Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه ساختار دانشگاه‌ها آن‌گونه نیست که خروجی آن افراد انقلابی و متدین باشد، گفت: البته این نقد نافی اتفاقات مثبت در دانشگاه‌ها نیست.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی عصر امروز در دومین نشست سراسری معاونان فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی که به میزبانی واحد خوراسگان برگزار شد، اظهار کرد: شناخت عرصه و میدانی که در آن قرار گرفته‌ایم برای فعالیت‌های فرهنگی مورد نظر حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انقلاب اسلامی در دوره‌ای به وقوع پیوست که تمام شرایط منطقه و جهان جهت دیگری را نشان می‌داد. حتی چند ماه پیش‌از پیروزی انقلاب اسلامی طبق اسناد جاسوسی آمریکا هیچ نشانی از تغییر نظام ایران دیده نمی‌شد.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: در بستر تاریخ بعد از عصر روشنگری در غرب جریان زدودن دین از زندگی جریان غالب بود تا جایی که قرن 20 و 21 قرن مرگ دین نامیده می‌شد و حتی در جهان اسلام نیز حرکت‌های اجتماعی غیر دینی بود اما امام خمینی(ره) در همین زمان پرچم دین را در تمام عرصه‌ها برافراشت.

رستمی عنوان کرد: در دنیایی که دین در عرصه‌های اجتماعی در محوریت توجه قرار نداشت امام خمینی (ره) نظام و انقلاب اسلامی را بر پا کرد.

وی با اشاره به دشمنی‌های نظام استکبار با انقلاب اسلامی گفت: طبیعی است که حزب شیطان در برابر انقلاب اسلامی سکوت نکند و با آن به مبارزه بپردازد. همان‌طور که تا‌کنون انواع جلوه‌های مبارزه برای زمین زدن نظام اسلامی اتفاق افتاده است.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه مبارزه با انقلاب اسلامی از سوی جریان شیطانی امری طبیعی است، اظهار کرد: دشمن در هر عرصه‌ای ناکام بوده عرصه دیگری را پیش کشیده است. مقام معظم رهبری می‌فرمایند «دشمن در عرصه فرهنگی ناکام شد و اگر به سمت تهاجم اقتصادی رفت برای ناکامی بود که در جبهه فرهنگی نصیبشان شد.»

رستمی گفت: در شرایطی قرار داریم که جنگ روانی با ابزار اقتصادی باور متدینان را درگیر خود کرده است و قصد دارند با نشان دادن نمونه‌های فسادی که در کشور وجود دارد ملت را نسبت به کارگزاران نظام بی‌اعتماد و جوانان را نسبت به آینده ناامید کنند.

وی با بیان اینکه شیطان دائماً از ابزار خود برای ناامید کردن مردم ما استفاده می‌کند، گفت: سلاح کارگر و مؤثر شیطان، سلاح ناامیدی و از دست دادن باور نسبت به آینده است.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به شرایط جنگ صفین اظهار کرد: در جنگ صفین نیز پیروزی سپاه حضرت علی (ع) مشخص بود و آنها تا خیمه معاویه رسیدند اما ندای خستگی و فرسودگی رزمندگان جبهه سپاه امام علی (ع) ایشان را مجبور به قبول حَکمیت کرد و تمام این اتفاق‌ها به دلیل کم انگاشتن دستاوردها بود.

رستمی با بیان اینکه خدا وعده یاری مؤمنان را داده است در حالی‌که دشمن به دنبال کم‌رنگ کردن وعده‌های خدا است، افزود: مسئولین فرهنگی کشور در هر عرصه‌ای فرماندهان عرصه‌های سخت جنگ روانی و موظف به اداره صحنه مبارزه خود هستند. همان‌طور که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند در هر جایی که هستید آنجا را مرکز عالم بدانید و هر مسئولیتی که دارید را مهم بدانید.

وی تأکید کرد: هر خیانتی که در هر عرصه‌ای اتفاق بیفتد دین فرزندان کشور را به خطر می‌اندازد اما این امر نباید باعث تزلزل و سستی ما شود. بدون مشقت خداوند توفیقی را عنایت نمی‌کند.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی محصول انقلاب است، گفت: این دانشگاه برای پاسخ دادن به دو نیاز کشور تأسیس شد اول نیاز ظاهری برای پاسخ به مطالبات تحصیل در آموزش عالی که دانشگاه‌های دولتی توان آن را نداشتند؛ که به حق دانشگاه آزاد پاسخ درستی در این زمینه تا کنون داده است و توانسته مطالبات را برطرف کند.

رستمی افزود: بخش دوم ارائه دانشگاه تراز انقلاب بود یعنی بنا بود دانشگاه آزاد، دانشگاهی را که زاییده انقلاب و در شأن انقلاب است به جامعه ارائه دهد اما آیا موفق شد این مطالبه را پاسخ دهد؟

وی با بیان اینکه مبانی دانشگاه زاییده نظام غیر دینی بوده است، عنوان کرد: الگوی دانشگاه‌های ما بعد از انقلاب همان الگوی پیش‌از انقلاب اسلامی بوده است.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد:‌ تمام آنچه که به عنوان جلوه‌های معنوی دانشگاه‌ها می‌بینیم نه به خاطر ساختار انقلابی دانشگاه‌ها بلکه به خاطر وجود افراد انقلابی و متدین در محیط‌های دانشگاهی است.

رستمی با تأکیدبر اینکه خروجی‌های مثبت دانشگاه به دلیل وجود اشخاص است، گفت: ساختار دانشگاه آن‌گونه نیست که خروجی آن فرد انقلابی و متدین باشد.

وی اضافه کرد: البته این نقد نافی اتفاقات مثبت در دانشگاه‌ها نیست هنوز مدعی هستیم دانشگاه‌های کشور معنوی‌ترین فضای جوانان است ولی پرسش اینجاست آیا دستگاه برای خروجی فرد انقلابی متدین طراحی شده یا این خروجی ناشی از استاد خوب، تشکل خوب و ... است؟

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به تحولات مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی و روی کار آمدن دکتر ولایتی در رأس هیأت امنای این دانشگاه اظهار کرد: رویکرد ایشان در دانشگاه آزاد اسلامی نوید حرکت به سمت دانشگاه تراز انقلاب را می‌دهد.

رستمی ادامه داد: موضوع این نیست که کارگزاران دانشگاه آزاد تغییر کرده اند ورودی استادان دانشگاه همان پیشینیان هستند اما رویکرد به سمت خروجی متدین و انقلابی حرکت کرده است ولو اینکه بازار ورود دانشجویان لطمه ببیند.

وی خطاب به معاونان فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: شما مسئول جامعه تحت مدیریت خود هستید این مسئولیت هم ماندگار نیست در این فرصتی که در اختیار داریم به گونه‌ای عمل کنیم که در نهایت روسفید شویم.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: فرصت حضور معاونان فرهنگی در کنار دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه آزاد گران‌قدر است. فضای کار نباید چالشی باشد بلکه رقابت باید مؤمنانه برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی باشد.

وی در پایان گفت: البته از واقعیت‌ها نیز نباید چشم پوشید واقعیت‌های جامعه این است که دانش‌آموزان از فضای آموزش و پرورش تحویل‌ دانشگاه‌ها می‌شوند اما عرصه‌ای در اختیار شما قرار گرفته است که عرصه هماهنگی برای ارتقاء فرهنگ در دانشگاه‌ها است.

انتهای پیام/4007/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۱۸۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از فعالان عرصه عقیدتی سیاسی در سپاه ناحیه آستارا

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ بهزاد قنبری ظهر سه شنبه در مراسم همایش هفته عقیدتی سیاسی سپاه و بسیج و پاسداشت مقام معلم به تبیین نقش عقیدتی سیاسی در نشر ارزش‌های اسلامی و گسترش مفاهیم و اصول انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: در گام دوم انقلاب مربیان عقیدتی سیاسی برای تبیین دست آوردهای پرشمار انقلاب بخصوص برای نسل جوان رسالت سنگینی برعهده دارند.

وی افزود: امروز سپاه پاسداران در جایگاه رفیعی در نظام اسلامی قرار دارد و عقیدتی سیاسی به منزله روح این نهاد مقدس به شمار می رود و مسؤولان و مربیان عقیدتی سیاسی باید این جایگاه ارزشمند را حفظ و از آن پاسداری کنند.

فرمانده سپاه ناحیه آستارا با بیان اینکه مربیان امروز رسالتی خطیر رابر عهده دارند افزود: آنان باید با همه توان در برابر تهاجم و مکر دشمنان صف آرائی کرده ودر جهت اعتلای اسلام ونظام اسلامی گام بردارند.

وی ادامه داد: نقش مربیان در تبیین ارزشهای انقلاب مهم است لذا این افراد باید با اخلاق و معنویت نقش هدایتگری و روشنگری خویش را به خوبی ایفا کنند.

سرهنگ قنبری در ادامه با اشاره به سالروز شهادت مرتضی مطهری با بیان شخصیت سیاسی و اعتقادی این شهید بزرگوار اظهار کرد: شهید مرتضی مطهری یک معلم روحانی، استاد فلسفه اسلامی و کلام اسلامی و مفسر قرآن و از نظریه پردازان نظام جمهوری اسلامی بود که توانست ارزش یک معلم را به انتهای خود برساند و به مقام معلم ارزشی والا و الهی بدهد.

وی افزود: استاد مطهری طی دوران فعالیتهای سیاسی خود، توسط رژیم شاهنشاهی به زندان افتاد و بعد از آن هم در کنار امام خمینی (ره) همچنان به فعالیت سیاسی خود ادامه داد.

در پایان این مراسم ۱۰۰ نفر از معلمان مدارس و مربیان عقیدتی سیاسی شهرستان آستارا که در مدارس، پایگاه های بسیج و مساجد آستارا به آموزش اقشار مختلف مردم مشغول هستند، با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تقدیر شدند.

کد خبر 6093404

دیگر خبرها

  • به اسم آزادی به کام برهنگی!
  • فعالان عرصه عقیدتی سیاسی در سپاه ناحیه آستارا تجلیل شدند
  • تجلیل از فعالان عرصه عقیدتی سیاسی در سپاه ناحیه آستارا
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول فصلنامه «ماجرا»
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول «ماجرا»
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود