Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - برگزاري کنسرت‌ در ايران در سال‌هاي پس از انقلاب و تا اواخر دهه هفتاد، هرگز مختصات و روندي جدي را به خود نديده بود و اجراهاي جسته و گريخته‌اي در سالن‌هايي چون فرهنگسراي نياوران، کاخ سعدآباد، باشگاه انقلاب و... روي صحنه مي‌رفت. تا پيش از سال‌هاي 76 يا 77 اغلب اجراهاي زنده موسيقي صرفاً به جمع‌ها و جشن‌هاي ارگان‌هاي دولتي يا سالن‌هاي کوچک مربوط مي‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما به مرور و با ورود خواننده‌هاي جديد پاپ و تغيير نيازهاي مخاطبان موسيقي، نگاه نسبت به کنسرت نيز جدي‌تر شد. افتتاح مرکز همايش‌هاي بين‌المللي برج ميلاد در محدوده يادمان ملي با مجموعه‌اي از چند تالار و مرکز همايش در سال‌هاي آغاز موج کنسرت‌ها در ايران خيلي زود توانست جريان جديدي را در صنعت موسيقي راه بيندازد و هيبت و هيجاني که از نام برج ميلاد متصاعد مي‌شد، روي سالن شکيل و بزرگ همايش‌هاي آن هم سايه انداخت. در حالي که در سال‌هاي نخست برگزاري کنسرت در پايتخت، سالن «ميلاد نمايشگاه بين‌المللي» پايگاه برگزاري کنسرت‌هاي موسيقي نسل جديد بود. سپس مجموعه «اريکه ايرانيان» که متعلق به بخش خصوصي بود به بهره‌برداري رسيد. «کنسرت هال» اريکه ايرانيان با گنجايش 800 نفر از گروه‌هاي موسيقي پاپ و ساير ژانرها پذيرايي مي‌کرد. در ادامه مرکز همايش‌هاي «برج ميلاد تهران» با يک سالن اصلي با گنجايش 1800 نفر و 14 سالن فرعي با ظرفيت‌هاي متنوع و با کاربري‌هاي متفاوتي مانند کنسرت، کنگره، همايش، نمايشگاه و سينما افتتاح شد.
گشايش تالارهاي مرکز همايش برج ميلاد تحول بسيار چشمگيري در اجراهاي زنده به وجود آورد. دقت در ايجاد استانداردهاي لازم براي برگزاري يک کنسرت زنده و نيز شيک و زيبا بودن اين سالن و کيفيت بالاي آن باعث شد «کنسرت در برج ميلاد» تبديل به روياي خيلي‌ها شود. حال و با تغيير مديريت اين مرکز و به بهانه آغاز دور جديد برگزاري برنامه‌هاي موسيقي در برج ميلاد سراغ مدير جوان مرکز همايش‌ها رفته‌ايم و از همه زوايا با او گپ زده‌ايم. اين گزارش در تلاش است وضعيت مهم‌ترين سالن همايش و کنسرت پايتخت را در گفتگو با «اميرحسين تابع جماعت» مدير مرکز همايش‌هاي بين‌المللي برج ميلاد تهران مورد بحث و بررسي قرار دهد. او داراي مدرک کارشناسي ارشد روابط بين‌الملل بوده و سال‌ها است که در عرصه‌هاي فرهنگي، هنري و رسانه‌اي کشور فعاليت دارد.
تابع جماعت پيش از اين مسئوليت، مديرکل روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، مديرکل ارتباطات موسسه همشهري، مديرعامل شرکت فرهنگ فيلم تهران و مدير بازاريابي و فروش برج ميلاد تهران نيز بوده و انتصابش به عنوان مدير جديد مرکز همايش‌هاي بين‌المللي برج ميلاد تهران، بي سر و صدا و در سکوت کامل خبري اتفاق افتاد. هنوز هم که قريب به 7 ماه از حضور او در اين مسئوليت مي‌گذرد اگر يک گشت و گذار اينترنتي با همين کليد واژه‌ها داشته باشيد، تقريباً به هيچ نتيجه مشخصي در رسانه‌ها نمي‌رسيد. او درباره اين انتصاب بي سر و صدا مي‌گويد: «دليلي براي هياهو نبود. بايد با کار خودمان را نشان دهيم.»
* ظرفيت هاي مرکز همايش ها مدير جديد مرکز همايش‌هاي بين‌المللي برج ميلاد در خصوص چگونگي اختصاص سالن به کنسرت‌ها گفت: «نظام اختصاص سالن در برج ميلاد داراي يک مکانيسم عادلانه است البته ما با همکاري کارگروه‌هايي که در مجموعه داشتيم، سعي در تفکيک انواع شاخه‌ها در حوزه‌هاي مختلف موسيقي کرديم. اعم از موسيقي اصيل و نواحي و ايراني و پاپ و تلفيقي. موسيقي‌هايي که از ارزش محتوايي و شنيداري بالاتري برخوردار هستند، قطعاً شرايط و تسهيلات بهتري را در اختيارشان قرار خواهيم داد و تلاش مي‌کنيم با همکاري وزارت ارشاد و دفتر موسيقي نقش جدي‌تر و فعال‌تري ايفا کرده و براي رشد اين موسيقي‌ها و هر چه بيشتر اجرايي شدن اين سبک آثار در برج ميلاد به عنوان يادمان ملي ايرانيان قدمي برداريم.» او با اشاره به اين‌که مرکز همايش‌هاي بين‌المللي برج ميلاد تهران امروزه به عنوان کانون برگزاري رويدادهاي مهم در همه حوزه‌ها نظير فرهنگ، هنر، پزشکي، مهندسي و صنعت، آموزش و... نيز هست، در خصوص رويدادهايي که در اين مرکز برگزار مي‌شود، گفت: «مهم‌ترين رويدادهاي فرهنگي و هنري کشور نظير جشنواره فيلم فجر يا افتتاحيه و اختتاميه آن، جشنواره موسيقي فجر، جشنواره مد و لباس فجر، جشن سينمايي و تلويزيوني حافظ، همايش بين‌المللي صنعت خودرو، همايش‌هاي تخصصي مديريت شهري، اکثر کنگره‌هاي تخصصي پزشکي مهم نظير: قلب و عروق، راديولوژي، علوم آزمايشگاهي، دندانپزشکي و... و ساير رويدادهاي مهم ملي و بين‌المللي به صورت مستمر و ساليانه در اين مرکز برگزار مي‌شود.»
* خدمات مرکز همايش ها به اعتقاد برخي از تهيه کنندگان اجاره سالن برج ميلاد نسبت به ظرفيت آن در شرايط کنوني از بقيه سالن‌ها کمي بالاتر است. مدير مرکز همايش‌ها ولي درباره اين قيمت‌گذاري‌ها نظرات ديگري دارد: «ببينيد، ما براي شاخه‌هاي اصيل و موسيقي ايراني درصد تخفيف‌هاي مناسبي داريم. البته نظام قيمت‌گذاري ما مبناي قانوني دارد و در اين بين در تمام کنسرت‌ها خدمات رفاهي خوبي هم در برج ميلاد براي حاضرين و مردم فراهم است. خدماتي چون پارکينگ مناسب و رايگان (با ارائه بليت کنسرت)، موقعيت جغرافيايي خوب و دسترسي راحت از طريق بزرگراه‌هاي چهارگانه اطراف برج ميلاد، کيفيت بالاي نور و صداي سالن، فضاي گردشگري جذاب که در برج ميلاد براي خانواده‌ها مهياست و از همه مهم‌تر امنيت و نظمي که در همايش‌ها و کنسرت‌هاي ما برقرار است. با توجه به اين‌که روزانه هزاران نفر در اين مرکز تردد دارند، شما هرگز نمي‌توانيد کوچک‌ترين بي‌برنامگي و بي‌نظمي را در رويدادهاي ما ببينيد. تاکيد بر مکانيسم‌هاي قانوني در سرلوحه اولويت‌هاي ما قرار دارد. تلاش ما بر اين است که با همکاري نهادهاي ذيربط، خانواده‌ها در آرامش کامل در برنامه حضور داشته باشند، شاد باشند و لذت ببرند و در اين بين از تهيه‌کنندگان کنسرت و برگزارکنندگان همايش‌ها هم توقع داريم با ما همراه باشند. حتماً شهروندان و مراجعه‌کنندگان به برج ميلاد در اين سالن و نحوه اداره آن مزيت‌ها و نکاتي ديده‌اند که سرعت فروش بليت کنسرت‌هايي که در برج ميلاد برگزار مي‌شود در مقايسه با سالن‌هاي ديگر چند برابر بيشتر و بالاتر است.»
تابع جماعت مي‌افزايد: «زيست‌پذيرتر کردن تهران از طريق افزودن شادي عمومي و نشاط اجتماعي شهروندان براي مجموعه مديريت شهري تهران بزرگترين دغدغه است. اين موضوع در سطح برنامه‌هاي کلان شوراي شهر و شهردار محترم تهران به عنوان سند بالادستي ما و نيز برنامه هاي راهبردي دکتر درويش پور، مديرعامل محترم برج ميلاد مورد تاکيد قرار گرفته است و ما نيز با اين هدف، در تلاشيم که رويه کنوني بتواند به هر چه با کيفيت‌تر و با نشاط تر برگزار شدن اجراها کمک کند.» او در پاسخ به سوالي در خصوص پخش زنده مسابقات فوتبال ايران در جام جهاني در مرکز همايش‌هاي برج ميلاد گفت: «يکي از اقدامات اخير ما در جهت گسترش نشاط عمومي و همبستگي اجتماعي، پخش مستقيم بازي‌هاي ايران در جام جهاني روسيه به همراه يک مجموعه برنامه شاد و مفرح نظير اجراي موسيقي، برگزاري مسابقه با جوايز ارزنده، پذيرايي و... بود. در آن مدت ما يکي از شلوغ‌ترين روزهاي خود را سپري مي‌کرديم. تماشاي فوتبال خانواده‌ها در کنار هم، لحظات به شدت زيبايي را براي همه حضار در پي داشت. در واقع مي‌توان گفت باکيفيت‌ترين و متنوع‌ترين برنامه پخش مستقيم فوتبال در کشور را ما اولين بار در سالن اصلي مرکز همايش‌هاي برج ميلاد و بر روي عريض‌ترين و بزرگ‌ترين پرده نمايش و با بالاترين کيفيت و استاندارد انجام داديم. همچنين بهترين مراسم‌هاي افتتاحيه اکران يا اکران‌هاي خصوصي فيلم‌ها را ما در مجموعه داشته‌ايم و اصلاً برگزاري يک مراسم اکران بي‌نقص در برج نشان داده که مي‌تواند به موفقيت گيشه يک فيلم هم کمک بسياري کند.»
* کنسرت‌هاي خاص برگزار مي کنيم تابع جماعت در انتهاي صحبت‌هاي خود نيز با استقبال از ورود چند سالن ديگر به چرخه کنسرت و همايش در پايتخت در مدت اخير، متذکر شد: «همواره در پي برگزاري برنامه‌هاي متفاوت و خاص در برج ميلاد بوده‌ايم. مثلاً اجراي «لئو روخاس» يا پسر خورشيد در ايام نوروز بسيار مورد توجه قرار گرفت و همين برنامه کنسرت آقاي مهران مديري هم يک برنامه ويژه بود. آقاي مديري به عنوان يک شخصيت محبوب در سطح ملي در يک بازديد کامل از اين مجموعه، نسبت به ظرفيت‌هاي بالاي برج ميلاد و مرکز همايش‌ها اظهار نظر کردند و شما ديديد که کنسرت ايشان به خوبي مورد توجه هنرمندان و اقشار مختلف در جامعه قرار گرفت و انعکاس بسيار زيادي در فضاي مجازي داشت.» او در خصوص برنامه‌هاي آتي مرکز نيز افزود: «ما در ادامه اين روند در حال برنامه‌ريزي براي يک کنسرت بين‌المللي با حضور اساتيدي از چند کشور منطقه و نيز اجراي يک جشنواره موسيقي متفاوت در آينده‌اي نزديک هستيم.»

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۱۵۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش مشترک رادیو تهران برای پیدا کردن افراد مستعد در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، امروز در کانون پرورش فکری کودکان کرمانشاه همایشی ویژه استان کرمانشاه و برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت جوانان این استان برگزار شد.

در این کارگاه مبانی ابتدایی کار در رادیو و اجرا  اموزش داده شد.

کانون ایرانیاران مسئول شناسایی افراد مستعد و عضوگیری از این افراد در باشگاه ایرانیاران آموزشهای لازم به آنان داده می شود تا بتوانند گزارشگران و خبرنگاران فعال در استان کرمانشاه باشند.

در پایان این همایش فرمهایی به شرکت کنندگان داده شد تا درصورت داشتن شرایط اولیه به صورت افتخاری با رادیو همکاری کنند.

دیگر خبرها

  • کنسرت موسیقی آذربایجانی آلنام برگزار می‌شود
  • رویدادهای فرهنگی برای «خرم‌آباد»
  • «نجوای عشق» در تالار وحدت می‌پیچد
  • برگزاری رویداد «شهید اصلانی» در چهارمحال و بختیاری
  • عدم تامین معیشت؛ مانع استقبال روحانیون از مسئولیت امامت جماعت
  • کانون موسیقی نواحی تشکیل می‌شود/ معرفی مدیر هماهنگی
  • برگزاری رویدادهای جذاب فرهنگی به مناسبت روز دختر در همدان
  • قیمت بلیت کنسرت‌های تهران به ۹۰۰ هزار تومان رسید!
  • همایش مشترک رادیو تهران برای پیدا کردن افراد مستعد در کرمانشاه
  • برگزاری نشست‌های تبیین و تعالی در ۲۸۰ حوزه و کانون مقاومت خواهر و برادر