Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ محمدباقر لاریجانی در جلسه امضای تفاهم نامه همکاری میان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت امور خارجه افزود: در آموزش پزشکی ۲۵۰ هزار دانشجو مشغول تحصیل هستند که در رشته‌های تخصصی و غیر تخصصی مرتبط با پزشکی فعالیت دارند.

وی گفت: با توجه به شرایط فعلی کشور کل دانشگاه‌ها تشویق شده اند تا در عرصه بین المللی فعال باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاریجانی با بیان اینکه دانشجویان ما در ۲۵۰ رشته تخصصی مشغول تحصیل هستند، افزود: برخی از دانشجویان به خارج از کشور می‌روند که البته هیچکدام از ارزیابی‌های آنان مورد تأیید ما نیست.

لاریجانی با اشاره به اینکه ۲ هزار نفر از دانشجویان می‌خواهند به کشور برگردند و باید تدبیر درستی در این راستا صورت گیرد، گفت: از ابتدای سال ۲۰۱۹ پیشنهاد ما این بوده است که اگر دانشجویی می‌خواهد برود، از کشور برود و ما در کشور راهبرد روشنی داریم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به جایگاه اخلاق پزشکی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران در زمینه اخلاق پزشکی جایگاه رفیعی دارد و جایگاه ما در زمینه اخلاق می‌تواند بارز‌تر شود و ما حرف‌هایی داریم که می‌توانیم با آن پیام‌های جدیدی را به دنیا منتقل کنیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: تدبیر دانشجویان وزارت بهداشت معاون آموزشی وزارت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۱۵۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم کاهش آسیب‌های اجتماعی برای رسیدن انسان به جایگاه خلیفة‌اللهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا ولیلو سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی در نخستین همایش منطقه‌ای «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه» که به میزبانی واحد ماکو برگزار شد، اظهار کرد: نگاه اسلام به بشریت یک نگاه تعالی‌بخش است که انسان را به عروج می‌رساند.

وی با بیان اینکه گاهی در مسیر حرکت انسان به سعادت، کوتاهی‌هایی وجود دارد که می‌تواند او را دچار لغزش کند، افزود: انسان خلیفة‌الله است، یعنی خداوند بار امانت خود را بر دوش انسان گذاشته و او برای اینکه بتواند بار امانت الهی را به دوش بکشد، باید از لغزش‌ها به دور باشد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی عنوان کرد: اینکه بگوییم حجاب سخت‌گیری است حرف درستی نیست؛ بلکه حجاب یک سهل‌گیری است که طی مسیر برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی انسان را هموار کرده و او را در برابر لغزش‌ها ایمن می‌کند.

ولیلو با اشاره به تشکیل خانواده و ایجاد محیط امن و سالم برای جوانان به‌عنوان یکی از معیار‌های مفید رسیدن به سعادت، تبیین کرد: تشکیل خانواده به دنبال خود، عشق، محبت، فرزندآوری و امید به زندگی را در انسان تقویت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مسائل جنسی نمی‌تواند محور روابط اجتماعی باشد، بر لزوم مصون ماندن از آسیب‌ها در مسیر رسیدن به سعادت و دستیابی به آرامش روحی و روانی تأکید کرد و ادامه داد: تفاوت جامعه جنسی غربی با جامعه الهی در این است که در جامعه الهی باید مسیررسیدن به سعادت را هموارتر کنیم تا انسان به مقام خلیفة‌اللهی برسد و جامعه برای رسیدن به رشد و تعالی نیاز به سلامت جسمی و روانی دارد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی از برگزارکنندگان نخستین همایش منطقه‌ای «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه» تقدیر و ابراز امیدواری کرد که برگزاری این همایش در پاسخ به نیاز‌های جامعه مؤثر واقع شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دخالت نابجا در حوزه سلامت از دست وزارت بهداشت خارج شده است
  • لزوم حفظ حریم مادی‌ها و انهار در ناژوان
  • لزوم کاهش آسیب‌های اجتماعی برای رسیدن انسان به جایگاه خلیفة‌اللهی
  • تا ۱۰ سال آینده مجبوریم پزشک وارد کنیم
  • تاثیر اساتید در جامعه باید مثبت و مشهود باشد
  • برگزاری سی‌امین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • اصفهان، میزبان نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴
  • ایران در سایه تهدید بحران سالخوردگی
  • رئیس کل سازمان نظام پزشکی عنوان کرد؛ اهمیت جایگاه مامایی در خروج از سیاه چاله جمعیتی
  • سندرز خطاب به دانشجویان معترض: شما در سمت درست تاریخ ایستاده‌اید