Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-08@22:40:17 GMT

اهمیت استفاده از غلات سبوس دار

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۲۱۰۰۸

اهمیت استفاده از غلات سبوس دار

این روزها مصرف غلات بدون سبوس و تصفیه شده مانند نان‌های سفید به یک عادت غذایی در بین ما تبدیل شده، اما متخصصان و محققان معتقدند حذف کامل سبوس از سبد غذایی خانواده‌ها می‌تواند آنها را در معرض بسیاری از بیماری‌ها قرار دهد.

ایران آنلاین/    دکتر غلامرضا کرد افشاری با تأکید براینکه غلات منبعی غنی از فیبر و ویتامین‌های گروه B محسوب می‌شوند به « ایران» می‌گوید: حذف سبوس از غلات و مصرف غلات تصفیه شده و بدون سبوس، با کاهش فیبر و این ویتامین‌ها، خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها مانند بیماری‌های قلبی و عروقی و همچنین بالا رفتن چربی و قند خون را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص طب سنتی توصیه می‌کند: بهتر است به جای آرد و برنج سفید از آرد گندم، جو و برنج سبوس دار استفاده شود. همان طور که می‌توان به جای برنج سفید و آبکشی شده از کته با شوید یا همان شوید پلو یا زعفران و زیره استفاده کرد. وی در ادامه به استفاده از زاج در برخی از رستوران‌ها و مراکز تهیه و توزیع غذا اشاره می‌کند و می‌گوید: در برخی از رستوران‌ها و مراکز تهیه و توزیع غذا در تهیه برنج سفید از زاج استفاده می‌کنند تا برنج قد بکشد و شفاف و خوشرنگ شود، در حالی که زاج موجب شکنندگی عروق و بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۲۱۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۳۳ هزار تن سبوس یارانه‌ای در کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد بیانی صبح دوشنبه به خبرنگاران رسانه‌های استان اعلام کرد: در سال ۱۴۰۲ حدود ۳۳ هزار تن سبوس یارانه‌ای به صورت سیستمی از طریق سامانه توزیع سبوس گندم به تشکل‌های دامی، کارخانجات خوراک‌دام و واحدهای صنعتی دامپروری اختصاص داده شده است.

وی افزود: ۲۰ هزار تن از سبوس استحصالی کارخانجات آردسازی استان توسط تعاونی‌های دامی با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار در اختیار دامداران و ۱۰ هزار تن در اختیار کارخانجات خوراک دام برای تبدیل به کنسانتره دامی قرار گرفته است.

وی یادآور شد: حدود ۳۳ هزار تن کنسانتره دامی در استان تولید و توزیع شده است.

سیروس امامی مسؤول بخش تغذیه دام جهاد کشاورزی استان کردستان نیز اظهار کرد: هدف از توزیع سبوس کاهش هزینه‌های تولید و کمک به دامداران و بهره‌برداران است و تمامی تعاونی‌ها و عوامل خرید سبوس خود را با مباشرت اتحادیه دامداران و از طریق سامانه خریداری کرده و دامداران روستایی می‌توانند با مراجعه به تعاونی‌ها نسبت به تأمین سبوس موردنیاز خود اقدام نمایند.

کد خبر 6097929

دیگر خبرها

  • مانور سراسری مبارزه با زنگ زرد گندم در آذربایجان غربی آغاز شد / مبارزه بر علیه بیماری‌های برگی در بیش از ۲ هزار هکتار از مزارع غلات استان
  • هشدار شیوع بیماری زنگ زرد در مزارع غلات آذربایجان‌غربی 
  • اجرای مانور مبارزه با بیماری‌های لکه برگی غلات خصوصاً زنگ زرد در شهرستان میاندوآب 
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۹۳ هزار تن گندم از مزارع شهرستان میاندوآب
  • ۲ هزار هکتار با بیماری‌های برگی غلات در آذربایجان غربی مبارزه شد
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان از امروز
  • خدمات رایگان دندانپزشکی در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان با شعار «دهان دریچه سلامت» از امروز
  • توزیع بیش از ۳۳ هزار تن سبوس یارانه‌ای در کردستان
  • هلال سفید انتهای ناخن را جدی بگیرید + رازهای مهم