Web Analytics Made Easy - Statcounter

اجتماع > آموزش - همشهری آنلاین:
معاون آموزشی وزیر بهداشت اعلام کرد: افرادی که از ابتدای سال ۲۰۱۹ مشغول تحصیل در دانشگاه‌های خارجی می‌شوند تا پایان تحصیل نمی‌توانند به دانشگاه‌های داخلی منتقل شوند.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني وزارت بهداشت، باقر لاريجاني با اعلام اين خبر، درباره تقاضای تعداد زیادی از دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی که در دانشگاه‌های خارجی مشغول به تحصیل هستند برای ادامه تحصيل در دانشگاه‌هاي داخل، افزود: با توجه به تغییرات ارزی، تسهیلاتی برای افرادی که از قبل مشغول به تحصیل شده‌اند فراهم کرده‌ایم ولی با تصویب شورای عالی برنامه‌ریزی، افرادی که از ابتدای سال 2019 برای تحصیل در رشته‌های علوم پزشکی از ایران خارج می‌شوند تا آخر دوره تحصیل نمی‌توانند به داخل کشور منتقل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وي خاطرنشان كرد: اين افراد پس از تحصیل اگر در دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت، تحصیل کرده باشند می‌توانند با ارزیابي‌های ویژه و کسب شرایط لازم بعد از گذراندن آزمون‌های علمی وارد دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور شوند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش ديگر سخنانش در آئين افتتاحیه شصت و پنجمین آزمون دانشنامه تخصصی، در خصوص بازنگری برنامه آموزشی رشته‌های مختلف با همکاری دانشگاه‌ها و اعضای هیات‌های ممتحنه گفت: به مناطق آمایشی کشور این اختیار داده شده تا متناسب با نیازهای بومی خود بتوانند ۲۰ درصد برنامه‌های آموزشی را تغییر دهند.

دکتر لاریجانی درباره توسعه مجازی‌سازی در آموزش علوم پزشکی نيز اظهار داشت: در صدد هستیم تا دانشجویان در تمامی نقاط کشور بتوانند از درس‌های اساتید برجسته در دانشگاه‌های مادر استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 60 دانشگاه علوم پزشکی و 215 بیمارستان آموزشی اعتباربخشی شده‌اند، گفت: آموزش‌های تخصصی نیز در کشور باید اعتباربخشی شود و سعی کنیم به سمت انطباق بیشتر این آموزش‌ها با استانداردهای بین‌المللی حرکت کنیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به استقبال داوطلبان کنکور برای تحصیل در رشته‌های علوم پزشکی، تاکید کرد: بحث‌هایی در مجلس شورای اسلامی برای تغییرات در کنکور سراسری شده است. وزارت بهداشت نیز همانند سایر دستگاه‌ها تابع قوانین بالادستی کشور است و با همکاری این مراجع بالادستی برنامه‌ریزی‌های لازم را برای اجرای قوانین انجام مي‌دهد.

در همین زمینه: تغییر نحوه ارزشیابی مدارک دانشگاهی اروپایی | سابقه کار لحاظ می‌شود

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۱۷۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران در سایه تهدید بحران سالخوردگی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی، حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت را به عنوان رییس ستاد برگزاری هفته ملی جمعیت در سال 1403" منصوب کرد.در این حکم آمده است؛

جناب آقای دکتر حسین فرشیدی
معاون محترم بهداشت وزارت بهداشت

با توجه به اینکه کشور عزیزمان در تهدید بحران سالخوردگی جمعیت قرار دارد و در راستای تأکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر افزایش نسل، جوانی جمعیت و حمایت از خانواده به عنوان یکی از اصلی ترین اولویت های مسئولان کشور و نیز نقش بی بدیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این زمینه و در آستانه برگزاری دومین رویداد جایزه ملی جمعیت، به موجب این ابلاغ، به سمت «رییس ستاد برگزاری هفته ملی جمعیت در سال 1403» در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منصوب می شوید.

ضروری است با برنامه ریزی مناسب و منسجم و همچنین جلب مشارکت همه نهادهای ذیربط و مردمی در امر جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، شاهد برگزاری هر چه با شکوه تر این هفته، برای آگاهی‌ بخشی به عموم اقشار مردم، به ویژه دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی سراسر کشور باشیم.

توفیق جنابعالی را از درگاه خداوند متعال مسئلت می نمایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی انسانی ماندگار چالش اصلی بهداشت ودرمان هرمزگان
  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • پذیرش ۵۳ درصدی دانشجو در مقطع دکتری به روش استادمحور
  • عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • رضایت: ساماندهی برنامه‌های آموزشی در جهت اولویت و نیاز کشور است
  • ایران در سایه تهدید بحران سالخوردگی
  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال
  • معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد؛ زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی