Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@00:43:30 GMT

رادار‌های روسی در راه نیروگاه اتمی پاکستان

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۱۶۸۸۳

رادار‌های روسی در راه نیروگاه اتمی پاکستان

در اقدامی در تضاد با منافع آمریکا، رادار‌های ساخت روسیه قلمروی هوایی نیروگاه‌های هسته‌ای و دیگر تاسیسات مهم پاکستان را پوشش می‌دهند.

خبرگزاری فارس: یک شرکت روسی قصد دارد با فروش یک سامانه راداری به پاکستان این کشور را قادر سازد تا از نیروگاه هسته‌ای و دیگر تاسیسات حیاتی خود محافظت کند.

به نوشته وبگاه «دیفنس ولد» هفته گذشته و حین برگزاری نمایشگاه نظامی سال ۲۰۱۸ در مسکو یادداشت تفاهمی بین گروه «آر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تی. ای» روسیه و شرکت پاکستانی «تک وین» در این زمینه منعقد شد.

پاکستان اعلام کرده که این سامانه راداری نیروگاه هسته‌ای و دیگر تاسیسات حیاتی این کشور را پوشش میدهد و از آن محافظت می‌کند.

بر اساس این گزارش، پاکستان و روسیه در زمینه اجرای پروژه‌های مشترک و موارد دیگر به توافق رسیده‌اند.

شرکت آر. تی اِی روسیه یکی از بزرگترین پیمانکاران دفاعی در روسیه است که سامانه‌های برد بلند راداری، تلفیقی و یکپارچه را تولید می‌کند و نیرو‌های مسلح روسیه مشتری نخست این شرکت است.

پیشتر نیر رسانه‌های آمریکایی در گزارش‌هایی اذعان داشته بودند که گرم شدن روابط پاکستان مجهز به سلاح اتمی با روسیه نگران کننده است. «علی صدیقی» سفیر جدید پاکستان در آمریکا نیز لغو برنامه آموزشی نظامی بین آمریکا و کشورش را تایید کرد.

از سوی دیگر، روسیه در برنامه‌ای از پیش طراحی شده با پاکستان پیمان همکاری نظامی امضا کرده و قرار است به این کشور بالگرد ارسال کند و حتی افسران پاکستانی را آموزش دهد.

«شهزاد چودهری» افسر ارشد بازنشسته نیروی هوایی پاکستان و دیپلمات سابق این کشور درباره روابط مسکو و اسلام آباد گفت: «به احتمال زیاد رابطه جدیدی بین پاکستانی‌ها و روس‌ها رخ می‌دهد و این مسئله تغییر راهبردی بزرگی است.»

منبع: فردا

کلیدواژه: نیروگاه هسته ای پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۱۶۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی وارد لاهور شد

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و اعضای هیات عالی رتبه کشورمان صبح امروز به همراه وزیر مسکن پاکستان و در هوای بارانی وارد لاهور، قلب فرهنگی پاکستان، شدند.

بیشتر بخوانید: رئیسی: رشد اقتصادی در کشور محقق شد

مسئولان دولت ایالتی پنجاب برای تسهیل تردد هیات بلندپایه کشورمان همزمان فعالیت تمامی مراکز آموزشی، ادارات‌ دولتی و خصوصی را نیز تعطیل اعلام کردند.

رییس جمهور قرار است در طول این سفر از آرامگاه اقبال لاهوری شاعر و فیلسوف پاکستانی که میراث مشترک دو کشور همسایه شناخته می‌شود، بازدید کند.

حضور در مسجد تاریخی پادشاهی، بازدید از برخی اماکن فرهنگی و حضور در نشستی در قدیمی‌ترین دانشگاه از دیگر برنامه‌های آیت‌الله رئیسی و هیات همراه خواهد بود.

رئیس جمهور ایران همچنین قرار است با خانم مریم نواز سروزیر ایالت پنجاب و بلیغ الرحمان حکمران این ایالت دیدار نماید.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح دیروز (دوشنبه) به دعوت طرف پاکستانی برای سفر ۳ روزه رسمی وارد اسلام‌آباد پایتخت این‌ کشور شد.

رئیسی با اعضای هیات همراه با آصف علی زرداری همتای پاکستانی خود، محمد شهباز شریف نخست وزیر و همچنین فرمانده ارتش این کشور دیدار کرد.

در طول اقامت در اسلام‌آباد، ۸ یادداشت تفاهم میان مقامات ایران و پاکستان به امضا رسید.

کد خبر: 1228118 برچسب‌ها سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • اوکراین فقط شش ماه وقت دارد
  • اولیانوف: سفر گروسی به روسیه در حال برنامه ریزی است 
  • رئیسی وارد لاهور شد
  • اسلامی: امنیت مرکز‌های هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است
  • خاطر جمعی اسلامی از امنیت مراکز هسته‌ای کشور
  • امنیت مرکزهای هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است
  • اسلامی: امنیت مرکزهای هسته‎ای کشور به‌طور صد درصد برقرار است
  • اسلامی: ایران از قطب‌های اصلی تولید انواع رادیوداروها است
  • ایران از قطب‌های اصلی تولید انواع رادیوداروها است
  • نیروگاه اتمی بوشهر چقدر برق تولید می‌کند؟