Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛چین یکی از آلوده‌ترین کشورهای جهان است و اثرات مخرب روزافزون آن هر روز بیش از پیش روی شهروندان این کشور تاثیر می‌گذارد.

در حال حاضر، مطالعه جامعی که در نشریه Nation منتشر شده، نگرانی‌های جدیدی از اثرات مخرب آلودگی هوا برانگیخته است. به نظر می‌رسد که هوای آلوده، توانایی‌های شناختی و ذهنی افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در واقع، هوش انسان را پایین می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس تحقیقات، تاثیر هوای آلوده بیشترین آسیب را به هنگام افزایش سن و سالمند شدن به خصوص در افراد کمتر تحصیل کرده به همراه دارد.

این مطالعه هشدار می‌دهد که آسیب به مغز در حین پیر شدن توسط آلودگی هوا به احتمال زیاد هزینه‌های بهداشتی و اقتصادی زیادی را بر فرد تحمیل می‌کند.

این اثرات بیشتر در عملکرد شناختی مربوط به وظایفی که نیاز به توانایی‌های کلامی و ریاضی دارند، احساس می‌شود. این اولین مطالعه نیست که یک رابطه معکوس بین سطح هوش و میزان آلودگی هوا را پیش‌بینی می‌کند.

تحقیقات قبلی نشان داده است که قرار گرفتن مادر در معرض آلودگی به کاهش هوش فرزند در سن پنج سالگی منجر می‌شود.

مطالعات دیگر نشان داده‌اند که افزایش سطح کربن دی‌اکسید در هواپیما، توانایی‌های خلبانان را به طور موثر تحت تاثیر قرار می‌دهد.

فضای سبز عملکرد شناختی را افزایش می‌دهد

در یک مطالعه دیگر، جنبه متضاد نیز بررسی شده است. محققان دریافتند که محیط‌های کاری دارای فضای سبز، بهره‌وری و افزایش کارآیی مغز را تحریک می‌کنند و عدم زوال عملکرد شناختی در پیری را به دنبال دارد.

گزارش شده است که نزدیکی به فضاهای سبز باعث افزایش توجه کودکان و حتی بهبود خواب آنها می‌شود. به نظر می‌رسد که به رغم پیشرفت‌های مداوم تکنولوژیکی، وابستگی ما به طبیعت امری ذاتی است.

آلودگی محیط‌زیست منشا آسیب‌های بی‌شماری برای سلامتی است که از دیابت تا مرگ را شامل می‌شود. اگر چه اقداماتی برای جلوگیری از تخریب محیط‌زیست انجام شده است، اما بسیاری از کارشناسان معتقدند ممکن است دیر شده باشد.

خوشبختانه ما در این نبرد به طور کامل ناتوان نیستیم و می‌توانیم سیاره عزیزمان را نجات دهیم. چیزهای زیادی وجود دارد که ما می‌توانیم برای کمک به حفاظت از زمین انجام دهیم.

سازمان‌های زیست‌محیطی راهنمایی‌ها و راهکارهای بسیاری ارائه داده‌اند که اگر به صورت جمعی انجام شوند، می‌توانند تاثیر بزرگ جهانی داشته باشند.

این مطالعه در این هفته در نشریه National Academy of Sciences منتشر شده است.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

تاثیر آلودگی هوا بر هوش انسان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۲۱۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

به گزارش قدس آنلاین، مجمع عمومی سازمان ملل متحد صبح روز جمعه آینده (۲۱ اردیبهشت‌ماه) بررسی پیش‌نویس قطعنامه جدیدی مبنی‌بر درخواست به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل و هم‌ردیف و همانند سایر کشورهای جهان را آغاز خواهد کرد.

بر اساس نوشته روزنامه القدس العربی، این تلاش مجدد بر اعمال فشار به شورای امنیت برای بررسی مجدد مسأله به رسمیت شناختن فلسطین انجام می‌شود؛ پیش از این، پیش‌نویس قطعنامه الجزایر در ۱۸ آوریل گذشته توسط آمریکا وتو شد، درحالی‌که ۱۲ کشور به این قطعنامه رأی مثبت و سوئیس و انگلیس به آن رأی ممتنع دادند.

پیش‌نویس قطعنامه فردا دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) برای مشورت در مورد متن به همه کشورهای عضو توزیع خواهد شد.

طبق گفته یک منبع دیپلماتیک فلسطینی در سازمان ملل، رأی‌گیری این پیش‌نویس ساعت ۱۰:۰۰ صبح روز جمعه به وقت نیویورک انجام خواهد شد.

این منبع همچنین گفت هدف از این اقدام بالا بردن درصد نمایندگی فلسطین در سازمان ملل از یک سو و از سوی دیگر اعمال فشار بیشتر بر آمریکاست که در مقابل خواست و اراده اکثریت قاطع مردم کشورهای جهان که در مجمع عمومی سازمان ملل نمایندگی دارند، ایستاده است.

این منبع همچنین اعلام کرد: ما پیش‌بینی می‌کنیم که پیش‌نویس قطعنامه رأی مثبت بیاورد مگر اینکه کمتر از ۱۴۳ کشور به آن رأی دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تاثیر استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی بر افزایش اعتماد به نفس
  • آیا عمل بینی واقعا به افزایش اعتماد به نفس کمک می‌کند؟
  • مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد
  • تاثیر مخرب دروغگویی بر سلامت مغز
  • سفر فرزین به ریاض چه تاثیری بر بازار غیررسمی ارز داشت؟
  • تأثیرات گوناگون تغییرات اقلیمی بر زندگی انسان
  • خواص قهوه + تاثیر بر لاغری و عوارض مصرف بیش از حد
  • ماه بر سلامتی کدام عضو بدن ما تاثیر می گذارد؟
  • انسان‌تباران دنیسووا چه کسانی بودند؟ (+عکس)
  • پله نوردی و افزایش طول عمر/ تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده