Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-30@04:02:15 GMT

خداحافظی قطعی ایران با جایگاه پنجمی

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۱۵۱۹۲

خداحافظی قطعی ایران با جایگاه پنجمی

به گزارش پارس نیوز، رقابت های روز چهاردهم بازی های آسیایی در حالی امروز شنبه آغاز شد که کاروان ورزش ایران با ۱۹ مدال طلا، ۱۹ مدال نقره و ۲۰ مدال برنز در جایگاه پنجم قرار داشت و ازبکستان هم با وجود تعداد مدال بیشتر در رنگ های نقره و برنز و به خاطر تعداد مدال کمتر در رنگ طلا، یک رده پائین تر در جایگاه ششم ایستاده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در جریان رقابت های امروز اما ازبک ها با سه مدال طلایی که در بوکس به دست آوردند در تعداد مدال طلا (۱۹ مدال) شرایط مساوی با ایران پیدا کردند و به خاطر تعداد بیشتر مجموع مدال ها موفق شدند جایگاه پنجمی را از آن خود کنند. 

در ادامه هم کاروان ورزش ازبکستان دو مدال طلای دیگر در بوکس و سامبو به دست آورد و اینگونه مجموع مدال های طلای خود را به ۲۱ رساند.

البته کاروان ایران این شانس را دارد که در بسکتبال و والیبال صاحب مدال طلا شود اما به خاطر شرایط بهتر ازبکستان در تعداد مدال های نقره و برنز، امیدی به پس گرفتن جایگاه پنجمی نیست و در واقع ایران می تواند با جایگاه ششمی به کار خود در این دوره بازی های آسیایی پایان دهد. 

البته چین تایپه نیز که در رده هفتم قرار دارد می تواند جایگاه ششمی ایران را تهدید کند. این کشور صاحب ۱۷ مدال طلا شده و در تعداد مدال های نقره با ایران برابر است و در برنز فاصله زیادی دارد.

همه اینها در حالی است که کاروان ایران در دوره پیشین بازی های آسیایی رده پنجم را از آن خود کرده بود. ازبکستان هم که حالا جایگاه پنجمی خود را تثبیت کرده است، در بازی های آسیایی اینچئون با ۹ مدال طلا در جایگاه یازدهم قرار گرفته بود.

در حال حاضر کاروان ورزش ازبکستان با مجموع ۷۱ مدال شامل ۲۱ مدال طلا ، ۲۴ مدال نقره و ۲۶ مدال برنز در رده پنجم قرار دارد و ایران با مجموع ۵۹ مدال شامل ۱۹ طلا، ۱۹ نقره و ۲۱ برنز در رده ششم ایستاده است. 

کاروان ورزش ایران در حالی امروز از رده پنجم جدول توزیع مدال های بازی های آسیایی سقوط کرد و هیچ امیدی هم برای بازپس گرفتن آن ندارد که هفته گذشته جایگاه چهارمی را از دست داده بود.

بعد از سقوط از جایگاه چهارمی، مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش مدال آوری متوالی اندونزی  (۱۴ مدال طلا) در رشته اختصاصی اش یعنی پنجاک سیلات را دلیل سقوط کاروان ایران عنوان کردند.

در همین رابطه داورزنی معاون وزیر ورزش تاکید داشت که ایران به خاطر پنجاک سیلات چهارمی را از دست داده است. حتی سلطانی فر وزیر ورزش حتی حتی مدعی شد بود که جایگاه واقعی ایران، چهارمی است.  شهنازی اعلام کرد که در مورد این رشته با شورای المپیک آسیا صحبت می کنیم.

با همه اینها و این بار بدون نقش داشتن رشته ای به نام پنجاک سیلات، کاروان ایران از رده پنجم سقوط کرد درحالیکه  نصرالله سجادی سرپرست کاروان ایران در گفتگو با خبرنگاران اعلام کردکه :«نگران نباشید، جایگاه پنجمی ایران قطعی است».

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: بازی ایران رقابت بوکس مدال طلا بسکتبال والیبال چین جدول المپیک وزارت ورزش معاون وزیر پارس خداحافظی جایگاه کاروان پارس نیوز بازی های آسیایی ورزش ایران قطعی ایران پنجمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۱۵۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جام جهانی پاراتیراندازی|رقیه شجاعی از صعود به فینال بازماند

بانوی ملی‌پوش پاراتیراندازی ایران از صعود به فینال ماده تفنگ سه وضعیت در جام جهانی بازماند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در ادامه رقابت‌های جام جهانی پاراتیراندازی در کره جنوبی، رقیه شجاعی ملی‌پوش تیراندازی کشورمان در ماده تفنگ سه وضعیت در مرحله مقدماتی با کسب هزار و 145 امتیاز با یک نمره اختلاف در جایگاه نهم ایستاد و از راهیابی به فینال بازماند. شجاعی پیش از این در ماده تفنگ بادی ایستاده در جایگاه هشتم قرار گرفته بود.

جام جهانی پاراتیراندازی| 3 طلا، نقره و برنز برای ایران

 

در این دوره از رقابت‌ها تیم تپانچه بادی میکس کشورمان متشکل از محمدرضا میرشفیعی و نسرین شاهی به مدال نقره رسید، محمدرضا میرشفیعی در ماده تپانچه بادی آقایان موفق به کسب مدال نقره شد و نسرین شاهی و ساره جوانمردی در ماده تپانچه بادی بانوان به مدال طلا و برنز دست پیدا کردند.

این مسابقات با حضور 125 ورزشکار (71 مرد و 54 زن) از 27 کشور جهان به میزبانی کره جنوبی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قطعی شدن مدال سلطانی و حذف شعبان در بوکس جوانان آسیا
  • استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران
  • محمود خسروی وفا: می توانیم در المپیک ناگویا ژاپن شانس پنجمی داشته باشیم؛ کشتی امید اول ماست
  • نخستین مدال ایران قطعی شد
  • نخستین مدال ایران قطعی شد/ شعبان از دور رقابتها کنار رفت
  • رقابت های بوکس قهرمانی آسیا؛ نخستین مدال ایران قطعی شد
  • جام جهانی پاراتیراندازی|رقیه شجاعی از صعود به فینال بازماند
  • پیام تبریک کاظمی‌پور درپی تاریخ‌سازی بانوی دوومیدانی‌کار ایران
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک/ کادر سرپرستی کوچک شد!