Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مجله همگردی»
2024-04-30@02:40:10 GMT

پیشگیری و درمان معده درد در سفر به روش های سنتی

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۲۲۰۸۳

یکی از بزرگترین نگرانی ها در هنگام سفر به خارج از کشور، بیمار شدن و معده درد در اثر خوردن غذا ها و آشامیدن آب هایی است که باکتری ها را به شما انتقال می دهند.حتی در کشور های توسعه یافته، آب شیر اغلب توریست های خارجی را بیمار می کند. در حال حاضر در کشور های کمتر توسعه یافته، هم آب و هم غذا خطری است که مسافران را تهدید می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر به سفر خارج از کشور فکر می کنید، باید تعدادی از قوانین درمان معده درد به روش سنتی در سفر را یاد بگیرید که شما را از بیمار شدن در طی سفرتان حفظ می کند.

مراحل درمان معده درد به روش سنتی در سفر:

1- آب های تصفیه نشده را برای 1 دقیقه بجوشانید تا میکروب های مضر اش کشته شود و نوشیدنی سالمی شود. ایمن ترین آب ها، آن هایی هستند که جوشانده شدند مانند چای یا قهوه. تمام میکروب ها در دمای بالای 200 درجه کشته می شوند.
2- هیچ گاه یخ به نوشیدنی هایتان اضافه نکنید، و از آب شیر برای مسواک زدن دندان هایتان استفاده نکنید.
3- به نوشیدنی های بهتر بچسبید، شامل نوشیدنی های شیرین، آبجو های داخل بطری و آب های داخل بطری اما تنها زمانی که در این بطری هایی که برایتان آورده شده باز نباشد. مهر و موم درب بطری آب معدنی را به خوبی چک کنید تا اطمینان حاصل شود که کسی بطری را دوباره با آب شیر پر نکرده باشد. هر ظرف مرطوب را خشک کنید، زیرا که آن ها ممکن است در یخ های ساخته شده از آب شیر ذخیره شده باشند.
4- آب را با اضافه کردن کلر یا ید، ایمن بنوشید. شما می توانید قرص های تصفیه آب را در فروشگاه های کالای ورزشی پیدا کنید زیرا که آن ها اغلب توسط مسافران چادر نشین، در داروخانه ها و فروشگاه هایی که وسایل مسافرین را تهیه می کنند، استفاده می شود.
5- در مکانی که در حال بازدید هستید از سیستم های فیلتر آب استفاده کنید. توجه کنید که از فیلتر آبی استفاده کنید که به اندازه کافی آب را تمیز کند و با دقت دستور عمل را برای استفاده و نگهداری از فیلتر استفاده کنید.
6- در زمانی که از کشور های کمتر توسعه یافته بازدید می کنید، تمامی غذا ها را بپزید و هرگز غذای خام مانند سالاد ها را نخورید. اطمینان حاصل کنید که وعده های غذایی که به شما تحویل داده می شود، داغ سرو شود، سپس می توانید مطمئن باشید که به اندازه کافی پخته شده تا تمامی میکروب هایش کشته شود. از محصولات لبنی که ممکن است پاستوریزه نباشند و صدف ها استفاده نکنید. برخی کشور های توسعه یافته محصولات لبنی خود را پاستوریزه نمی کنند، بنابراین هرگز فرض نکنید که محصولات لبنی برای استفاده ایمن هستند.
7-غذا هایی که در مکان های پر مگس هستند نخرید و نخورید.
8- از دست فروش های خیابانی هرگز غذا نخرید. هیچ راهی وجود ندارد که مطمئن شوید که دستفروش ها هیچ استانداردی برای آماده و ذخیره کردن غذایی که می فروشند را رعایت می کنند. در بسیاری از کشور ها، دولت آن ها را بررسی نمی کند.
9- از خوردن ماهی تازه خودداری کنید، از آن جایی که آن ممکن است سم طبیعی در گوشتش داشته باشد. چک کنید که در مکانی که بازدید می کنید کدام ماهی در دسترس است و بنابر سموم موجود در آن ها، کدامشان ریسک بالایی برای استفاده دارند. از این نوع ماهی ها اجتناب کنید، و از ماهی های دیگر تا زمانی که کاملا پخته نشدند، استفاده نکنید.
10-  تمامی میوه های تازه را پوست بگیرید، شستن میوه ها با آب شیرین می تواند میکروب های بیشتر را پدید آورند. میوه ها را با دقت بشویید و بجز پوست کندن، میوه ها را لمس نکنید و دستهایتان را بعد از پوست کندن بشویید.

نکته درمان معده درد در سفر:

اگر چیزی را خوردید که نباید می خوردید، شما احتمالا به بیماری به نام اسهال مسافرتی مبتلا شده اید که ممکن است دوره ی حدودا یک هفته ای داشته باشد. این حالت به ندرت خطر مرگ را به دنبال دارد، در حالی که می توانید دارو های آنتی باکتریال تهیه کنید که کمکتان می کند. حال شما تنها با استراحت کردن، نوشیدن مقدار زیادی از مایعات سالم و خوردن نوعی بیسکوییت های نمکی می تواند بهتر شود. اگر دچار استفراغ یا اسهال خونی، کم آبی یا تب شدید فوری به پزشک مراجعه کنید.

هشدار:

قبل از سفرتان به یک کلینیک پزشکی مسافرتی مراجعه کنید تا از وجود بیماری های غیر منتظره آگاه شوید.

منبع: مجله همگردی

کلیدواژه: دانستنی ها پزشکی و سلامت تور اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hamgardi.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مجله همگردی» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۲۲۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار

به گزارش  ­خبرگزاری صدا و سیما؛ ­ضاربان افزود: آب لوله کشی‌ها سالم است اگر بعضی جاها­ نشتی داشته باشد کلر توزیع می‌کنیم.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   وی گفت:­ برای­ ­کنترل مالاریا، هم بیماریابی داشتیم هم برای این که این آب‌ها باید خشکانده شود و از تکثیر پشه آنوفل جلوگیری شود و در کنار آن بحث مراقبت از خود بیماری است که لام می‌گیریم یعنی کسی که مشکوک به بیماری باشد لام گرفته می‌شود و درمان می‌شود که احیانا اگر درمان نشود مورد گزش قرار می‌گیرد و دچار آسیب می‌شود. ­ضاربان ادامه داد:­بحث دوم توزیع کلر یک درصد­­است که توصیه کردیم در وهله اول­ ­آب معدنی توزیع­ شود و در کنار آن کلر یک درصد توزیع­ شود تا آب آلوده منجر به ابتلای افراد به بیماری وبا نشوند. وی گفت:­ سمپاشی هم انجام می‌شود تا پشه تکثیر نشود و محلول ریخته می‌شود. ضاربان اظهار کرد­مراقبت از مادران باردار هم از مهمترین ماموریت‌های ما است. وی افزود:­برای خشکاندن آب­ ­از همه نهاد‌ها و ارگان‌های ذی ربط و تاثیرگذار­ از جمله آتش نشانی، اداره آب و فاضلاب، فرمانداری و بخشداری و حتی نیرو‌های مردمی کمک خواهیم گرفت.

دیگر خبرها

  • گیاهی مفید برای مشکلات معده
  • راهکارهای خانگی برای درمان معده‌دردهای خفیف
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • گیاه جوانی در طب سنتی هند
  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده
  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار
  • چرا شروع فصل بهار برای افراد آلرژی ایجاد می‌کند؟
  • درمان‌های طبیعی و خانگی که به کاهش معده‌ درد کمک می‌کند
  • دمنوش‌هایی برای آرامش اعصاب
  • دمنوش هایی برای آرامش اعصاب