Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس گروه پیش بینی و هشدار سریع اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: میزان غلظت ریزگردها در هوای سیستان به 5برابر حد بحران و 15برابر حد مجاز رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی ملاشاهی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، افزود: در 24ساعت گذشته، میزان غلظت ریزگردها در هوای سیستان دو هزار و 363میکروگرم در متر مکعب به ثبت رسیده که برابر با 5برابر حد بحران و قریب به 16برابر حد مجاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شعاع دید در منطقه سیستان طی 24ساعت گذشته به هزار متر کاهش پیدا کرد.
وی اظهار کرد: در این مدت میزان غلظت ریزگردها در هوای زاهدان نیز به 446میکروگرم در مترمکعب رسید که یک برابر حد بحران و حدود3برابر حد مجاز است.
وی تصریح کرد: براساس نقشه های همدیدی وآینده نگری هواشناسی، نیمه جنوبی استان افزایش ابر را خواهیم داشت و تا سه شنبه در شهرهای شمالی استان وزش بادشدید و گردوخاک، باعث کاهش شدید دید خواهد شد.
ملاشاهی افزود: با افزایش بیشتر شدت وزش باد، فردا یکشنبه در شهرهای شمالی استان، وزش باد خیلی شدید (گاهی بیش از 100 کیلومتر برساعت) سبب توفان گرد و خاک و افزایش شدید غلظت غبار خواهد شد.
وی تاکید کرد: در جاده های مواصلاتی زابل-نهبندان، زاهدان-نهبندان و زاهدان-زابل بیشترین کاهش دید را خواهیم داشت.
وی اظهار کرد: طی این مدت علاوه بر نفوذ گرد و غبار به نواحی مرکزی، مرز شرقی و نواحی غربی استان، باد و گرد و خاک با شدت کمتر منجر به خیزش گردوخاک در این مناطق خواهد شد.
وی گفت: روند کاهشی دما طی 48 ساعت آینده ادامه داشته و باعث خنک تر شدن هوا بویژه در طول شبها خواهد شد، در این مدت نواحی شرقی دریای عمان نسبتا مواج می باشد.
توفان 465 نفر را در سیستان راهی بیمارستان کرد
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این خصوص گفت: براساس آخرین آمار، 465 نفر از مردم منطقه سیستان از پنج شنبه تاکنون راهی بیمارستانها و مراکز بهداشتی و درمانی شدند که از این تعداد، 79 نفر بستری و 386 نفر به صورت سرپایی درمان شدند.
عبدالرحمن شهنوازی در گفت و گو با عصرهامون، افزود: این افراد به دلیل عوارض تنفسی، چشمی و قلبی ناشی از توفان به بیمارستان ها، مراکز درمانی و پایگاه های اورژانس مراجعه کردند.


انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۱۶۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق حمل و نقل جاده‌ای کالا

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان، گفت: این میزان جابجایی کالا توسط ۲۹۶ هزار و ۹۸۶ سفر ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان و در قالب ۸۴ شرکت حمل و نقل زیر نظر این اداره کل انجام شد.

مبارکی افزود: از این میزان جابجایی کالا، سه میلیون و ۶۰ هزار و ۵۴ تن کالا درون استانی و ۲ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۲۸۶ تن کالا، برون استانی بوده است.

وی ادامه داد: عمده کالا‌های حمل شده در این مدت گندم، کلینکر، فرآورده‌های نفتی، ذرت و برنج است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • افزایش استعفای دسته جمعی پرستاران / سلامت مردم در خطر است
  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است
  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • گرد وغبار شهر اهواز به ۸ و شوش به ۴ برابر حد مجاز رسید
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • رونق حمل و نقل جاده‌ای کالا
  • ۱۳۵ چاه غیرمجاز در کرمانشاه مسدود شد
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته