Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بغداد - ايرنا - نشست کميته امنيتي چهارجانبه کشورهاي ايران، روسيه، عراق، سوريه با حضور معاونان ستاد مشترک چهار کشور روز شنبه در محل وزارت دفاع عراق در شهر بغداد پايتخت اين کشور برگزار شد.

به گزارش ايرنا، اين کميته از سه سال پيش تاکنون با هدف هماهنگي امنيتي و تبادل اطلاعاتي ميان چهار کشور براي مبارزه با گروهک تروريستي تکفيري داعش در عراق و سوريه بشکل متناوب تشکيل جلسه مي دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نشست روز شنبه اين کميته براي نخستين بار در سطح مسوولان عالي نظامي و معاونان ستاد مشترک چهار کشور برگزار شد.
سردار سرتيپ قدير نظامي پور معاون رئيس ستاد نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران در امور بين الملل ، سرلشکر سليم خليل حربا معاون رئيس ستاد ارتش سوريه، سرلشگر عبدالامير يارالله جانشين رئيس ستاد ارتش عراق و ژنرال اميتراگوف سرگي معاون کل رئيس ارتش روسيه امروز پس از ديدار با وزير دفاع عراق، در نشست اين کميته، آخرين راهکار مبارزه با تروريسم بويژه در سوريه را بررسي کردند.
اعضاي اين کميته در سال هاي اخير از طريق همکاري امنيتي و تبادل اطلاعاتي موفق به رديابي تحرکات تروريست ها در مرزهاي مشترک عراق و سوريه، انهدام مواضع و به هلاکت رساندن صدها تروريست و همچنين جلوگيري از نفوذ مجدد داعش به عراق و سوريه شده اند.
سردار نظامي پور در حاشيه اين نشست به خبرنگاران گفت: اين همکاري ها مي تواند تاثير بسيار بسزايي از نظر اطلاعاتي و تبادل تجربيات در زمينه مبارزه با تروريسم داشته باشد.
وي هماهنگي هاي مربوط به پشتيباني مبارزه عليه تروريسم در سوريه و عراق را از ديگر نتايج نشست هاي کميته چهارجانبه در سالهاي اخير خواند.
`محمود الحيالي` وزير دفاع عراق نيز در ديدار نمايندگان کشورهاي عضو کميته چهارجانبه طي سخناني، گفت: گروه تروريستي داعش تهديدي عليه صلح جهاني و دنبال گسترش نفرت در ميان مردم در همه نقاط جهان بود و پيروزي بر داعش، نه فقط پيروزي عراق يا منطقه بلکه پيروزي همه جهان است.
وي گفت: عراقي ها تحت نام هاي مختلف از ارتش و الحشد الشعبي گرفته تا عشائر، با تروريسم جنگيدند و فداکاري کردند و از همه چيز خود گذشتند تا دوستي و تسامح را گسترش دهند.
وزير دفاع عراق افزود: اين پيروزي بايد از طريق تقويت فعاليت اطلاعاتي با همکاري همه کشوهاي جهان ادامه يابد تا به هدف نهايي خود در نابودي هسته هاي خفته داعش و افکار منحرف آن، برسد.
خاورم*10*380**
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۲۱۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه

وزیر کشور ترکیه امروز (دوشنبه) از دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «علی یرلیکایا» وزیر کشور ترکیه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) اعلام کرد که نیروهای امنیتی کشورش چند فرد مظنون به همکاری با داعش را در شهر استانبول بازداشت کرده‌اند.

وی اعلام کرد که این باند وابسته به داعش در حال آماده سازی خود برای انجام یک حمله تروریستی در ترکیه بودند.

پلیس ترکیه ۱۲ فروردین نیز در یک عملیات گسترده در ۲۱ استان، ۵۱ نفر را به ظن ارتباط با داعش دستگیر کرده بود.

وزیر کشور ترکیه بار دیگر بر مبارزه قاطعانه کشورش با معضل تروریسم تاکید کرد.

نیروهای امنیتی ترکیه به طور مداوم پیگرد و بازداشت عناصر و هواداران گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف این کشور را در دستور کار دارند. این گروه تروریستی بارها مسوولیت عملیات تروریستی مختلفی را در ترکیه به عهده گرفته است.

دیگر خبرها

  • تأکید عراق بر پایبندی به توافق امنیتی با ایران
  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • برگزاری هفتمین نشست ستاد اجرایی بازی‌های پارالمپیک پاریس
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند