Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

مجید باوردی، استاد دانشگاه و مشاور قرآنی استاندار آذربایجان‌شرقی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان این‌که یکی از مشکلات مؤسسات قرآنی در درجه اول مشکلات مالی(هزینه مکان موسسه و...) است، گفت: برخی از مردم نیز با این‌که برای آموزش زبان‌های خارجی برای فرزندانشان هزینه بسیاری می‌کنند اما در مقابل برای آموزش‌های قرآنی فرزند خود چندان هزینه نمی‌کنند، در حالی که اگر زندگی قرآنی باشد، آموزه‌های قرآنی در هر لحظه و هر موضوع به درد خواهد خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر این‌که باید در مسیر فعالیت‌های قرآنی هم از سوی مردم و هم سوی مسئولان هزینه شود، خاطرنشان کرد: انجام فعالیت‌های قرآنی در مؤسسات هزینه‌هایی را در پی دارد که باید تامین شود.

ارائه الگوهای قرآنی برای جوانان

باوردی، با بیان این‌که امروزه الگوهای نادرستی برای جوانان ارائه می‌شود، افزود: باید در این رابطه الگوسازی کرده و الگوهای قرآنی برای جوانان و نوجوانان ارائه دهیم.

عضو هئیت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی آذربایجان‌شرقی، همچنین با تاکید بر ادغام اتحادیه‌های موسسات قرآنی، بیان کرد: اگر این ادغام انجام گیرد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و بسیاری از موارد و مشکلات نیز از طریق اتحادیه پیگیری می‌شود.

وی ضمن قدردانی از آموزش و پرورش در رابطه با طرح ملی تلاوت قرآنی، اظهار کرد: در این رابطه حدود دو هزار دانش آموز در اختیار مجمع قاریان تبریز قرار گرفته و تا جایی که اطلاع دارم حدود 400 نفر نخبه پروری در استان شده است و در مدت کم استعدادهای خوبی شناسایی شده‌اند و اگر اینگونه فعالیت‌ها بطور منسجم از طریق اتحادیه انجام گیرد به مراتب اثربخشی بسیاری خواهد داشت.

برخی مؤسسات، حتی در تامین قرآن با مشکل مواجه هستند

باوردی، با بیان این‌که مؤسساتی داریم که معطل 20 عدد قرآن هستند، افزود: برخی مؤسسات توانمند بوده و برخی حتی در تامین قرآن نیز با مشکل مواجه هستند اگر اتحادیه‌ها مدغم شده و از موسسات حمایت شود، این مشکلات نیز رفع خواهد شد و بهتر است که حمایت از مؤسسات توسط اتحادیه صورت گیرد.

این استاد دانشگاه، با بیان این‌که اگر تمامی هزینه‌ها و اعتبارات قرآنی از طریق اتحادیه مؤسسات قرآنی اعمال شود نتایج بسیار خوبی خواهد داشت، افزود: در اکثریت ادارات نیز مسابقات قرآنی برگزار می‌شود که اگر این فعالیت‌ها و اعتبارات از طریق اتحادیه انجام گیرد به مراتب موثرتر خواهد بود.

وی، گفت: در قانون تعریف شده که نفر اول مسابقات بین‌المللی بدون شرکت در کنکور می‌تواند در رشته تحصیلی مورد علاقه خود ادامه تحصیل دهد اما یک تعداد نمی توانند از این مورد استفاده کنند.

عدم استفاده مناسب از ظرفیت‌های قرآنی

باوردی، در ادامه تاکید کرد: اینکه کودکی پنج ساله حافظ کل قرآن می شود یک ظرفیت بزرگی بوده و در استان افرادی داریم که علاوه بر قرآن بر روی نهج البلاغه و صحیفه سجادیه کار می کنند، این ظرفیت‌ها وجود دارد اما متاسفانه از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نمی شود. اگر این ظرفیت‌ها شناسایی شده و امکانات در اختیارشان قرار گیرد شاهد تربیت قرآنی خوبی در جامعه خواهیم بود.

مشاور قرآنی استاندار آذربایجان شرقی، با تاکید بر این‌که خانواده‌ها فرزندانشان را به سمت قرآن هدایت کنند، افزود: فعالیت‌های قرآنی و عجین شدن با قرآن روح انسان را از آسیب‌ها دور می کند.

باوردی در خاتمه به مشکلات مربیان قرآنی اشاره کرد و گفت: مربیان و قاریان قرآنی نیز همانند عامه‌ مردم با مشکل بیکاری و معیشتی روبه رو هستند اما باید خودشان هم تلاش کنند چرا که گاها می بیینم مسیر و امکاناتی برای حل مشکل وجود دارد اما خود فرد در رابطه با آن پیشقدم نمی‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا آذربایجان شرقی فعالیت های قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۲۱۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، اختتامیه بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی در نمایندگی جامعةالمصطفی العالمیه تانزانیا برگزار می‌شود.

این آئین با حضور بزرگان، علما، شخصیت‌های قرآنی، مراکز علمی آکادمیک و دینی، دانشجویان، طلاب، علاقمندان از مذاهب مختلف توسط نمایندگی جامعه المصطفی در مرکز همایش‌های بین المللی جولیوس نیرره شهر دارالسلام برگزار خواهد شد.

این جشنواره به صورت حضوری و مجازی با حضور قاریان استاد قاسم مقدمی از کشور جمهوری اسلامی ایران، سعید رحیمی از کشور جمهوری اسلامی ایران، استاد عیدی شعبان از کشور تانزانیا، استاد جلال معصومی از کشور افغانستان، استاد رجا ایوب از کشور تانزانیا، قاری نوجوان آقای یاسین غلامی از کشور جمهوری اسلامی ایران، استاد حسین بوکی از کشور تانزانیا، استاد رضا دوسا از کشور تانزانیا و استاد علی عبدالله از کشور تانزانیا برپا خواهد شد.

تاریخ برپایی اختتامیه جشنواره روز یکشنبه نهم اردیبهشت سال جاری مطابق با ۲۰۲۴/۴/۲۸ از ساعت ۱۴ در محل Julius Nyerere International Convention Centre است.

علاقه مندان می‌توانند از نشانی زیر شاهد پخش زنده این اختتامیه باشند.

یوتیوب:

https://www.youtube.com/live/pV8I9X0IWQE?si=aAMNlL6Cce6_oMKS

یوتیوب:

https://youtu.be/8H2s342gMf4?si=4jjwBD7ZShu0QJcy

کد خبر 6089604 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • قرآن فضای گفتگوی بسیاری درباره هنر دارد
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد