Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@19:23:03 GMT

آیه تبلیغ بر چیزی جز ولایت قابل تفسیر نیست

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۱۵۲۳۹

آیه تبلیغ بر چیزی جز ولایت قابل تفسیر نیست

به گزارش ایکنا؛ آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی امروز دهم شهریور در اولین جلسه درس خود در سال تحصیلی جدید ضمن تبریک میلاد امام کاظم و سال تحصیلی جدید حوزه به غدیر و آیه شریفه 67 سوره مبارکه مائده «يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَيْكَ مِن رَّبِّكَ وَإِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ ۚ وَاللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الْكَافِرِينَ» اشاره کرد و گفت: بنده تحلیلی روی این آیه دارم که در تفسیر نمونه هم آمده است؛ این آیه یکی از مهم‌ترین آیات ولایت است و دیگران جوابی درباره آن ندارند و اگر تعصبی نباشد باید بپذیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: براساس این آیه، چیزی بر پیامبر نازل شده و پیامبر مامور بیان آن است و آن سه ویژگی دارد؛ اول اینکه آن مطلب نازل شده معادل رسالت پیامبر و همسنگ آن است و اگر انجام نشود رسالت پیامبر انجام نشده است؛ دوم اینکه از «وَاللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ» معلوم می‌شود که پیامبر را خطراتی در ابلاغ این رسالت، تهدید می‌کرده است ولی خداوند به او فرمان داده که نترس.

این مرجع تقلید عنوان کرد: همچنین خداوند تهدید کرده است که اگر کسانی زیر بار آن نروند در مسیر کفر قرار می‌گیرند؛ مفسران اهل سنت وقتی به این آیه رسیده‌اند درمانده شده‌اند؛ برخی می‌گویند بیان گوشت‌های حلال و حرام بوده ولی آیا بیان این احکام معادل رسالت می‌شود و انسان را به سمت کفر می‌برد.

وی اظهار کرد: این سوره از آخرین سور نازله بر پیامبر(ص) است و پیامبر(ص) همه احکام را بیان فرموده است، آیا این جز خلافت و ولایت است که قرآن با قاطعیت در مورد آن حرف زده است؛ بنابراین بیان گویای قرآن در مسئله ولایت است و هیچ تفسیری جز این نمی‌توان کرد و هرقدر هم دست و پا کرده‌اند نتوانسته‌اند چیزی برای آن بیابند.

این مفسر قرآن تاکید کرد: پیداست دینی که رسالت در آن باشد ولی خلافت و ولایت نباشد نقصان دارد ولی ویژگی‌های سه گانه آن تنها بر ولایت منطبق می‌شود.  

انتهای یپام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قرآن ایکنا مکارم تبلیغ غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۱۵۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغ گوشی گوگل توسط محجبه آمریکایی

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 15 ویدیویی از تبلیغ گوشی تلفن همراه گوگل پیکسل منتشر شده که زنان مسلمان با حجاب را در حال بازی بسکتبال و عکس گرفتن به تصویر کشیده است. این تصاویر را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • تبلیغ گوشی گوگل توسط محجبه‌های آمریکایی
  • تبلیغ گوشی گوگل توسط محجبه آمریکایی
  • مسجد و هویت‌بخشی به محله
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (17 اردیبهشت)
  • فال حافظ امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (16 اردیبهشت)
  • فال حافظ امروز یک‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • ترویج ازدواج شرعی احیای سیره و سنت پیامبر اسلام (ص) است
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (15 اردیبهشت)