Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-19@05:48:01 GMT

4 قبضه اسلحه شکاری در منطقه شاهرود خلخال کشف شد

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۱۵۶۹۳

4 قبضه اسلحه شکاری در منطقه شاهرود خلخال کشف شد

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از کشف چهار قبضه اسلحه شکاری از افراد متخلف در منطقه شاهرود شهرستان خلخال خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلان‌ما، محمد خداپرست پیش از طهر امروز اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال طی ماموریتی چهار شکارچی متخلف را در مرحله شروع به شکار قبل از هرگونه اقدامی در منطقه شاهرود دستگیر و چهار قبضه اسلحه شکاری آنها را ضبط کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: منطقه خلخال به دلیل کوهستانی و صخره ای بودن مامن و زیستگاه انواع حیوانات وحشی از جمله پلنگ، خرس، کفتار، گرگ و گراز و پرندگان شکاری است.

وی اظهار داشت: متخلفان با تشکیل پرونده برای رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شدند.

خداپرست از برخورد قاطع ماموران یگان حفاظت محیط زیست و محیط بانان با افراد متخلف و سوء استفاده کنندگان از محیط زیست خبر داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از مردم و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و تخلف مراتب را از طریق شماره تماس 1540 اطلاع دهند.

وی گفت: در چهار سال اخیر 104 قبضه اسلحه شکاری غیر مجاز از شکارچیان متخلف در این استان کشف و ضبط شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۱۵۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش سوزی بیشه زار بیت قشم در منطقه حفاظت شده کرخه حمیدیه

امیر عطشانی رئیس اداره محیط زیست حمیدیه گفت: آتش سوزی در منطقه حفاظت شده کرخه موسوم به بیشه زار بیت قشم اتفاق افتاد که در ساعت‌های اولیه توسط مامورین یگان حفاظت محیط زیست و جنگل بان منابع طبیعی مهار و تا خاموشی کامل عملیات اطفاء ادامه یافت.

او می‌گوید: این آتش سوزی تقریباً در نیم هکتار اتفاق افتاد که با توجه به پوشش گیاهی متراکم بیشه زار بسرعت حریق توسعه‌یافته که با توجه حضور بموقع و هوشیاری مامورین در ساعات اولیه مهار گردید در خصوص علت آتش سوزی در دست بررسی می‌باشد.

رییس اداره محیط زیست شهرستان حمیدیه افزود: بیشه زار بیت قشم در حوزه استحفاظی بخش مرکزی شهرستان حمیدیه، مسیر خسرج در نوار ساحلی رودخانه کرخه در منطقه مرزی بین شهرستان حمیدیه و شهرستان کرخه با مساحت تقریبی ۸۰ هکتار واقع شده است و دارای پوشش گیاهی متراکم و زیستگاه طبیعی جانوران و پرندگان بومی منطقه به شمار می‌آید.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط ۱۷۳ قبضه اسلحه از شکارچیان غیر مجاز
  • دستگیری شکارچی منطقه حفاظت شده قمصر و برزک با ۱۸ قطعه لاشه
  • دستگیری سه شکارچی متخلف در قزوین
  • مشاهده ۴ قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده دنا
  • تصاویر بی نظیر از ۴ قلاده خرس در منطقه دنا + فیلم
  • دستگیری چهار گروه شکارچی در گرین کوه لرستان
  • مشاهده ۴ قلاده خرس قهوه ای در منطقه حفاظت شده دنا
  • مهار آتش سوزی بیشه زار بیت قشم در منطقه حفاظت شده کرخه حمیدیه
  • دستگیری ۳۰ متخلف شکار و صید در مازندران
  • خسارت ۳۳ میلیاردی به محیط زیست خراسان‌شمالی