Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،   کارشناسان به تازگی با استفاده از چاپگر سه بعدی نمونه اولیه چشم بیونیک (bionic eyeball) را طراحی کرده اند که می‌تواند دگرگونی در سطح نور را تشخیص دهد.این چشم هوشمند قادربه تشخیص سطوح مختلف در سطح نور است و دانشمندان د رتلاش هستند در آینده امکان شناسایی طیف‌های بیشتری از نور را برای این وسیله امکان پذیر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دانشمندان هنوز زمان قطعی عرضه نمونه تجاری این محصول به بازار‌های جهانی را مشخص نکرده اند.چشم بیونیک کاری مشابه شبکیه چشم به منطور بازگرداندن بینایی را انجام می‌دهد؛ در این وسیله که درآن نوعی ایپملنت قرارداده می‌شود، تصاویری که فرد می‌بیند به امواج الکتریکی تبدیل و آنگاه سیگنال‌های تصویر به مغز منتقل می‌شوند و به این ترتیبت فرد قادر به تشخیص تصویر و افراد می‌شود.

 

کارشناسان استفاده از چاپگر سه بعدی را راهکاری فوق العاده برای ساخت نمونه با کیفیت و سریع از چشم بیونیک می‌دانند و امیدوار هستند در آینده نمونه تکمیل شده این چشم برای کمک به رفع نابینایی افراد در جهان مورد استفاده قرار گیرد.ساخت چشم بیوتیک با استفاده از چاپگرسه بعدی به وسیله دانشمندان دانشگاه مینه سوتای آمریکا برای اولین بار درجهان انجام شده است.

 

چشم‌های بیونیک که قدرتی فوق العاده در بینایی دراختیار افراد قرار می‌دهند ابتدا درفیلم‌های علمی تخیلی مشهور شدند، اما دانشمندان این ایده را به شکل واقعی شبیه سازی کردند.چاپگر سه بعدی با استفاده از نوعی سیلیکون و پایه جوهر از جنس فلز نقره به چاپ چشم بیونیک می‌پردازد.

 

سپس محققان از جوهر خشک شده برای جایگزینی فتوالدئید استفاده می‌کنند که نور را به برق تبدیل می‌کند و با استفاده از مواد پلیمری نیمه رسانا این کار را انجام می‌دهند.کل بازه زمانی برای ساخت چشم بیونیک با استفاده از چاپگرسه بعدی حدود یک ساعت به طول می‌انجامد, کارشناسان درنظر دارند درآینده از ماده‌ای نرم‌تر برای ساخت چشم بیونیک استفاده کنند که شباهت بیشتری به بافت بدن انسان داشته و سازگاری آن با سیستم ایمنی بدن بهتر باشد.

 

 

ساخت اندام‌های بیونیک اولین بار به چندین سال پیش باز می‌گردد که دانشمندان موفق به تولید گوش بیونیک شدند و از آن زمان تاکنون محققان بسیاری از اجزای بدن را با استفاده از چاپگر‌های سه بعدی تولید کردند.

 

افزون بر اجزای بدن، دانشمندان موفق به تولید نوعی پارچه الکترونیکی شدند که مانند پوست بیونیک عمل می‌کند. دانشمندان درادامه تلاش‌های خود درنظردارند پروتز‌هایی تولید کنند که دستورات فرد را درحالی که او به آن‌ها می‌اندیشد اجرا کند.نتیجه این پژوهش و چاپ چشم با چاپگرسه بعدی در مجله (Advanced Materials) به چاپ رسیده است.

 

خبرنگاران جوان

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: فناوری چاپ چشم بیونیک گوناگون نابینا جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۱۶۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک گزینه جالب و غیر منتظره؛ روگر اشمیت هدف اصلی و بعدی بایرن مونیخ

روگر اشمیت پس از هفت سال دوری می‌تواند به بوندسلیگا بازگردد

طرفداری  | پس از منتفی شدن حضور ژابی آلونسو و یولیان ناگلزمان، رالف رانگنیک نیز پیشنهاد بایرن مونیخ تا این باشگاه در یک شرایط بحرانی برای پیدا کردن جایگزین توماس توخل قرار بگیرد.

با این حال خلاف گزینه‌ها و نام‌های بزرگی که مدام پیرامون بایرن مونیخ مطرح شده‌‍اند، اکنون این باشگاه یک گزینه جدید در لیست خود دارد که کم‌تر کسی انتظارش را داشت.

به گزارش کریستین فالک و توبی آلتشفل از بیلد؛ بایرن مونیخ اکنون می‌خواهد با قدرت کامل برای روگر اشمیت سرمربی 57 ساله بنفیکا اقدام کند. سرمربی سابق بایرلورکوزن و سالزبورگ اتریش تا سال 2026 با این باشگاه پرتغالی قرارداد دارد و یک بند فسخ 30 میلیون یورویی نیز در این قرارداد گنجانده شده است.

با این حال بنفیکا چندان از او راضی نیست و به همین خاطر جذب او برای باواریایی‌ها چندان دشوار نخواهد بود. از سوی دیگر، نام اشمیت در گذشته نیز در جلسات مدیران بایرن مونیخ مطرح شده اما هیچ‌گاه یک گزینه اصلی برای این باشگاه نبود. با این حال اکنون اشمیت در صدر لیست مونیخی‌ها قرار دارد.

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • ۸۰۰۰ سال پیش، انسان‌ها به اعماق غار تاریک فرانسوی رفتند؛ اما چگونه؟ (+عکس)
  • ببینید | نیمه تاریک ماه
  • سمت پنهان و تاریک ماه از منظر فضاپیمای چینی
  • (عکس) سمت پنهان و تاریک ماه از منظر فضاپیمای چینی
  • سمت پنهان و تاریک ماه از منظر فضاپیمای چینی (عکس)
  • یک گزینه جالب و غیر منتظره؛ روگر اشمیت هدف اصلی و بعدی بایرن مونیخ
  • ساخت یک شعله سه بعدی از سیاهچاله با استفاده هوش مصنوعی
  • اصلاح قانون کار امنیت شغلی کارگران، بزودی
  • جهان احتمالا با ذراتی پر شده که سریع‌تر از نور حرکت می‌کنند
  • آغاز مسابقات کریکت نابینایان ‌در مزار شریف