Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-02@04:55:41 GMT

توصیه‌های ایمنی هنگام وقوع زلزله

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۱۹۶۲۴

به گزارش خرداد: شاه آبادی مدیرگروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه رعایت توصیه‌های ایمنی هنگام وقوع زلزله را نسبت به حوادث دیگر با توجه به اینکه زلزله خسارت‌های جانی و مالی فراوان در بردارد بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: سالانه در جهان چندین زلزله اتفاق می‌افتد که برخی از آن‌ها خفیف و نامحسوس و برخی دیگر شدید هستند و ازآنجاکه زلزله خبر نمی‌دهد باید پیش از وقوع آن تدابیر ایمنی خاص اندیشیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: هنگام وقوع زلزله در صورت حضور در ساختمان روی زمین بنشینید ، سر خود را با قرار گرفتن در زیر میز و مبلمان محکم حفاظت کنید و در همان‌جا باقی بمانید تا لرزش تمام شود و در صورت عدم وجود میز، در گوش‌های از دیوار چمباتمه بزنید و روی سر خود را بپوشانید.
وی افزود: درصورتی که در رختخواب هستید با یک بالش روی سر خود را بپوشانید و اگر از چارچوب در و استحکام آن مطمئن هستید، در زیر آن قرار بگیرید در غیر این صورت این کار توصیه نمی‌شود و تا می توانید از شیشه‌ها، در و دیوار و لوستر و دیوارهای غیرمستحکم فاصله بگیرید.
دکتر شاه آبادی با بیان اینکه نباید تلاشی برای خروج از ساختمان صورت گیرد گفت: از آسانسور استفاده نکنید و اگر داخل آسانسور هستید در اولین فرصت از آن خارج شوید و اگر روی پله هستید، فوراً پشت به در بنشینید و تا پایان لرزش‌ها از سر خود محافظت کنید.
وی با تاکید بر اینکه ، خود را برای وقوع پس‌لرزه‌های احتمالی آماده کنید اضافه کرد : درصورتی‌که هنگام وقوع زلزله خارج از منزل هستید خود را به فضایی باز و دور از ساختمان‌ها، چراغ‌های خیابان، سیم‌های رابط و دکل‌ها برسانید و اگر روی پل هستید، فوراً از پل عبور کنید و از ساختمان‌های بلند و تیرهای چراغ‌برق دور شوید و در یکجا مستقر شوید تا لرزش متوقف شود. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: زلزله ، زمین لرزه ، ایمنی

منبع: خرداد

کلیدواژه: زلزله زمین لرزه ایمنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۱۹۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمان لرزید

به گزارش خبرنگار مهر، حوالی ساعت ۱۷:۵ دقیقه عصر امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت زلزله نسبتاً شدیدی شهر کرمان را لرزاند.

هنوز از محل وقوع زلزله، قدرت و میزان آن خبری مخابره نشده است.

کد خبر 6094504

دیگر خبرها

  • وقوع زمین لرزه ای به قدرت ۴.۶ ریشتر در سیرچ کرمان
  • دو مصدوم در انفجار گاز در اهواز
  • وقوع زلزله در سیرج / کرمان لرزید
  • محلات بی دفاع مستعد وقوع بزه سرقت و سایر جرائم
  • کرمان لرزید
  • کاهش ۲۲ درصدی حوادث ساختمان در خراسان جنوبی
  • آماده باش مخابرات خوزستان در پی هشدار بارش سنگین و وقوع سیلاب احتمالی
  • آماده‌باش اردستان در پایان هفته/ مرخصی‌ها لغو شد
  • موفقیت شورا و شهرداری در کاهش آسیب‌های شهری هنگام وقوع بارندگی
  • ریزش آوار ساختمان قدیمی ۳ طبقه روی ۲ کارگر + عکس