Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر فعال شدن موضوع دیپلماسی اقتصادی برای مقابله با تحریم‌ها، اظهار داشت: واقعیت این است که استقرار معاونت دیپلماسی اقتصادی در وزارت امور خارجه که مطالبه مجلس نیز بوده است، تاکنون در عمل موفق نبوده و ارزیابی ما این است که وزارت خارجه چندان نتوانسته از عهده وظایفی که در این حوزه دارد، بربیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حال حاضر مشکل اصلی کشور ما اقتصاد است و ما در یک جنگ اقتصادی قرار داریم؛ لذا همه امکانات از جمله حوزه دیپلماسی باید در خدمت جنگ اقتصادی قرار بگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: در حال حاضر مراودات ما با کشورهای مختلف باید بر پایه دیپلماسی اقتصادی باشد، اما وزارت امور خارجه چون ساختار لَخت و کهنه‌ای دارد و تغییر در آن بسیار سخت است، همچنان در قالب پروتکل‌های قدیمی حرکت می‌کند.

نقوی حسینی خاطرنشان کرد: طبق جمع‌بندی که در کمیسیون امنیت ملی نیز انجام شده، معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه تاکنون مؤثر و فعال نبوده و تأثیرات آن در عمل مشاهده نشده است.

وی تأکید کرد: چاره‌ای جز این وجود ندارد که همه اجزای وزارت خارجه سرخطِ دیپلماسی اقتصادی بیایند؛ از جمله اینکه سفرا پروتکل‌های سنتی را بشکنند و به میدان مقابله با جنگ اقتصادی وارد شوند. ستاد وزارت امور خارجه نیز باید دائماً به دنبال گزارش‌گیری از سفارتخانه‌های ایران در خارج از کشور و فعال کردن روند دیپلماسی اقتصادی باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص مهمترین مناطق هدف برای فعال شدن و بهره‌برداری از دیپلماسی اقتصادی گفت: در این رابطه همسایگان اولویت نخست را باید داشته باشند و در گام بعدی کشورهای آسیای میانه و قفقاز، فرصت‌های خوبی برای توسعه دیپلماسی اقتصادی و بهره‌برداری از آن به نفع مردم کشورمان هستند. اولویت بعدی باید کشورهای اروپایی و آمریکایی باشند.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۲۲۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد

وزارت امور خارجه ترکیه از به تعویق افتادن سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به آمریکا که قرار بود در ۹ ماه مه برگزار شود، خبر داد.

بنابر گزارش آناتولی، بر اساس اظهارات اونجو کچالی، سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه سفر اردوغان به دلیل تناقض در برنامه‌های دیپلماتیک به تعویق افتاد.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که این دیدار در فرصتی دیگر برای هر دو طرف مشخص خواهد شد. کچالی در ادامه بر ادامه گفتگو‌های سطح بالا میان ترکیه و آمریکا تاکید کرد.

اردوغان و بایدن از زمان روی کار آمدن رئیس جمهوری دموکرات آمریکا در ژانویه ۲۰۲۱، چندین بار در کنفرانس‌های بین المللی ملاقات کرده و تلفنی صحبت کرده‌اند.

روابط واشنگتن و آنکارا به دلیل اختلاف نظرها بر سر پاره‌ای از موضوعات، مدت‌هاست متشنج است.

اگرچه این اختلافات از زمانی که آنکارا درخواست سوئد برای پیوستن به ناتو را در اوایل سال جاری تصویب کرد، کمتر شد، اما همچنان اختلافات بر سر سوریه، روسیه و جنگ در غزه ادامه دارد.

این تعویق چند روز پس از آن صورت می گیرد که اردوغان اخیرا میزبان اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در استانبول بود و این دیدار خشم رژیم صهیونیستی و متحدان آن را برانگیخته بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ۱۳ مزرعه غیر فعال تولید مرغ مادر آرین احیا می‌شود
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • هیولای کنکور را با افتخار برپا کردیم!/دیپلماسی را نادیده نگیریم/كريدور عراق-اردوغان- اروپا
  • چین: ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است
  • تصمیمات نادرست در وزارت کار، چرا دستمزد ۱۴۰۳ اصلاح نمی شود؟!
  • موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه
  • دولت سیزدهم مصمم به تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی است
  • دیپلماسی فعال انرژی بسترساز بهبود شرایط اقتصادی است/ صدور خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشور‌ها اهمیت دارد
  • دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌های مرزی مصمم است