Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-03@23:35:20 GMT

تبعیض‌ نژادی در دانشگاه هاروارد

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۱۶۳۰۸

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که گروهی از دانشجویان آسیایی‌-آمریکایی در دانشگاه "هاروارد"(Harvard University) پذیرفته نشدند و این دانشگاه نسبت به آن‌ها تبعیض نژادی قائل شده است. آفتاب‌‌نیوز : به نقل از ای‌بی‌سی اکشن نیوز، دانشگاه "هاروارد"(Harvard University) نسبت به تعدادی از دانشجویان با ملیت، آسیایی‌-آمریکایی تبعیض قائل شده است و این دانشجویان را در دانشگاه نپذیرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزارت دادگستری آمریکا از این دانشجویان که شاکی پرونده بودند دفاع و اظهار کرد که هیچگونه محدودیت قانونی در پذیرش این دانشجویان وجود ندارد و هاروارد نباید به خاطر نژاد دانشجویان از پذیرش آنها امتناع کند.
آمارها نشان می‌دهد که روند تبعیض نژادی دانشگاه هاروارد، بیشتر از باقی نژادها متوجه نژاد آسیایی-آمریکایی بوده است.
پرونده تبعیض نژادی دانشگاه هاروارد نسبت به دانشجویان از سال ۲۰۱۴ میلادی به دادگاه‌های این کشور ارائه شده است و تاکنون گروه‌های مختلفی از دانشجویان به دادگاه شکایت‌ کرده‌اند.
دانشگاه "هاروارد" همواره در تلاش بوده که نشان دهد دانشجویان این دانشگاه از لحاظ جغرافیایی، اقتصادی، اجتماعی و نژادی در شرایط متفاوتی هستند.ایسنا  کد خبر: ۵۴۳۱۵۸ تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تبعیض نژادی هاروارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۱۶۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه شهید بهشتی: دانشجویان اخراجی آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین را بورسیه می‌کنیم

به گزارش صدای ایران، رئیس دانشگاه شهید بهشتی اعلام کرد که دانشجویان اخراجی آمریکایی حامی فلسطین را در این دانشگاه بورسیه می‌کند.

سیدمحمود آقامیری رئیس دانشگاه شهید بهشتی در حمایت از مردم غزه و محکومیت اقدام دولت آمریکا نسبت به اساتید معترض گفت: دانشجویانی که به دلیل اعتراض به عملکرد صهیونیست‌ها از دانشگاه‌های اروپا و امریکا اخراج شده‌اند را پذیرش می‌کنیم. 

وی افزود: برای این دانشجویان بورسیه تحصیلی در نظر گرفته‌ایم و هزینه آموزش، خوابگاه و اسکان را به طور کامل تقبل می‌کنیم.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی خاطرنشان کرد: همچنین از دانشجویان فلسطینی که در زندگی‌شان دچار مشکل شده‌اند نیز حمایت ویژه می‌کنیم.


دیگر خبرها

  • دانشجویان آمریکایی همراه با طوفان! + فیلم
  • دانشگاه شهید بهشتی: دانشجویان اخراجی آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین را بورسیه می‌کنیم
  • عکس/تشکر کودکان غزه ای از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • تشکر مردم غزه از دانشجویان آمریکایی
  • دانشگاه شهید بهشتی ،دانشجویان آمریکایی اخراجی را بورسیه می‌کند
  • الحوثی: آمریکا به دنبال ادامه نسل‌کشی در غزه است/ جنبش دانشجویی دست واشنگتن را رو کرد
  • رفتار آمریکا با دانشجویان حامی فلسطین حقیقت حقوق بشر آنها را روشن کرد
  • ادامه سرکوب دانشجویان آمریکایی
  • پیام قدردانی کودکان غزه از دانشجویان آمریکایی در دانشگاه کلمبیا
  • چرایی تشدید اعتراضات دانشجویی در آمریکا