Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه مدیران دانشگاه خود را باید خدمتگزار دانشگاه بدانند، اظهار کرد: حرکت تحولی در علوم انسانی باید اجرا شود و از اتکا به علوم غربی در این حوزه باید اجتناب کرد. تحول علوم انسانی در دانشگاه باید به یک موج تبدیل شود و این یک اقدام فرهنگی صحیح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار ایسنا، حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری صبح امروز(شنبه) در دومین نشست سراسری معاونین فرهنگی و دانشجویی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به نزدیک شدن به سال تحصیلی جدید، برگزاری این نشست را بسیار ضروری خواند و اظهار کرد: اهمیت اقدامات فرهنگی در دانشگاه نیاز به بحث ندارد.

وی ادامه داد: تهاجم فرهنگی به صورت قتل عام فرهنگی جامعه را نشانه گرفته است و همین امر لزوم توجه به اقدامات فرهنگی را دوچندان می کند.

وی با بیان اینکه در دانشگاه ها دو نوع اقدام فرهنگی صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: در بخشی، اقدامات خاص فرهنگی شامل ترویج نماز، برگزاری مراسم دینی و مذهبی و اردوهای فرهنگی، تاکید بر پوشش مناسب، تبیین رفتار منطبق بر موازین شرعی و حاکمیت فضای انقلابی صورت می گیرد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در سویی دیگر، اقدامات عام فرهنگی است که تامین اساتید و مربیان حوزه معارف و فرهنگ از جمله آن است.

وی تصریح کرد: همه دانشگاه باید جامعه را بسازند و این نگاه حضرت امام (ره) بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران است.

کلانتری ادامه داد: مفتخر هستیم که سریع تر از هر کشور دیگری منابع تولیدی علمی غرب را به روز ترجمه و در اختیار جامعه قرار می دهیم، اما باید بدانیم که می توانیم در حوزه علوم انسانی خودمان تولیدکننده باشیم.

وی تاسیس جهاد دانشگاهی، انتشارات سمت، دفتر همکاری های حوزه و دانشگاه، در زمان انقلاب فرهنگی را نشان از اسلامی شدن کشور دانست و گفت: از همان ابتدای انقلاب به مسایل فرهنگی ورود شد و همین امر توسعه دانشگاه ها در کشور را میسر ساخت، به گونه ای که تعداد دانشگاه ها در کشورگسترش یافت.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: سند راهبردی فرهنگی دانشجویی نقشه راه است؛ شورای فرهنگی و اتاق فکر فرهنگی دانشگاه برای حرکت فرهنگی باید تمام قوا فعالیت داشته باشد.

اسلامی شدن بیشتر دانشگاه، با ابلاغ آیین نامه جدید عفاف و حجاب

مدیر کل قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی نیز در ادامه این نشست، عفاف و حجاب را یکی از مهم ترین دغدغه های موجود در دانشگاه اعلام کرد و گفت: اقدامات بسیاری در این زمینه انجام شده و اکنون پیش نویس آیین نامه جدید عفاف و حجاب در دانشگاه ها تهیه و در این نشست دو روزه بررسی و تایید نهایی می شود.

حجت السلام عباسعلی رستمی با تاکید بر اینکه این بخشنامه برگرفته از مصوبات انقلاب فرنگی در خصوص عفاف و حجاب است، تصریح کرد: در صورت ابلاغ نهایی این آیین نامه، به سوی اسلامی شدن بیشتر دانشگاه ها حرکت خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: در آیات و روایات دینی آمده است که عفاف و حجاب باید به صورت یک قانون مدون و صحیح تدوین شود.

رستمی با بیان اینکه در این آیین نامه تمام زیرساخت ها آماده شده است، افزود: آیین نامه شامل چند بخش است که در بخش های مختلف، ارتباطات تشویقی و معرفتی، بالا بردن سطح آگاهی، ممنوعیت های مربوط به موارد حجاب و عفاف، ارتباط اساتید با دانشجویان ارائه شده است.

مدیرکل قرآن وعترت دانشگاه آزاد اسلامی هم‌چنین از تشکیل کارگروهی در این زمینه خبر داد و گفت: تشکیل کارگروه یکی از موارد اصلی این بخشنامه است و به گونه ای تنظیم شده تا تمام مسئولان دانشگاه در اجرای آن دخیل باشند.   

به گزارش ایسنا، دومین نشست سراسری معاونین فرهنگی و دانشجویی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به میزبانی واحد اصفهان (خوراسگان) به مدت دو روز، در حال برگزاری است. در این نشست، آیین نامه جدید عفاف و حجاب دانشگاه های آزاد کشور ارائه و موارد آن بررسی می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام دانشگاه آزاد اسلامي فرهنگ منطقه اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۱۶۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ماده واحده «انتخاب نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیأت‌های عالی تجدیدنظر وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ 8 اسفند 1402 شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است؛ به شرح ذیل برای اجرا ابلاغ شد:

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

دانشگاه آزاد اسلامی

«ماده واحده- در اجرای بند ۵ ماده ۲ مصوبه تجمیعی- تکمیلی «خروج تصمیمات و آرای صادره از هیأت‌ها و کمیته‌های تخصصی وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان سنجش آموزش کشور و سایر مراکز آموزشی و پژوهشی در خصوص امور و شئون علمی، آموزشی و پژوهشی از شمول صلاحیت دیوان عدالت اداری و سایر مراجع قضائی و تشکیل هیئ‌های عالی تجدیدنظر» (مصوب جلسه ۸۹۵ مورخ 10 بهمن 1402 شورای عالی انقلاب فرهنگی) و با استناد به تبصره ۲ این مصوبه؛ محمدرضا مخبر دزفولی به‌عنوان نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیئت‌های عالی تجدیدنظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی، ابقا و سید سعیدرضا عاملی به عنوان نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیئت عالی تجدیدنظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، انتخاب می‌شوند».

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رویداد فرهنگی هنری باغ راه گفتگو برگزار می‌شود
  • آغاز کار رویداد صدرا در دانشگاه آزاد خرم‌آباد با حضور ۳۰ واحد تولیدی
  • برگزاری رویداد صدرا در دانشگاه آزاد خرم‌آباد با بیش از ۳۰ واحد تولیدی و صنعتی
  • ارسال ۵۰ مقاله به دبیرخانه همایش «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه»
  • ارسال بیش از ۵۰ مقاله به دبیرخانه همایش «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه»
  • مساله حجاب، دستور الهی است
  • کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است
  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است
  • ۲ انتصاب جدید در دانشگاه آزاد آذربایجان غربی