Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در جمع خبرنگاران پس از نشست مشترک وزارت امور خارجه و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص سفر آلیستر برت به تهران گفت: ما گفت‌وگوهای دوره ‌ای با کشورهای مختلف از جمله انگلیس در سطح معاونین وزارت خارجه داریم. امروز هم این گفت‌وگو بین آقای عراقچی و معاون وزارت خارجه انگلیس بود؛ چند ماه پیش عراقچی در انگلیس حضور داشت و هیچ اتفاق خاصی رخ نداده و وظایف وزارت خارجه این گفت‌وگوهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص هدف سفر برت به ایران گفت: این گفت‌وگوها یک دستور کاری در همه جلسات دارد و در آن درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و تبادل نظر می‌شود. یکی از موضوعاتی که ما با انگلیس به عنوان یکی از اعضای برجام داریم، اجرای برجام است و یکی از مهمترین موضوعات برجام بحث دسترسی به سیستم‌های بانکی و بحث فروش نفت است. این بحث حتما در این جلسه مطرح می‌شود و قبلا هم وزرای خارجه اروپا تعهد خود را در این زمینه طی بیانیه اجلاسی که با سه وزیر خارجه و خانم موگرینی داشتیم و هم در اجلاس کمیسیون مشترک اعلام کردند.

وزیر خارجه کشورمان افزود: طی این نشست‌ها روش‌های اجرای متعددی را پیشنهاد کردند؛ آنچه مهم است عملیاتی شدن این روش‌هاست.

ظریف تاکید کرد: ضرورت دارد اروپایی‌ها علاوه بر اعلام تعهد سیاسی، اقدام کنند. این اقدامات ممکن است هزینه داشته باشد؛ اگر کشورهای مختلف می‌خواهند از منافع برجام منتفع شوند و اگر فکر می‌کنند برجام یک دستاورد مهم برای جامعه بین‌المللی است، پس حتما باید حفظ این دستاورد مهم تلاش داشته باشند. همان طور که جمهوری اسلامی اینکار را می‌کند، آنها هم باید همکاری لازم را داشته باشند.

وزیر خارجه با تاکید بر اینکه اروپایی‌ها و اعضای برجام و اعضای جامعه بین المللی باید اقدامات لازم را انجام دهند گفت: آمریکایی ها نه تنها خودشان قانون شکنی می‌کنند، بلکه به دنیا هم فشار می‌آورند که قانون شکنی کند. حتما دنیا نیاز دارد در برابر این حرکت ایستادگی جکند وگرنه هزینه های بسیار گسترده تر از برجام را در آینده خواهد دید.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: محمد جواد ظريف برجام خروج آمریکا از برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۱۷۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت خودجوش دانشگاهیان دربرابر جنایات اسرائیل معادل را عوض می کند

به گزارش خبرنگار محمدعلی زلفی گل صبح شنبه طی آغاز سفر یک روزه به کهگیلویه و بویراحمد در فرودگاه یاسوج افزود: شاهد خیزش‌های دانشجویی و دانشگاهیان در دنیا برابر جنایات اسرائیل علیه مردم مظلوم غزه هستیم.

وی با بیان اینکه دانشگاهیان برابر این نسل کشی مقاومت می‌کنند. ابراز داشت: ادامه این خیزش‌های خودجوش معادلات را عوض خواهد کرد.

زلفی گل گفت: ضمیر آگاه مردم در برابر این جنایات قابل ستایش است و وجدان بیداری که در نقاط مختلف جهان از مظلومان دفاع می‌کنند را می‌ستاییم.

وزیر علوم با بیان اینکه این خیزها در برابر نسل کشی‌ها و کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان می‌تواند آغازگر سیر تحولات جهانی باشد، ابراز داشت: این مهم سبب می‌شود تا دنیا مقابل جنایات اسرائیل موضع گرفته و بیداری ملت‌های آزاده را شاهد باشیم.

کد خبر 6089651

دیگر خبرها

  • آمریکا ۵ واحد نظامی ارتش اسراییل اقدام به نقض حقوق بشر کرده اند
  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • حرکت خودجوش دانشگاهیان دربرابر جنایات اسرائیل معادل را عوض می کند
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان