Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@19:28:02 GMT

کتاب «چهارده مقاله» با محوریت اعتیاد رونمایی و فروخته شد

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۱۵۵۶۵

کتاب «چهارده مقاله» با محوریت اعتیاد رونمایی و فروخته شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم رونمایی کتاب «چهارده‌مقاله» نوشته حسین دژاکام که مجموعه‌مقاله‌ای درباره مقوله اعتیاد است، در باغ‌موزه دفاع مقدس برگزار شد و سپس در برنامه حراجی که پس از رونمایی انجام شد، به قیمت ۱۵۱ میلیون تومان به فروش رفت.

 این کتاب متن سخنرانی‌ها، مصاحبه‌ها و مقالات حسین دژاکام را از سال‌های ۱۳۷۹ تا ۱۳۹۴ در بر می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویراستاری کتاب توسط محسن زهرایی انجام شده و پیشگفتاری از امین دژاکام را هم شامل می‌شود.

«چهارده‌مقاله» در حضور اعضای جمعیت احیای انسانی کنگره ۶۰، دانشگاهیان، جمعی ازپزشکان و روان‌پزشکان فعال در حوزه اعتیاد و برخی از مسئولان مرتبط در حوزه آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد در پارک طالقانی به فروش رفت که عواید حاصل از آن توسط نویسنده به جمعیت احیای انسانی کنگره ۶۰ برای انجام کارهای تحقیقاتی اختصاص پیدا می‌کند.

دژاکام در این اثر به مباحث علمی پیرامون حوزه اعتیاد پرداخته و با شمارگان ۵ هزار نسخه چاپ شده است. در حراجی مورد نظر، ۱۰۰ تن از این کتاب به قیمت ۱۰۰ میلیون تومان به فروش رفت که این مبلغ بر بودجه ۱۵۱ میلیونی فعالیت‌های پژوهشی کنگره ۶۰ در زمینه اعتیاد افزوده خواهد شد.

پرویز افشار معاون دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در مراسم رونمایی از این کتاب، گفت: این کتاب علمی، نگاه جامعه را نسبت به مسئله اعتیاد، آسیب اجتماعی و موادمخدر تغییر می‌دهد و ما در ستاد مبارزه با مواد مخدر به دنبال گسترش همین دیدگاه نسبت به اعتیاد هستیم. فصل مشترک که بین جامعه درمان شدگان اعتیاد و جامعه پزشکی به وجود آورده موجب خواندنی شدن این کتاب شده است. 

در ادامه هر یک از پزشکان،  روانپزشکان و استادان دانشگاه درباره یکی از ۱۴ مقاله سخنرانی کوتاهی انجام دادند. 

حسین دژاکام مدیرعامل جمعیت احیای انسانی کنگره ۶۰ هم در این مراسم گفت: از ابتدای خلقت انسان تاکنون، انسان با مسئله بیماری اعتیاد درگیر بوده و به جد می توان گفت که راه حل درمان آن تاکنون یافت نشده بود اما در کنگره ۶۰ درمان اعتیاد با روش تدریجی(DST )با داروی شربت تریاک(OT )امکان پذیر شده است. 

وی افزود: هیچ روش یا کتابی تاکنون نتوانسته بود که انسان ها را برای رهایی از بند اعتیاد به منزل مقصود برساند اما در جمعیت احیای انسانی کنگره ۶۰ این مهم سال هاست که صورت گرفته و این کتاب مجموعه مقالاتی درباره انجام این مهم است.

محسن زهرایی، ویراستار کتاب نیز در سخنانی کوتاه گفت: «چهارده‌مقاله» تقویم تاریخ علمی کنگره ۶۰ است و روندی از مقالات از ابتدا تاکنون درخصوص علم کنگره را ارائه می‌دهد. این کتاب فارغ از بحث علمی و تخصصی بیان واقعیات و حقایقی است در مورد شناخت بیماری اعتیاد، اوضاع و احوال مصرف کنندگان مواد مخدر و چگونگی روش درمان است.

کد خبر 4391066 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: اعتیاد باغ موزه دفاع مقدس رونمایی کتاب مردم علیه احتکار ادبیات کتاب و کتابخوانی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ترجمه ادبیات کودک و نوجوان بازار نشر صنایع فرهنگی گردشگری مد و لباس ادبیات جهان انقلاب اسلامی ایران مطبوعات کپی رایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۱۵۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت حزب کنگره هند از مودی به دلیل اظهارات علیه مسلمانان

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، نارندا مودی، نخست وزیر هند در سخنرانی خود در جریان انتخابات پیش رو از مسلمانان به عنوان «نفوذی» یاد کرد که با انتقاد گسترده گروه‌های مخالف مواجه شد.
 
مودی در سخنرانی خود گفته بود که اگر اپوزیسیون به رهبری حزب کنگره به قدرت برسد، ثروت کشور را بین کسانی که فرزندان بیشتری دارند، یعنی مسلمانان تقسیم خواهد کرد.
 
تحلیلگران نیز اعلام کردند که نخست وزیر هند در این گردهمایی انتخاباتی به شعارهای قدیمی ضد مسلمانان روی آورد که نشان دهنده تغییر در استراتژی مبارزات انتخاباتی وی است.
 
حزب ملی گرای هندو بهاراتیا جاناتا (BJP) و حامیان آن اغلب به مسلمانی که از مرز پاکستان عبور می‌کنند، به عنوان نفوذی یاد می‌کنند.
 
آنها همچنین مسلمانان را به دلیل نرخ بالای زاد و ولد مورد انتقاد قرار داده و این نگرانی را مطرح کرده‌اند که ممکن است جمعیت مسلمان هند از اکثریت هندوها پیشی بگیرد.
 
200 میلیون نفر از جمعیت 1.42 میلیاردی هند را مسلمانان تشکیل می‌دهند.
 
ابیشک مانو سینگوی، رهبر کنگره گفت که بیانیه مودی ناقض بخش‌هایی از قانون است که نامزدها را از درخواست از مردم برای رای دادن یا خودداری از رای دادن به هر کسی به دلایل مذهبی، اجتماعی یا نمادهای مذهبی منع می‌کند.
 
دولت مودی بارها به تبعیض علیه مسلمانان متهم شده و جامعه مدنی، گروه‌های مخالف و برخی از دولت‌های خارجی نسبت به تصمیم‌هایی که به گفته آنها با هدف دامن زدن به تبعیض و حفظ حزب بهاراتیا جاناتا در قدرت است، نگرانی‌هایی را مطرح کرده‌اند.
 
دولت همه این اتهامات را رد کرده است.
 
انتخابات هفت هفته‌ای هند از 19 آوریل آغاز شد و در 1 ژوئن به پایان می‌رسد و نتایج آن در 4 ژوئن اعلام می‌شود.
 

دیگر خبرها

  • اولین کنگره سراسری پیوند کلیه انجمن علمی پیوند کلیه ایران در بیمارستان فرهیختگان
  • کتاب شعر جشنواره نفس پاک منتشر می‌شود
  • شکایت حزب کنگره هند از مودی به دلیل اظهارات علیه مسلمانان
  • زلفی گل: دانشگاه هیچ کسی را بیخود اخراج نمی‌کند
  • ضرورت گفتمان‌سازی با مردم با محوریت جوانی جمعیت
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی
  • معرفی یکی از بانوان نخبه در فعالیت‌های اقتصادی و کارآفرینی + فیلم
  • «دکتر مریم بحرینی »دبیر ملی کارگروه اقتصاد بانوان تاثیرگذار + فیلم
  • تدوین کتاب نقش مردم استان در دوران دفاع مقدس
  • ارائه عنوان بهترین مقاله در کنگره پزشکی هسته‌ای آمریکا به عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد