به عنوان اصلی‌ترین هدف خود می‌داند.   مودم‌ها به دو دسته کابلی و بی سیم تقسیم می‌شوند که در مورد‌های بی سیم نیز از یک تا چهار پورت LAN برای اتصال شبکه‌ی کابلی هم در اختیارتان قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  این دستگاه‌ها از لحاظ فرکانس شامل دو مدل فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و فرکانس ۵ گیگاهرتز می‌شوند که در نوع نخست آن برد زیادی دارد و از موانع سخت مثل دیوار و … بهتر عبور می‌کند، اما در برابر تداخل موجی که به وسیله‌ی اشیای بیرونی (وسایل خانگی) ایجاد می‌شود، ضعیف‌تر می‌شود.   از جهتی در فرکانس ۵ گیگاهرتز، داده‌ها با سرعت بیشتری منتقل می‌شود، اما برد کمتری نسبت به ۲.۴ گیگاهرتز دارد و در اثر برخورد با موانع به‌سرعت تضعیف می‌شود.   برای هر شبکه‌ی بی‌سیم، عددی به عنوان حداکثر سرعت انتقال درون شبکه تعریف می‌شود که واحد اندازه‌گیری آن معمولا مگابیت بر ثانیه است.

نوع پورت در این دستگاه‌ها متفاوت است به گونه‌ای که در پورت LAN گیگابیتی (GbE)، سرعت انتقال به ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه می‌رسد، حال اگر این سرعت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه باشد، از اسم Fast Ethernet برای آن استفاده می‌کنند.   پورت دیگری هم داریم که سرعت انتقال آن ۱۰ گیگابیت بر ثانیه۱۰( GbE) است و در تجهیزات خیلی حرفه‌ای کاربرد دارد.   نکته دیگری که باید به آن توجه کنید تعداد آنتن‌های آن است که، زیرا تعداد آنتن نشان‌دهنده‌ی قدرت سیگنال بی‌سیم است و تعداد بیشتر آن، به معنی بیشتر شدن پوشش‌دهی محدوده‌ی بی‌سیم خواهد بود.   برخی از مودم‌ها دارای پورت USB است که با استفاده از آن محتویات فلش مموری را از طریق شبکه‌ی بی‌سیم قابل دسترس کرد.   برخی کارشناسان بر این باورند که چه بخواهید که یک شبکه اینترنت خانگی را راه‌اندازی کنید و یا حتی شبکه کنونی را ارتقا دهید، به یک روتر وایرلس نیاز خواهید داشت.
منبع: میزان

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۱۴۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید برای گندمکاران/ قیمت گندم مشخص شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علیقلی ایمانی، مدیر عامل بنیاد ملی گندم‌کاران کشور و دبیر خانه کشاورز استان گلستان با توجه به بارش‌ها در استان‌های مختلف کشور به کشاورزان توصیه کرد و به مهر گفت: با توجه به بارندگی در برخی مناطق و دمای بالا، فضایی برای آفات گندم از جمله زنگ زرد، لکه سفید، سن زدگی و.... به وجود آمده که ضروری می‌کند کشاورزان رصد دائمی از مزارع داشته باشند.

مهر نوشت: وی افزود: در برخی مناطق با وجود اطلاع رسانی کشاورزان غفلت کردند و خسارت‌هایی به مزارع گندم وارد شد. اما بیشتر گندم کاران اگر چه سموم به اندازه کافی وجود نداشت به هر ترتیبی سمپاشی را انجام داده و از خسارت‌های سنگین‌تر جلوگیری کردند.

وی ادامه داد: با توجه به پیش آگاهی و هشدارهایی که داده شد تقریباً در بسیاری از استان‌ها زنگ زرد و سایر آفات مهار شده است.

وی تاکید کرد: رصد مزارع با دقت بیشتر انجام شود زیرا در حال حاضر در بیشتر استان‌های کشور شاهد بارش هستیم و پس از آن با رطوبت و گرما هوا رو به رو خواهیم بود که فضای مناسبی برای رشد آفات است.

پیش‌بینی میزان تولید

ایمانی در ادامه سخنان خود به خرید تضمینی گندم در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: سال گذشته کل تولید حدود ۱۳ میلیون تن بود که بیش از ۱۰ میلیون تن خرید تضمینی انجام شد. پیش بینی می‌شود امسال با افزایش تولید خرید تضمینی این محصول استراتژیک به حدود ۱۱ میلیون تن برسد.

وی گفت: اگر عوامل غیرمترقبه طبیعی مهار شود امکان تولید ۱۳ میلیون تن گندم در کشور وجود دارد.

مدیر عامل بنیاد ملی گندم‌کاران کشور یادآور شد: گندمزارهای استان‌های شمالی با توجه به خشکسالی و رطوبت هوا و افزایش دما شرایط مساعدتری برای بروز آفات دارند. همچنین بارش در ۱۵ استان کشور بالا بوده و این باعث می‌شود تا گندم کاران دقت بیشتری به مزارع خود داشته باشند.

دل‌نگرانی گندم‌کاران

ایمانی با اشاره به نگرانی گندم کاران درباره خرید تضمینی محصولاتشان عنوان کرد: یکی از دغدغه کشاورزان مربوط به مطالبات بوده و امیدوارند امسال پرداخت مطالبات کشاورزان همچون سال قبل با دیرکرد چند ماهه انجام نشود.

وی درباره قیمت خرید تضمینی گندم هم گفت: امسال خرید تضمینی گندم هر کیلو گرم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان بوده و خرید تضمینی گندم دوروم هم که در صنایع غذایی مانند ماکارونی مورد استفاده قرار می‌گیرد ۱۸ هزار تومان است.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903253

دیگر خبرها

  • وزیر ارتباطات رئیسی قرار است اینترنت را به «سرعت نور» برساند!
  • شما نظر بدهید / با ادعای وزیر ارتباطات در مورد سرعت مناسب اینترنت موافقید؟
  • شما نظر بدهید / آیا با ادعای وزیر ارتباطات در مورد سرعت اینترنت موافقید؟
  • وزیر ارتباطات: اینترنت به سرعت نور می‌رسد / امیدوارم تا پایان سال، چند برند جدید موبایل ایرانی داشته باشیم
  • آموزش: چند نکته برای افزایش سرعت اینترنت
  • بیش از ۱۳۰ کارخانه مشغول خرید برگ سبز چای هستند
  • قیمت گندم مشخص شد
  • مبلمان جدید و مدرن شیک
  • خبر جدید برای گندمکاران/ قیمت گندم مشخص شد
  • جدیدترین نسل موبایل رونمایی شد؛ بازگشت به «ماربازی» بدون اینترنت! (+عکس)