Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مذهبی استان یزد با بیان اینکه تاریخ سیاسی اسلام برروی منابر به خوبی برای مردم تبیین نشده است گفت: شکل ظاهری مساجد در زمان عید غدیر باید راهی برای جذب نسل جوان باشد. ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۱ استانها یزد نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، حجت الاسلام مصطفی اکبریان در میزگرد "نقش و جایگاه غدیر در حفظ و تقویت نظام اسلامی و انقلاب " که در دفتر استانی تسنیم در یزد برگزار شد با اشاره به برگزاری جشن‌های بسیار عالی در برخی از استان‌های کشور در روز عید غدیر اظهار داشت: روحانیون در زمان فرارسیدن این عید بزرگ وظیفه دارند در مساجدی که امام جماعت هستند شکل ظاهری مسجد را تغییر دهند که مردم متوجه این عید سعید باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس مذهبی استان یزد توجه به برگزاری جشن‌ها و شکوه آن را یک کار اثرگذار در زمینه جذب نسل جوان و کودکان به مساجد دانست و افزود: وقتی که کودکی از کنار مسجدی که در آن جشنی برگزار می‌شود، عبور کند از پدر و مادر خود در مورد آن سؤال خواهد کرد و این کار می‌تواند یک روش جذب باشد.

تاریخ سیاسی اسلام برروی منابر زیاد برای مردم تبیین نشده است

وی با بیان اینکه تاریخ سیاسی اسلام برروی منابر به خوبی برای مردم تبیین نشده است تصریح کرد: آنقدر این مسائل بیان نشده که اگر روزی یکی از روحانیون بخواهد در این زمینه‌ها مسئله‌ای را بیان کند، مردم جبهه می‌گیرند.

اکبریان گفت: باید در منبرها تاریخ اسلام از غدیر، عاشورا و غیره را بیان کنند تا ذهن مردم در زمینه‌های مختلفی دینی آماده باشد.

کارشناس مذهبی استان یزد با اشاره به اینکه امروزه با توجه به فعالیت‌های گسترده دشمنان بر علیه اسلام، نمی‌توان مساجد را با یک روحانی اداره کرد افزود: یکی از راهکارهای مقابله با دشمنی که هر روزه در حال ایجاد شبهه‌های جدید بر علیه اسلام و انقلاب است این است که محوریت برنامه‌های فرهنگی به جای یک روحانی با چند نفر هیئت امنا، با چند طلبه عالم باشد.

وی تصریح کرد: کارهای فرهنگی متعدد در زمینه‌های مختلف مسائل مذهبی می‌تواند توسط این طلابی که با سلیقه و جذاب عمل می‌کنند مثمر ثمر باشد و به‌گونه‌ای هم عمل شود که در صحبت‌هایشان موضع گیری صورت نگیرد که نیاز به دقت و برنامه ریزی دارد.

اکبریان با تاکید بر اینکه تاریخ سیاسی انقلاب در بین جوانان ناشناخته مانده است اظهار داشت: بسیاری از مردم نمی‌دانند که قبل از انقلاب چه اتفاقی در جمهوری اسلامی می‌افتاده و امروزه پس از پیروزی انقلاب چه اتفاقی می‌افتد.

کارشناس مذهبی استان یزد با اشاره به لزوم تبیین ابعاد اسلام به نسل جوان عنوان کرد: وقتی نسل جوان متوجه ابعاد گوناگون اسلام بشود و بفهمد که اسلام فقط نماز و روزه نیست؛ آن‌ وقت می‌توان با یک تلنگر عقلانی به او فهماند که اسلام با این ابعاد مختلف نباید به حال خود رها شود.

انتهای پیام/ش

R41376/P1377/S6,76/CT13

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۱۹۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران و اسلام آباد؛ فرصت‌های پیش رو برای همکاری

جمعیت، وسعت و همسایگی و همچنین قدرت بالای نظامی از جمله ویژگی‌هایی هر دو کشور محسوب می‌شود و از این رو تلاش‌هایی زیادی صورت می‌گیرد تا میان اسلام آباد و تهران تنش بوجود آید و طبعا بروز هر گونه تنشی میان دو کشور برای هر دو خطرناک است.

این نکته را باید در نظر داشت که هر دو کشور دارای دشمنان و رقیبان سنتی هستند. هند رقیب اصلی پاکستان بشمار می‌رود و از سویی دیگر اسرائیل هم دشمنی سنتی ایران محسوب می‌شود و طی هفته‌های اخیر هم شاهد افزایش تنش میان جمهوری اسلامی و رژیم صهیونیستی بودیم. مضاف بر اینکه برای ایران رقبای منطقه‌ای دیگری هم وجود دارد.

موضوع دیگر اقتصادی است. در شرایط کنونی پاکستان به لحاظ اقتصادی وضعیت خوبی ندارد و علاوه بر اینکه جمهوری اسلامی هم سال‌ها است که درگیر تحریم است و طبعا بعد از اجرایی کردن قانون صلح قرن ۲۱ از سوی ایالات متحده ممکن است با تشدید فشار‌ها از سوی غرب مواجه شویم؛ بنابراین طبیعی است که دو دولت برای همکاری با هم در حوزه‌های مختلف اقتصادی تعاملاتی داشته باشند.

نکته دیگر اینکه هر دو کشور در نواحی مرزی با گروه‌های تجزیه طلب مواجه هستند و علاوه بر اینکه پدیده تروریسم هم از جمله مسائلی است که به عنوان یکی از مشکلات سر راه هر دو کشور وجود دارد و بنابراین همکاری در این حوزه‌ها حتما باعث ارتقای وضعیت امنیتی در نواحی مرزی میان دو کشور خواهد شد. 

 از این رو، اقتضای وضعیت جاری و همچنین مبتنی بر واقعیت‌های موجود گسترش روابط و تعاملات میان ایران و پاکستان است. مضاف بر اینکه هر دو از پیشینه تاریخی خوبی در حوزه روابط سیاسی و امنیتی برخوردارند.

طبعا گسترش روابط میان اسلام آباد و تهران بر نوع تعاملات آن‌ها با دیگر همسایگان هم تاثیرگذار خواهد بود. در واقع ایران و پاکستان مطلقا در حوزه افغانستان رقیب هم محسوب نمی‌شوند و هر دو کشور می‌توانند برای رسیدن ثبات در افغانستان با هم همکاری خوبی داشته باشند. 

نگاهی به گذشته نشان می‌دهد که ایران و پاکستان هر دو از تاریخچه درخشانی در حوزه روابط همسایگی برخوردارند و بویژه در حوزه استراتژیکی می‌توانند تعاملات خود را گسترش دهند.

دیگر خبرها

  • اجرای نزدیک به ۳هزار عنوان برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی
  • اشراقی: ملاک اندیشه‌های امام، رهبر انقلاب هستند
  • جهاد تبیین اولویت اول برنامه های سپاه
  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند
  • تهران و اسلام آباد؛ فرصت‌های پیش رو برای همکاری
  • طلاب نسبت به تبیین تاریخ دفاع مقدس اهتمام داشته باشند
  • روایت تاریخ از کارنامه روحانیت
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز
  • تاریخ طب در ایران پس از اسلام در فهرست صد کتاب ماندگار قرار گرفت
  • پوستر | رابطه با اسرائیل حرام است