Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-28@21:45:52 GMT

برگزاری مناقصه برای تکمیل اولین واحد مینی ال‌ان‌جی

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۱۷۸۱۴

برگزاری مناقصه برای تکمیل اولین واحد مینی ال‌ان‌جی

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، پاک‌سرشت در اولین نمایشگاه بین المللی صنعت گاز ایران با اشاره به عمر ۵۰ ساله گاز طبیعی در کشور گفت: افزایش اهمیت این حامل انرژی باعث شده توسعه آن روند رو به رشدی داشته باشد. در حال حاضر گاز طبیعی با تامین ۷۰ درصد نیاز کشور به انرژی جایگاه مهمی دارد.

وی ادامه داد: با توجه به این جایگاه ماموریت اصلی شرکت ملی گاز، ورود به عرصه‌های بین‌المللی و هم‌ترازی با شرکت‌های سرآمد در مدیریت صنعت گاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهم‌ترین استراتژی ما که برگرفته از سیاست کلان کشور و مورد تایید وزارت نفت بوده، حمایت از ساخت داخل و توسعه فناوری‌های بومی است.

نماینده و معاون پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: ما باید با استفاده از توان داخلی نیاز خود را به گونه‌ای تعریف کنیم که قابلیت رقابت با بازارهای بین المللی را داشته باشد.

پاک سرشت با بیان اینکه در حال حاضر به طور متوسط بیش از ۹۰ درصد نیازهای صنعت گاز توسط متخصصان داخلی تامین می‌شود، گفت: ایران سطوح توانمندی خود را در صنعت گاز از سطح بهره‌برداری تا سطح تامین نیازها افزایش داده است و برنامه ما رسیدن به بالاترین نقطه یعنی نوآوری است.

وی از امضای سه قرارداد میان مدت با دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: قرار است با همکاری دانشگاه تهران واحد مینی ال ان جی تکمیل شود که در حال برگزاری مناقصه آن هستیم. همچنین با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت در حال بومی سازی فناوری‌های فراورش گاز و همچنین با همکاری یکی دیگر از دانشگاه‌ها در حال توسعه ابزارهای هوشمندسازی برای صنعت گاز هستیم.

نماینده و معاون پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران در ادامه از راه‌اندازی نهاد صدور گواهی کیفیت در صنعت نفت خبر داد و افزود: این گواهی نامه با همکاری سازمان استاندارد و راهبردی وزارت نفت از طرف معاونت پژوهشی راه‌اندازی خواهد شد. شرکت‌های ایرانی تاکنون مجبور بوده‌اند از گواهی نامه بین المللی استفاده کنند اما اخذ این گواهی نامه در شرایط فعلی با مشکل مواجه شده است و وزارت نفت در صدد صدور یک گواهینامه داخلی است.

اقتصاد دولتی از رقابت با بخش خصوصی دست بردارد

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی شهر آفتاب نیز  با تاکید بر اینکه بخش خصوصی در یک رقابت ناعادلانه با بخش دولتی قرار گرفته است، پیشنهاد کرد اقتصاد دولتی از رقابت با بخش خصوصی دست بردارد.

محمد رئوف قادری با اشاره به جایگاه ایران در کشورهای دارنده ذخایر گازی اظهار کرد: با توجه به جایگاه ایران بین کشورهای دارنده ذخایر گازی این سوال پیش می‌آید که چرا تاکنون ایران نتوانسته صنعت نمایشگاهی را در حوزه گاز فعال کند. زیرا ایران در گاز در جهان حرفی برای گفتن دارد و فکر می‌کنم برگزاری نمایشگاه در این حوزه تاکنون با چالش‌های جدی هم در داخل هم در حوزه بین الملل مواجه بوده است.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه امروز هم حاصل دست به دست دادن اراده‌های فولادین است و امیدوارم در آینده شاهد برگزاری نمایشگاه گازی در سطح بین‌الملل با حضور برندهای گازی باشیم.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی شهر آفتاب با بیان اینکه در شرایط فعلی ایران کار اقتصادی کمی سخت است، گفت: کشورهای موفق کشورهایی بودند که سختی‌ها را پشت سر گذاشتند زیرا در شرایط تحریم همه آحاد جامعه مجبور می‌شوند روی پای خود بایستند. ایران هم از این قاعده مستثنی نیست.

رئوف قادری با تاکید بر اینکه ایران صرفا تامین کننده گاز نیست، توضیح داد: امروز نیروی انسانی و تکنولوژی صنعت گاز در ایران حرف اول را در دنیا می‌زند. صنعت گاز ایران در طول ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته رشد چشمگیری داشته است و توانایی‌های گاز ایران در آینده می‌تواند نیاز کشورهای همسایه را در حوزه انرژی برطرف کند.

وی با بیان اینکه دنیا به گاز ایران نیازمند است، گفت: چرا صنعت گاز و برگزاری نمایشگاه مربوط به گاز باید در غربت باشد؟ بخشی به دلیل تحریم و بخشی دیگر هم به همکاری و همدلی درون‌سازمانی مرتبط است. انتظار داشتیم امروز و در این نمایشگاه وزارت نفت و شرکت گاز از ما حضور جدی‌تری داشته باشند. آیا این به معنی آن نیست که اقتصاد ما دولتی است؟ این اقتصاد دولتی اجازه ظهور بخش خصوصی را نمی‌دهد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی شهر آفتاب ادامه داد: بخش دولتی از رانت اقتصادی، پشتیبانی‌های حکومتی و توانمندی‌هایی برخوردار است که بخش خصوصی از آن برخوردار نیست و بخش خصوصی در رقابت ناعادلانه با بخش دولتی قرار گرفته است. اگر نمایشگاه امروز را بخش دولتی برگزار می‌کرد، شاهد حضور هزاران نفر بودیم.

رئوف قادری ادامه داد: بخش دولتی قدرت مانور اقتصادی در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت گاز را ندارد. اقتصاد دولتی فقط هزینه است و برای کشور تبدیل به یک چالش جدی شده است. هزینه‌های تمام شده پروژه‌های دولتی به قدری بالا است که ناخواسته به منابع ملی تحمیل می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: صنعت گاز و نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۱۷۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش «ادزآپ» در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمید قنبری، دبیراولین همایش تبلیغات دیجیتال «ادز آپ» در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴، گفت: تبلیغات دیجیتال در ایران با مشکلاتی به دلیل تحریم‌ها و قانون‌گذاری‌ها مواجه است. نخستین همایش «ادز آپ» در اینوتکس ۲۰۲۴ به بررسی چالش‌های تبلیغات دیجیتال در ایران می‌پردازد.

وی ادامه داد: بیش از ۶۵ درصد از بازار تبلیغات در دنیا به صورت دیجیتال انجام می‌شود که ارزش آن در سال گذشته حدود ۵۸۰ میلیارد دلار بوده است.

دبیر این همایش، افزود: از عمر صنعت تبلیغات دیجیتال در ایران نیز بیش از دو دهه می‌گذرد و در این بازه زمانی، این نوع از تبلیغات جایگاه خود را در میان مردم پیدا کرده است. به گونه‌ای که بر اساس گزارش‌ها حدود ۶۶ درصد ایرانیان به یکی از تبلیغات دیجیتال عادت دارند و تعداد دفعات نمایش تبلیغات دیجیتال در ایران از مرز ۷۰۰ میلیارد بار در سال گذشته است.

قنبری با اشاره به این آمار‌ها گفت: با وجود جا افتادن صنعت تبلیغات در میان مخاطبان، هنوز مشکلاتی در این صنعت وجود دارد. چه مشکلاتی که از جانب سیاستگذار به فعالان این حوزه تحمیل می‌شود و چه مشکلاتی که تحریم‌ها و قانون‌گذاری‌ها برای ما ایجاد کرده است.

وی تاکید کرد: اهمیت صنعت دیجیتال چنان بود که ما تصمیم گرفتیم امسال همزمان با برگزاری نمایشگاه اینوتکس، اولین دوره همایش تبلیغات دیجیتال با نام ادز آپ را برگزار کنیم تا با این کار هم دانش تبلیغات دیجیتال را ارتقا دهیم و هم اینکه فضایی فراهم کنیم تا متخصصان این حوزه به تبادل نظر با هم بپردارند.

قنبری درباره جزئیات برگزاری این همایش گفت: همایش ادز آپ قرار است ۲۱ اردیبهشت ماه در پارک فناوری پردیس برگزار شود. در این همایش چهار پنل تخصصی با حضور بیش از ۲۰ نفر از فعالان تبلیغات دیجیتال برگزار می‌شود و هر کدام به یکی از چالش‌ها و موضوعات روز این صنعت می‌پردازند.

دبیر این همایش با ارائه جزئیات این پنل‌ها تصریح کرد: وضعیت تبلیغات دیجیتال در ایران یکی از پنل‌های مهمی است که در این همایش برگزار می‌شود و آژانس‌های تبلیغاتی به موضوعات مهم این حوزه می‌پردازند.

قنبری اشاره کرد: بررسی نقش گوگل در تبلیغات دیجیتال و تاثیر تحریم‌ها بر این حوزه یکی دیگر از پنل‌هایی است که قنبری به آن اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت مساله تقلب در تبلیغات نیز پنلی با این موضوع ترتیب دادیم تا متخصصان در این باره صحبت کنند. آخرین پنل هم درباره ارتباط میان مراکز آموزشی و تبلیغات است.

وی خبر داد: امسال قرار است برندگان جایزه ایران ادز هم در این همایش معرفی شوند و مراسم اختتامیه این جایزه در این رویداد برگزار خواهد شد. به گفته قنبری این جوایز در هفت بخش آگهی‌های تلویزیونی، آگهی‌های محیطی، فیلم‌های تبلیغاتی شبکه‌های اجتماعی، پروژه‌های BTL، کمپین‌های دیجیتال و یکپارچه و فیلم‌های شرکتی برگزار می‌شود..

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، اینوتکس ۲۰۲۴ از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود. این نمایشگاه میزبان بیش از ۴۰۰ شرکت نوآور و فناور در قالب غرفه‌دار، ۱۵۰ سرمایه‌گذار استارت‌آپی، ۴۰۰ جلسه بین کسب‌وکار‌ها و ۲۰ رویداد و بخش جانبی خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • همایش «ادزآپ» در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • جزییات برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است
  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • یک مقام دولتی عنوان کرد؛ ارتباط شبه سوییفت با برخی کشور‌ها داریم
  • منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی
  • اولین روز ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین