Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@01:19:40 GMT

طرح شورای مهارت در استان مرکزی آغاز به کار کرد

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۱۸۲۳۰

طرح شورای مهارت در استان مرکزی آغاز به کار کرد

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای استان مرکزی گفت: اجرای طرح شورای مهارت که از هفته گذشته شروع به‌کار کرده، این شورا انسجام و هماهنگی بین آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و خواست و نیاز صنعت و بازار را دنبال می‌کند. ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۲ استانها مرکزی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سعیدرضا شاه محمدی ظهر امروز در نشست با نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با تعاونگران استان که به مناسبت هفته تعاون برگزار شد، اظهار داشت: اجرای طرح شورای مهارت که از هفته گذشته شروع به کار کرده، این شورا انسجام و هماهنگی بین آموزش های فنی و حرفه ای و خواست و نیاز صنعت و بازار را دنبال می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باتوجه به تاکیدات وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تربیت نیروی کار از طریق آموزش های فنی و حرفه ای، نیاز سنجی صحیح مشاغل موجود در جامعه و استانداردسازی آن تدوین و تنظیم استانداردهای آموزشی و سطح بندی مشاغل و استاندارد و تعیین سطح ظرفیت های آموزشی از جمله اقدامات این اداره کل در راستای پاسخگویی به نیاز بازار کار است که در حوزه ارائه آموزش های فنی و حرفه ای در بخش صنایع ١٢٥ درصد و در بخش دانشگاهی ١١١ درصد عملکرد ثبت شده است .

رئیس سازمان فنی و حرفه ای استان مرکزی تصریح کرد: طرح کارورزی در محیط کار واقعی که در حقیقت طرح استاد و شاگردی است از دیگر طرح های در حال اجرا در استان است که نیازمند همکاری بیشتر اصناف است.

شاه محمدی بیان کرد: پیش بینی شده که امسال برای این طرح یک هزار و 515 نفر در این طرح شرکت کنند که در یک ماه گذشته 100 نفر ثبت نام کرده اند، از دیگر طرح های اجرایی که با کمک آموزش و پرورش بوده طرح ایران مهارت است که با هدف ترویج فرهنگ مهارت آموزی را برای دانش آموزان مقاطع هفتم، هشتم و نهم است.

وی ادامه داد: از مهرماه امسال ١ درصد دانش آموزان مقاطع هفتم، هشتم و نهم در سراسر کشور را این طرح در برمی گیرد و در استان مرکزی هم کانکس های اجرای این طرح در مدارس مستقر و ١ رشته را آموزش می دهند.

رئیس سازمان فنی و حرفه ای استان مرکزی عنوان کرد: باتوجه به ضرورت ارتباط صنعت و و اداره کل فنی و حرفه ای، آموزشگاه های آزاد در شهرک صنعتی حاجی آباد راه اندازی شده تا افراد بتوانند با استفاده از این آموزش های رایگان وارد صنایع و یا بحث کارآفرینی شوند.

شاه محمدی خاطرنشان کرد: با توجه به این که وضعیت فعلی به نوعی ضد تبلیغ برای آموزش های فنی و حرفه ای است پس نیاز است که دوره های کارآفرینی، بازاریابی، اخلاق حرفه ای و سازمانی ارائه شود زیرا عدم امکان ورود افراد آموزش دیده به بازار کار دغدغه های فعلی سازمان فنی و حرفه ای است.

انتهای پیام/ش

R41371/P1377/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۱۸۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، محمد جمالی در آیین آغاز این طرح گفت: این طرح در راستای مهارت آموزی، شادابی و نشاط برای ۴ هزار و ۳۰۰ دانش آموز پایه ششم ابتدایی از امروز در استان اجرا می شود. وی از توجه دولت مردمی ایران قوی به مهارت آموزی دانش آموزان خبر داد و افزود: طرح شنا گامی برای تقویت سلامت جسمی و روحی دانش آموزان برای یادگیری بهتر است. معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان نیز گفت: این طرح از امروز برای ۲۳ مدرسه ابتدایی دختر و پسر در شهرستان بویراحمد رسما آغاز شد. فرشید کرمی افزود: طبق برنامه زمانبندی شده این طرح با همکاری مدیران و معلمان تربیت بدنی در ۱۰ جلسه برای هر دانش آموز پیش بینی شده است. کرمی ادامه داد: در پایان طرح مهارت آموزی شنا به دانش آموزان شرکت کننده، گواهی مهارت شنا ارائه می شود.

دیگر خبرها

  • دیپلماسی مهارت یکی از راهبردهای کلیدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در مازندران
  • استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای