Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-02@06:05:05 GMT

کارگاه آموزشی مداحان اهل ابیت (ع) در زابل برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۲۲۵۹۱

کارگاه آموزشی مداحان اهل ابیت (ع) در زابل برگزار شد

به گزارش خبرنگار بسیج- به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سیستان وبلوچستان، حجت‌الاسلام عیسی بزمانی، سازمان تبلیغات سیستان و بلوچستان گفت: کارگاه آموزشی تخصصی مداحان و ستایشگران اهل البیت (ع) ویژه حضور مداحان و شاعران آئینی با موضوع آشنایی با نغمات، آوا، آداب مداحی و اصول مداحی و روضه خوانی با حضور استاد رحمانی نوازانی اعزامی از تهران و با حضور روحانیون و مداحان و ذاکران اهل البیت (ع) در محل اداره تبلیغات اسلامی زابل پنجم شهریورماه سال جاری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت آشنایی مداحان و ذاکران اهل البیت (ع) با شعر آئینی افزود: شعر از صدر اسلام مورد توجه ویژه پیامبر گرامی اسلام (ص) و اهل بیت (ع) بوده و به‌عنوان هنری اعجاز آفرین قلمداد می‌شد و در موارد متعددی در تاریخ ذکر گردیده که به مداح و شاعر آئینی لطوفت و عنایت خاصی داشته اند.

وی شعر آئینی اصیل را رمز مقابله با انحرافات احتمالی برخی مجالس هیئت ها‌ی عزاداری برشمرد و تصریح کرد: باید مداحان و ذاکران اهل البیت (ع) از شعر اصیل آئینی که با تکیه بر مقاتل و تاریخ مستند بوده و در دل و جان مخاطب اثر می‌کند استفاده کنند و این گونه شعر می‌تواند بر جذب جوانان و غنی سازی همراه با عطوفت و احساسات پاک مذهبی نسل جدید در مقابل جنگ فرهنگی دشمن موثر واقع شود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۲۲۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی و هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری و ششمین جشنواره دانشجویی ایده های نو آورانه آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی ایران با حضور وزیر بهداشت درمان آموزش پزشکی برگزار شد.

حوریه محمدی رییس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی در این مراسم گفت: این جشنواره در شش حیطه یاددهی ویادگیری،ارزشیابی،طراحی و تولید محصولات داخلی و تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی و…. در دو مرحله دانشگاهی و کشوری و شش بخش داوری با حضور ۸۹ داور برگزار شد.

محمدی افزود: تعداد دانشگاه های علوم پزشکی ۷۰ دانشگاه هستند که ۵۴ دانشگاه در این جشنواره شرکت کردند، وجود فر آیند های برگزیده با پراکندگی جغرافیایی در سراسر کشور از ویژگی های مهم این جشنواره بود.

محمدی با اشاره به اینکه شعار همایش آموزش علوم پزشکی آموزش علوم پزشکی،از کلاس درس تا عرصه است افزود: همایش آموزش علوم پزشکی با محور های توسعه و بازنگری برنامه های درسی منطبق با نیاز های اجتماعی، کیفیت آموزش بالینی،آموزش علوم پزشکی دانشجو محور، اخلاق حرفه ای در آموزش علوم پزشکی و فناوری های نوین آموزشی شروع به کار کرد.

کد خبر 6094556

دیگر خبرها

  • بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی برگزار شد
  • کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در شهرستان خوی برگزار شد
  • همایش هفته حج در سنندج برگزار می‌شود
  • برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • برگزاری همایش اندیشه تمدنی در اندیشه امام علی (ع)
  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • کشف تاریخ ۴۵۰۰ ساله در زابل
  • برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی
  • برگزاری روانشناسی خودمانی در بهشت مادران