Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- تيم ملي بسکتبال ايران در ديدار فينال رقابت هاي بسکتبال به مصاف تيم ملي بسکتبال چين رفت که در نهايت ايران با نتيجه 72 بر 84 مقابل چين شکست خورد و به مدال نقره رسيد.
به گزارش سرويس ورزشي آريا، بسکتبال ايران که با تمام قوا و همه ستاره هاي خود در بازي هاي آسيايي 2018 حاضر شده، امروز در يکي از حساس ترين بازي هاي سال هاي اخير خود در فينال به مصاف چين رفت و در پايان با شکست مقابل چين، به مدال نقره بازي هاي آسيايي جاکارتا رسيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در کوارتر اول ايران بازي را طوفاني آغاز کرد و از چين پيش افتاد تا خيال مان تا حدود راحت باشد، در پايان کوارتر اول ايران موفق شد چين را با نتيجه 25 بر 18 شکست دهد. در کوارتر دوم شاهد بازي پاياپايي بوديم که چين موفق شد با نتيجه اي نزديک ايران را شکست دهد و اختلاف را کم کند، چين در کوارتر دوم موفق شد ايران را 23 بر 20 شکست دهد.
در کوارتر سوم چين عملکرد خوبي داشت و توانست رفته رفته با اختلاف خوبي که در اين کوارتر ايجاد کردند، در مجموع هم از ايران جلو بزنند. در پايان کوارتر سوم ايران با نتيجه 11 بر 18 مقابل چين شکست خورد. در کوارتر چهارم تيم ملي بسکتبال چين اختلاف را زياد کرد موفق شد کوارتر چهارم را 25 بر 16 پيروزي شود.
شاگردان مهران شاهين طبع بعد از شکست دادن سوريه در مرحله گروهي، در دور حذفي ابتدا ژاپن را مغلوب کرد و راهي نيمه نهايي شد. پاي فينال يک جدال انتقامي براي ايران رقم خورد و بسکتباليست ها توانستند به راحتي از سد کره جنوبي بگذرند تا شکست فينال 4 سال قبل در اينچئون را جبران کنند. نسل طلايي بسکتبال ايران که در 2 دوره قبلي به مدال برنز و نقره بازي هاي آسيايي دست يافته، با اتکا به توانايي ستاره هايي چون حامد حدادي و صمد نيکخواه بهرامي به مصاف چين رفته تا بتواند اولين طلاي خود در تاريخ بازي هاي آسيايي را کسب کند.
سالن «ايستورا» در شهر جاکارتا از ساعت ها قبل مملو از جمعيت شده و خيلي از اندونزيايي ها نيز براي تماشاي اين مسابقه جذاب ساعت ها در صف هاي طولاني ايستادند و وارد سالن شدند.  تيم ملي بسکتبال ايران با ترکيب صمد نيکخواه بهرامي، حامد حدادي، بهنام يخچالي، محمد حسن زاده و سجاد مشايخي کار خود را آغاز کرد. در مقابل هم چيني ها با تمام قوا از جمله ستاره شان «ژو کي» بازيکن تيم هيوستن در NBA براي کسب مدال طلا وارد ميدان شدند.
بسکتبال ايران مدعي اول قهرماني در بازي‌هاي آسيايي بود و با ترکيب کامل خود در اين رويداد شرکت کرد اما همانند دوره گذشته بازي‌ها در فينال از پس حريف خود برنيامد و نائب قهرمان شد تا نسل طلايي بسکتبال ايران در حسرت قهرماني در بازي‌هاي آسيايي بماند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بسکتبال بازي هاي آسيايي جاکارتا نسل طلايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۱۷۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیرانوند نباید در پنج بازی گل بخورد؛ رقابت حسینی و پورحمیدی برای کسب دستکش طلایی

به گزارش قدس آنلاین، تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سپاهان در هفته بیست و پنج لیگ برتر روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در ورزشگاه آزادی رو در روی هم قرار گرفتند که این بازی در پایان با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

نکته مهم این دیدار حضور علیرضا بیرانوند دروازه‌بان پرسپولیس درون دروازه این تیم پس از غیبت طولانی مدت به دلیل مصدومیت بود که توانست دروازه خود را بسته نگه دارد تا با ۱۱ کلین شیت پشت سر سید حسین حسینی و حسین پورحمیدی دروازه‌بانان تیم‌های استقلال تهران و تراکتور در رده دوم قرار بگیرد.

تنها پنج هفته تا پایان مسابقات لیگ برتر زمان باقی است و اختلاف بیرانوند با صدر جدول کلین شیت ۳ عدد است و اگر دروازه‌بان شماره یک تیم ملی و پرسپولیس خواهان دریافت جایزه دستکش طلایی است باید حداقل در چهار بازی از پنج دیدار تیمش، دروازه خود را بسته نگه دارد.

پرسپولیس در این پنج هفته، روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت در قائمشهر میهمان نساجی خواهد بود، شاگردان «اوسمار ویه‌را» پس از آن باید در روز ۲۲ اردیبهشت رو در روی هوادار قرار گیرند. سرخ‌ها در هفته بیست و هشتم، میزبان استقلال خوزستان در ورزشگاه آزادی خواهند بود و در دو هفته پایانی به ترتیب رو در روی شمس آذر در قزوین و مس رفسنجان در تهران قرار خواهند گرفت.

بیرانوند در این پنج بازی کار راحتی نخواهد داشت و در صورتی که رقبای او نتوانند دروازه خود را بسته نگه دارند، دروازه‌بان پرسپولیس می‌تواند بار دیگر جایزه دستکش طلایی را از آن خود کند.

اما آنچه مشخص است رقابت اصلی برای کسب دستکش طلایی میان سید حسین حسینی دروازه بان استقلال حسین پورحمیدی دروازه بان تراکتور است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • پرسپولیس بازهم اخراجی داد؛ اینبار سروش
  • به دنبال طلای بازی‌های آسیایی هستم/ رکورد ایران را جا به جا کردم
  • طبیعت یک گام دیگر به فینال نزدیک شد
  • طبیعت ۷۴ - ۶۸ ذوب آهن/ شاگردان حاتمی در یک قدمی فینال قرار گرفتند
  • سبک بسکتبال ایران باید تغییر کند
  • سبک بسکتبال ایران باید تغییر کند/ ضعف برنامه‌ریزی دلیل انتقادهاست
  • دیدار وزرای خارجه ایران و اندونزی در بانجول
  • بیرانوند نباید در پنج بازی گل بخورد؛ رقابت حسینی و پورحمیدی برای کسب دستکش طلایی
  • عکس| ایرانی‌ها در اولین فینال آسیایی بعد از فغانی
  • قطعی شد: دستکش طلا برای ستاره آرسنال