Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مهمترین عناوین اخبار اقتصادی امروز (شنبه 10 شهریورماه) به شرح ذیل است:

دستوری برای افزایش نرخ سود ندادم/ مثل بچه پولدارها زندگی نکنیم
همتی گفت: بانک مرکزی در زمینه افزایش نرخ سود که ۲۳ درصد شده، هیچ دستوری ارائه و ابلاغ نکرده است.

کاهش 2 درصدی نرخ مرغ در بازار/ عرضه مرغ با نرخ بالاتر از 10 هزار تومان غیر منطقی است
رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی از کاهش 2 درصدی نرخ مرغ نسبت به اواخر هفته گذشته در بازار خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امکان ثبت شماره شبای مشمولان در سامانه سهام عدالت فعال شد
امکان ثبت شماره شبای مشمولان در سامانه سهام عدالت از امروز(۱۰ شهریورماه) تا پایان مهرماه برای مدتی محدود و برای آخرین نوبت فعال شد.

باید در صنعت ساخت و تولید کشتی خودکفا باشیم
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه دستاوردهای سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع افتخار جامعه صنعتی است، گفت: باید در صنعت ساخت و تولید کشتی خودکفا باشیم.

کاهش نرخ ۲۲ ارز بین بانکی+ جدول
بانک مرکزی امروز نرخ ۳۹ ارز عمده در برابر ریال را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۲۲ ارز کاهش، ۵ ارز ثابت و ۱۲ ارز افزایش یافت.

برخورد جدی در انتظار محتکران خودرو/خودرو‌ها به دلیل نقص در قطعات وارد بازار نشده اند
نوابی گفت: چنانچه احتکار در هر زمینه برای وزارت صنعت، معدن و تجارت محرز شود، با آن برخورد جدی خواهد شد.

بازگشت 7 میلیارد تومان پول اختلاس شده در 4 روز/ راه برای امضا فروشی مهندسان ناظر باز شده است
یک مقام مسئول در نظام مهندسی ساختمان استان تهران از بازگشت اختلاس ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی در ۴ روز آینده خبر داد.

تاملی بر گرانی،بحث برانگیزترین چالش اقتصادیِ کشور
بدون تردید یکی از مولفه های اساسی در میزان و ضریب موفقیت اقتصادی کشور از نظر بسیاری از کارشناسان و تقریبا تمامی افراد و گروه های عام جامعه معطوف به ثبات قیمت ها و میزان ضریب گرانی می شود،پدیده ای که در ذیل این گزارش بصورتی عمیق و دقیق تر به آن پرداخته خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی نرخ ارز خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۱۹۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلایل کاهش تعداد پسران در آزمون کنکور امسال

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مصطفی اسدی کارشناس آموزش و پرورش مهمترین عامل کاهش داوطلبان پسر در کنکور امسال به میزان ۳۴، را انگیزشی عنوان کرد و گفت: جوانان به خصوص پسران به دنبال آینده ای روشن به ویژه در حوزه مسایل معشیتی هستند و وقتی افرادی را در اطراف خود می بینند که از رشته تحصیلی شان بهره‌‌وری مناسبی ندارند از آنها الگو می‌گیرند، به عنوان مثال اگر فردی دارای تحصیلات دانشگاهی در رشته فنی باشد اما در حرفه ای غیرمرتبط با رشته تحصیلی اش مشغول باشد، جوانان از او الگو گرفته و ترجیح می‌دهند به جای ادامه تحصیل در بازار کار مشغول حرفه‌ای شوند.

وی با اشاره به ورود پسران به دانشگاه‌های غیردولتی آن هم با ثبت نام بدون حضور در کنکور، ادامه داد: آسان بودن تحصیل در دانشگاه‌های غیردولتی بدون کنکور و کسب مدرک تحصیلی با ارزش یکسان نسبت به دانشگاه‌های دولتی شاید علت دیگری برای کاهش تعداد پسران در آزمون کنکور باشد.

به گفته این کارشناس،  تحصیل در خارج از کشور به دلیل سهولت علتی شده تا بیشتر خانواده‌ها ترجیح دهند پسران خود را برای تحصیل و اقامت به کشورهای خارجی بفرستند.

اسدی افزود: از سوی دیگر، دختران در گذشته در سنین کمتر ازدواج می‌کردند و ممکن بود از دبیرستان بازمانند، اما اکنون اینگونه نیست و این موضوع باعث شده حجم عظیمی از دختران به سمت کنکور آمده، سهمی از صندلی‌های دانشگاه‌ها را بگیرند، از این رو پسران انگیزه‌ای برای ادامه تحصیل در دانشگاه های دولتی نداشته باشند. 

وی در خصوص آسیب‌های احتمالی کاهش تحصیل پسران در جامعه بیان کرد: بی‌تردید آن گروه از تحصیل کردگانی که تحصیلات خوبی دارند بهتر می‌اندیشند و بهتر زندگی می‌کنند، همچنین، کمتر در برابر آسیب‌ها قرار می‌گیرند، اما به طور کلی این موضوع آسیب جدی به جامعه وارد نمی‌کند، زیرا جامعه نیاز دارد پسران به سمت حوزه کار بروند.

اسدی یادآور شد: البته این موضوع را نیز باید در نظر بگیریم که اگر پسران با هوش بالا و استعداد نتوانند ادامه تحصیل دهند ممکن است وارد شبکه‌های بزهکاری شوند و از هوش خود در این عرصه استفاده کنند، یا ممکن است دچار سرخوردگی شده یا از خشونت استفاده کنند، همچنین این موضوع ممکن است سن ازدواج افزایش پیدا می‌کند. 

این کارشناس آموزش و پرورش اضافه کرد: دانش آموز مستعد اگر در رشته‌های خوب و پرمخاطب نتواند تحصیل کند، بدنه علمی ما دچار آسیب می‌شود، به عنوان مثال در گذشته شاهد بودیم که دانش آموزان باهوش و استعداد بالا در رشته‌های علوم انسانی تحصیل نکردند و متاسفانه افراد ضعیف مدیر یا وکیل شدند و این موضوع مشکلات مختلفی را ایجاد کرده است.

گفت‌و‌گو از: مهدیه قمری

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد
  • رئیس سابق سازمان تیم‌های ملی: بعید می‌دانم با این روند مدال المپیک بگیریم/ دلایل افت فروغی قابل بررسی است
  • ریس سابق سازمان تیم‌های ملی: بعید می‌دانم با این روند مدال المپیک بگیریم/ دلایل افت فروغی قابل بررسی است
  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک، دنا و تارا + جدول
  • دلیل کوبش زیاد 405 در دست انداز
  • ضرورت افزایش مراکز معاینه فنی خودرو در شهرستان‌ها
  • سخنگوی شورای نگهبان: رد صلاحیت حسن روحانی دلایل متعدد دارد / ایرادات به لایحه حجاب پابرجاست
  • دلایل کاهش تعداد پسران در آزمون کنکور امسال
  • دلیل کوبش زیاد 405 در دست‌انداز
  • قیمت پراید «عجیب» شد/ گرانی بی‌سابقه قیمت خودرو در بازار