Web Analytics Made Easy - Statcounter

این مجموعه از نظر تزئینات و معماری، از آثار بی نظیر ایرانه، که شامل 5 حیاط و کودال باغچه می شده، ولی بعد از فوت مالکش هر کدوم جداگانه به فروش می رن. معماری این خونه از نوع نقاب داره که مسائل مذهبی مثل اکثر خونه های تاریخی کاشان توش رعایت شده، و نکته جالبش اینه که از دو قسمت زمستان نشین و تابستان نشین تشکیل شده که شما تو هر فصلی از این خونه بازدید کنین، یه جای مناسب برای اتراق پیدا می کنین.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مجموعه تاریخی 190 ساله تو محله سلطان امیر احمد واقع شده. بنابراین در تور کاشان بازدید از این بنا را به هیچ وجه نباید از دست داد. در ادامه به معرفی نمونه های دیگری از خانه های تاریخی کاشان ، اماکن تاریخی کاشان و در کل جاهای تاریخی کاشان میپردازیم ..

خانه های تاریخی کاشان : خانه تاریخی احسان

خیلی از افرادی که تو این خونه اقامت داشتن، معتقدن که این خونه، یکی از بهترین هتلای سنتی ایرانه. این خونه اولین هتل سنتی کاشانه، که تو محله قدیمی درب باغ ساخته شده. توش هم اقامت گاه سنتی داره، هم مدرن. ولی اقامت تو قسمت سنتی این خونه تاریخی یه چیز دیگس. دو تا از زیبا ترین قسمتای این خونه 100 ساله که مربوط به دوره قاجاره، بادگیر مرتفع و اتاق 7 دریش. در سفر به این شهر و تور کاشان بازدید از این خانه را حتما در برنامه خود قرار دهید.

جاهای تاریخی کاشان : خانه تاریخی مرتضوی

این خونه از خونه های دوران قاجاره، که سبک ساختش خیلی شبیه به دوران پهلوی و فضاهای اصلیش شامل سرداب، شاه نشین، پنج دری، ایوان تابستانی، حوض خانه و هشتی ورودی می شه و تزئینات متنوعی در اون بکار رفته. این خونه زیبا تو خیابون قلعه جلالی واقع شده.

اماکن تاریخی کاشان : خانه تاریخی خواجه تاج الدین

این خونه که کنار مسجد آقا بزرگ تو خیابون فاضل نراقی واقع شده، یکی از خونه های خیلی قدیمی کاشانه، که حدود 700 سال قدمت داره و جالبیش اینه که از جاذبه های مذهبی شهر کاشان هم هست چون توش یه امامزاده دفن شده.

خانه های تاریخی کاشان : خانه نقلی

این خونه 180 ساله، پشت مسجد آقا بزرگه، و موسسش شخصی به نام نقلی بوده، ولی این اسم واقعا بهش میاد، چون خیلی کوچولو و با مزه ست، الانم به هتل سنتی تبدیل شده و با اینکه نسبت به بقیه هتل های سنتی کاشان خیلی امکاناتش کمتره، اما خیلی ها واسه اقامت انتخابش می کنن و توش خاطره دارن.

منبع: مجله همگردی

کلیدواژه: خانه های تاریخی ایرانگردی خانه های تاریخی کاشان تور اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hamgardi.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مجله همگردی» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۱۵۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه دومین جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی «عروسک‌خونه»

عکاس علی احمدوند

دیگر خبرها

  • با قدم زدن در خانه تاریخی زینت الملک قوامی به تاریخ سفر کنید + فیلم
  • اختتامیه دومین جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی «عروسک‌خونه»
  • اختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونه
  • آسیب جدی به بناهای تاریخی کاشان وارد نشده است
  • پرمخاطب مثل «گیل‌دخت»
  • مامان بگو برای دین و کشور رفتم؛ دست راست اسلحه و دست دیگرم کتاب
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • ۷ بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید
  • هموارسازی مسیر تعامل و آشنایی اجتماع نخبگان با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور
  • اجرای ۱۸ پروژه شاخص بافت تاریخی قم در سال گذشته