Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-28@06:52:26 GMT

از چه سنی پوست چروک می شود؟

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۲۲۵۶۵

برای جوان ماندن، پوست تان را با کرم متناسب با نوع آن مرطوب نگه دارید، سیگار نکشید و از قرار گرفتن در معرض آفتاب شدید، اجتناب کنید.

پوست شما در ۳۰ سالگی :

پیشگیری ساده و تمام و کمال ! در حدود ۳۰ سالگی اولین چروک ها ظاهر می شوند، کبودی و گودی چشم ها افزایش می یابند، به حدی که کمبود رنگ دانه ها می تواند باعث برهم خوردن رنگ چهره شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود ۳۰ سالگی ، پوست تغییر می کند :

در واقع از این سن به بعد است که بازسازی سلول های تولید کنندۀ پوست ، کاهش می یابد. به علاوه، همواری پوست کم می شود خصوصاً این حالت در زمان خستگی زودتر به چشم می آید. یک بار در هفته از صمغ بر روی پوست تان استفاده کنید، این کار بازسازی سلولی را تقویت می کند. از ماسک های مخصوص درخشان کننده برای بازگرداندن روشنایی پوست استفاده کنید. (خصوصاً زنان سیگاری)

معضل کبودی و گودی دور چشم :

باز هم در سی سالگی است که کبودی و گودی دور چشم اهمیت می یابد. در برخی موارد (استعمال دخانیات، عدم مراقبت های مرتب) ممکن است این کبودی و گودی ها حسابی جا خوش کنند. از آنجایی که این بخش از صورت، بسیار ظریف و حساس است و بر روی چهره تأثیر می گذارد، نشانه های افزایش سن و خستگی را به خوبی نشان می دهد. توجه تان به این قسمت را دو برابر کنید، صبح و شب با دقت بسیار و به آرامی به خط کاسۀ چشم با دست ضربه بزنید.

توجه به چین و چروک های واضح :

اگر گفته می شود که یک زن دیگر هرگز مانند سی سالگی اش زیبا نیست، فقط به خاطر چین و چروک های ریز نیست (خطوط باریک اطراف چشم ها و دهان)، بلکه دلیلش اولین چین و چروک ها هستند که خود را در برخی مناطق نشان می دهند: چین و چروک دور چشم ، خطوط اخم و چین و چروک دور لب ها و بینی . از نسل جدیدی از محصولات مراقبتی « خنثی » بهره ببرید ، این محصولات جلوی دوگانگی چروک را می گیرند. با یک تا دو بار در هفته شروع کنید و سپس در طی سال تعداد دفعات را افزایش دهید.

با لکه های قهوه ای مبارزه کنید :

۳۰ سالگی آغاز دوره ای است که پوست ملانین کمتری تولید می کند و این دلیلی است برای کارکرد نامناسب رنگ دانه ها در این دوره ، سپس لکه های قهوه ای اطراف چشم ها ، لب ها ، روی پیشانی (خصوصاً در طی دوران بارداری یا به دلیل مصرف قرص های ضدبارداری و یا قرارگرفتن در معرض آفتاب) ظاهر می شوند. برای معالجۀ این لکه ها، باید از پوست تان با یک کرم ضدآفتاب یا یک کرم حاوی ویتامین A یا هیدروکینون که به طور موقت جلوی تولید رنگ دانه ها را می گیرد، محافظت کنید./ بهداشت نیوز

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پوست چروک جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۲۲۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در چه سنی می‌توان یک فرد را «پیر» دانست؟

آفتاب‌‌نیوز :

تیمی از دانشمندان آلمان، ایالات متحده آمریکا و لوکزامبورگ داده‌های بیش از ۱۴ هزار نفر را که در یک تحقیق طولانی‌مدت شرکت کرده بودند، مورد بررسی قرار دادند.

شرکت‌کنندگان در این تحقیق بین سال‌های ۱۹۱۱ تا ۱۹۷۴ میلادی به دنیا آمده و متعلق به نسل‌های مختلف بودند. این افراد که بین ۴۰ تا ۱۰۰ سال داشتند، به ۸ پرسش طی یک دوره زمانی ۲۵ ساله پاسخ می‌دادند.

یکی از سوالات اصلی این بود که «در چه سنی کسی را پیر توصیف می‌کنید؟»

متولدین سال ۱۹۱۱ میلادی در پاسخ به این سوال گفتند که پیری به طور متوسط در سن ۷۱ سالگی شروع می‌شود؛ و هنگامی که همین پرسش از متولدین سال ۱۹۵۶ میلادی پرسیده شد که اکنون به سن ۶۵ سالگی رسیده بودند، آن‌ها آستانه پیری را سه سال دیرتر دانستند و ۷۴ سالگی اعلام کردند.

مارکوس وتشتاین، عضو این تیم تحقیق در گزارشی می‌نویسد: «امید به زندگی افزایش یافته است و برخی از جنبه‌های سلامت نیز در طول زمان بهبود یافته است؛ به طوری که افراد در سنین خاصی که در گذشته پیر محسوب می‌شدند، اکنون دیگر مسن تلقی نمی‌شوند.»

همین روند در سطح فردی نیز مشاهده شد. بگونه‌ای که هر شرکت کننده پس از چهار یا پنج سال مسن‌تر شدن، تخمینش را برای شروع سالمندی یک سال افزایش می‌داد. زنان نیز آستانه پیری را بطور متوسط حدود دو سال دیرتر از مردان درنظر می‌گرفتند.

فاکتور‌های دیگری نیز وجود داشتند که بر تخمین فردی افراد تأثیر می‌گذاشتند؛ مثلا افرادی که مشکل سلامتی داشتند، تنهاتر بودند یا «احساس می‌کردند» مسن‌تر هستند، عموماً معتقد بودند مرحله کهولت زودتر شروع می‌شود.

البته این مطالعه دارای محدودیت‌هایی نیز بود؛ از جمله اینکه شرکت‌کنندگان همگی از یک کشور یعنی آلمان بودند. همچنین این احتمال وجود دارد که در فرهنگ‌های غیر اروپایی، «پیری» به گونه‌ای متفاوت دیده و توصیف شود.

در عصر حاضر، انسان‌ها طولانی‌تر از همیشه زندگی می‌کنند و با ادامه بهبود کیفیت زندگی و سلامت، احتمالا رسیدن به یکصدمین سالگرد زندگی بسیار رایج‌تر خواهد شد؛ به طوری که مردم شروع به طرح این سوال می‌کنند که آیا برای زندگی انسان محدودیتی وجود دارد یا خیر.

نتیجه این مطالعه در مجله Psychology and Aging منتشر شده است.

منبع: یورونیوز

دیگر خبرها

  • تصویری دیده نشده از ۱۶ سالگی آیت‌الله هاشمی در کنار دوستانش
  • سیگار چه بلایی بر سر پوست می‌آورد؟
  • اثر هنری با پوست هندوانه! (فیلم)
  • (عکس) لیونل مسی در ۴۷ سالگی هم بازی می‌کند!
  • (عکس) تولد ۴۴ سالگی فریدون زندی با پسرش
  • عکس‌| لیونل مسی در ۴۷ سالگی هم بازی می‌کند!
  • خواص یخ هندوانه برای پوست چیست؟
  • رایان گیگز در ۵۰ سالگی برای سومین‌بار پدر می‌شود
  • تمرینات روماریو برای بازگشت به فوتبال در 58 سالگی؛ هم تیمی شدن اسطوره برزیلی با پسرش! / فیلم
  • در چه سنی می‌توان یک فرد را «پیر» دانست؟