Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، احمد همتی  ظهر شنبه در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی به میزبانی سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی سمنان بابیان اینکه در دین مبین اسلام بسیار به عقل و خرد اشاره‌شده است، ابراز داشت: راه تداوم یک حکومت از احساسات عبور نمی‌کند و باید بر طبق آموزه‌های دینی بر عقلانیت و مسائل علمی تأکید بیشتری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه راه تحقق جامعه مبتنی بر نظام عقلانیت کتابخوانی و مطالعه است، افزود: برخوردهای احساسی نمی‌تواند ما را به سرمنزل مقصود برساند لذا در این گام باید عقلانیت را در صنعت، هنر، آموزش و دیگر حوزه‌ها حاکم و آن‌ها را از بعد شعار به مرحله عملیاتی مبدل کنیم.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه بابیان اینکه اسلام علاوه بر علم و عقلانیت به مسئله سنت نیز توجه دارد، ابراز داشت: نخستین منبع موردمطالعه در هر علومی قران محسوب می‌شود که به‌عنوان سنت پیامبر معرفی‌شده و انباشته از علم و عقلانیت است لذا باید این منبع متصل به ذات ازلی را در وهله نخست به‌درستی شناخته سپس در جامعه به کاربندیم.

همتی در ادامه تصریح کرد: جشنواره رضوی فرصت خوبی برای اشاعه فرهنگ و سیره ائمه و ترویج کتابخوانی است که اگر این قبیل برنامه‌ها در سطح جامعه عمومیت بیشتر پیدا کند قادر خواهد بود مردم را به سمت مطالعه که همان ابزار عقلانیت است سوق دهد.

وی افزود: مردم استان سمنان با توجه به هم‌جواری بارگاه امام هشتم همواره می‌کوشیدند تا غبار را از چهره زائران چاک کنند و دراین‌بین موکب‌های بسیاری را برپا و به پذیرایی از زائران مشغول هستند که باید از این ظرفیت‌های موجود برای ترویج سیره ائمه و کتابخوانی استفاده کرد.

کد خبر 4391019

منبع: مهر

کلیدواژه: جشنواره کتابخوانی رضوی مجلس شورای اسلامی مردم علیه احتکار هفته دولت بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان مشهد شیراز شهرکرد عید سعید قربان استانداری سمنان احتکار عید غدیر خم سانحه تصادف خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۱۴۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال ۲۰ هزار میلیارد ریالی مازندرانی ها از طرح کالابرگ و فجرانه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در آیین گرامیداشت هفته کار و کارگر در شهرستان نور با بیان اینکه تاکنون ۸۰ درصد مردم مازندران از کالابرگ خود استفاده کردند، گفت: استقبال ۲۰ هزار میلیارد ریالی مازندرانی ها از طرح کالابرگ الکترونیک و طرح فجرانه، نشاندهنده عملکرد مطلوب دولت در این بخش است.

علی باقری با بیان اینکه۱۲ هزار و ۶۰۰ مجوز مشاغل خانگی از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون در این استان صادر شده است، افزود: یکهزار و ۵۴۰ میلیارد ریال تسهیلات در این بخش به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.

او لازمه تحقق جهش تولید با مشارکت مردم را توجه بیش از پیش به تعاونی‌ها دانست و ادامه داد:‌ توسعه اقتصاد روستاها و شهرها با محوریت تعاونی ها زودتر محقق می شود

علی باقری گفت: حمایت از تعاونی ها اولویت اصلی دولت است و تسهیلات و خطوط اعتباری به سمت تعاونی ها سوق داده می شود 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از مردم خواست با جمع کردن سرمایه های خرد و تشکیل تعاونی برای خود و جامعه شغل ایجاد کنند. 

او با بیان اینکه در هفته کار و کارگر بیش از ۳۰۰ ویژه برنامه پیش بینی شده است، گفت: ۱۱۰ هزار کارگاه‌ بزرگ و کوچک در ا استان وجود دارد که بازرسان اداره کار در چند ماه گذشته از ۶ هزار و ۲۰۰ کارگاه‌ها بازرسی کردند.

باقری گفت: میزان تعهد اشتغال پارسال مازندران ۴۹ هزار و ۹۰۰ شغل بود که ۱۲۴ درصد آن محقق شده است.

دیگر خبرها

  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • محقق حوزه سلامت در خوی با بیش از ۶۰ مقاله بین‌المللی مجری طرح شهر سالم 
  • لزوم ترویج روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی در جامعه
  • استقبال ۲۰ هزار میلیارد ریالی مازندرانی ها از طرح کالابرگ و فجرانه
  • روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی باید در جامعه ترویج شود
  • ترویج ورزش های زورخانه ای در سمنان
  • آیت الله جوادی آملی: حرف هر واعظی در مردم اثر نمی‌کند، وگرنه روضه خوانی‌ها و وعظ کم نیست
  • تدریس برترین دانش‌های نظامی در نیروی زمینی ارتش
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه