Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیستمین جشن سینمای ایران، شامگاه شنبه دهم شهریور در تالار وحدت شد و برترین آثار و هنرمندان هنر هفتم در سال ۱۳۹۶ معرفی شدند.

فیلم «بدون تاریخ بدون امضا»، رکوردار دریافت جوایز از بیستمین جشن سینمای ایران شد. این فیلم پنج تندیس مهم این جشن از جمله بهترین فیلم (علی جلیلوند)، بهترین کارگردانی (وحید جلیلوند)، بهترین فیلمنامه (علی زرنگار و وحید جلیلوند) و بهترین بازیگری زن و مرد نقش مکمل (نوید محمدزاده و زکیه بهبهانی) را به دست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«خوک» به کارگردانی مانی حقیقی هم توانست سه تندیس بهترین موسیقی، چهره‌پردازی و طراحی لباس این جشن را از آن خود کند. بعد از آن، فیلم‌های «به وقت شام»، «سد معبر» و «سارا و آیدا» هرکدام با دو جایزه قرار گرفتند. به هریک از فیلم‌های بلند داستانی «چهار راه استانبول»، «پل خواب» و «خفه‌گی» هم یک تندیس تعلق گرفت.

بهترین های بازیگرهای جشن بیستم سینما

جایزه بهترین بازیگر نقش اول سال ۱۳۹۶سینمای ایران به حامد بهداد (سد معبر) و غزل شاکری (سارا و آیدا) رسید.

سرآغاز بیستمین جشن سینمای ایران با اجرای محمدرضا شهیدی‌فرد، سخنرانی کوتاه علی نصیریان، رییس بیستمین جشن سینمای ایران بود که گفت: «این جشن بر همه مبارک باشد. زمان ما کار کردن سخت بود. ولی الان با دسترسی ساده‌تری که به تکنولوژی هست و توسعه فرهنگی کشور، بهتر و آسان‌تر می‌توان به خلق هنر متعالی امیدوار شد. هنر بنیادش بر مهر و خوبی است و امیدوارم این جشن‌ها موجب شود هنر رشد کند.»

علی نصیریان مدیر جشن بیستم سینما

منوچهر شاهسواری، مدیرعامل خانه سینما، دیگر سخنران این مراسم بود که گفت: «راز ماندگاری سینمای ایران جز عشق نیست و هر کس سینمای ایران را غیر از این بخواهد خطای بزرگی کرده است. سینما گذشته تاریخ و آینده ما را روایت می‌کند و چه چیز از این گران‌بها‌‌تر. وقتی گفتیم جشن را کوچک برگزار می‌کنیم، برداشت نادرستی شد که گویی نمی‌خواهیم جشن داشته باشیم، مگر می‌شود داوری کنیم و برگزیده نداشته باشیم.»

آرزوی سلامتی برای محمدرضا شجریان

پس از صحبت‌های شاهسواری، نوبت به اهدای جوایز رسید.

در بخش انیمیشن، تندیس بیستمین جشن خانه سینما به حسین ملایمی برای «بدو رستم بدو» اهدا شد. روانبخش صادقی و گلاره عباسی جایره این بخش را دادند.

تندیس بهترین فیلم کوتاه را مجید برزگر و پانته‌آ پناهی‌ها به محمد کارت برای فیلم «بچه خور» اهدا کردند.

در ادامه، رامین حیدری‌فاروقی و رویا نونهالی، تندیس مستند نیمه بلند را به ارد عطارپور برای فیلم «پرسپولیس شیکاگو» اهدا کردند.

تندیس بهترین مستند بلند به آزاده موسوی و کورش عطایی برای فیلم «در جستجوی فریده» رسید.

در میانه اهدای جوایز جشن خانه سینما، محمدرضا شهیدی‌فرد برای محمدرضا شجریان آرزوی سلامتی کرد که با تشویق گرم حاضران در تالار وحدت روبرو شد.

جایزه بهترین جلوه های بصری

در ادامه، جایزه بهترین جلوه‌های بصری به فرید ناظرفصیحی برای فیلم «چهارراه استانبول» رسید که این هنرمند تندیس خود را از دستان سیروس ابراهیم‌زاده و ماهور الوند گرفت.

محمدرضا شرف‌الدین و همایون ارشادی هم جایزه بهترین جلوه‌های ویژه میدانی را به محسن روزبهانی برای فیلم «به وقت شام» اهدا کردند.

تندیس بهترین چهره‌پردازی را مهرداد میرکیانی برای فیلم «خوک» از دستان جلال معیریان و حسن معجونی دریافت کرد.

حامد بهداد، غزل شاکری و نوید محمدزاده بهترین بازیگران جشن بیستم سینما

تندیس شایستگی صدابرداری در بیستمین جشن سینمای ایران به رشید دانشمند برای فیلم «پل خواب» اهدا شد. همچنین تندیس بهترین صداگذاری به علیرضا علویان برای فیلم «به وقت شام» رسید. حسن زاهدی، محمود سماک‌باشی و جمشید گرگین جوایز این بخش را اهدا کردند.

تندیس بهترین طراحی لباس

نگار نعمتی، تندیس بهترین طراحی لباس برای فیلم «خوک» را از دستان آتوسا قلمفرسایی و لیلی رشیدی گرفت.

در بخش بهترین طراحی صحنه بیستمین جشن سینمای ایران، محسن شاه‌ابراهیمی و ستاره اسکندری روی صحنه آمدند و جایزه و تندیس این بخش را به حجت اشتری برای فیلم «سد معبر» اهدا کردند.

خانم‌السلطنه، عاشق سینما

اهدای لوح تقدیر به خانم‌السلطنه امینی، یکی از عاشقان سینما از استان کردستان، دیگر بخش این مراسم بود. این لوح با حضور جواد عزتی روی صحنه اهدا شد. متن این تقدیر توسط علی نصیریان نوشته شده بود.

در ادامه اهدای جوایز بیستمین جشن سینمای ایران، جایزه بهترین بازیگر مکمل زن به زکیه بهبهانی برای فیلم «بدون تاریخ بدون امضا» رسید. هانیه توسلی و صابر ابر تندیس این بخش را اهدا کردند.

تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را هم نوید محمدزاده برای فیلم «بدون تاریخ بدون امضا» از دستان امیر جدیدی، طناز طباطبایی و جواد عزتی گرفت.

با به صحنه رفتن علیرضا زرین‌دست و مرضیه برومند، این هنرمندان جایزه بهترین فیلمبرداری را به مسعود سلامی برای فیلم «خفه‌گی» اهدا کردند.

تندیس بهترین موسیقی فیلم جشن بیستم سینمای ایران به پیمان یزدانیان برای فیلم «خوک» رسید. این جایزه توسط شهرداد روحانی و شبنم مقدمی اهدا شد.

کنایه سیروس الوند به رضا عطاران

تندیس بهترین تدوین را احمد مرادپور برای فیلم «سارا و آیدا» از آن خود کرد و جایزه را از دستان سیروس الوند و عباس گنجوی گرفت.

سیروس الوند در این بخش از جشن خانه سینما با کنایه به فروش بالای فیلم‌هایی که رضا عطاران در آن‌ها بازی می‌کند، گفت: «از من پرسیدند اوضاع سینما چطور است؟ گفتم خوب است فقط آدم صبح که بلند می‌شود مسواک بزند، جای خودش تو آینه، رضا عطاران را می‌‌بیند!»

در ادامه، حسن فتحی و نگار جواهریان، تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن را به غزل شاکری برای فیلم «سارا و آیدا» اهدا کردند.

حامد بهداد تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم «سد معبر» را از دستان امین تارخ و پریناز ایزدیار گرفت.

تندیس بهترین فیلمنامه

تندیس بهترین فیلمنامه با حضور فرهاد توحیدی و هومن سیدی روی صحنه، به علی زرنگار و وحید جلیلوند برای فیلم «بدون تاریخ بدون امضا» رسید.

تندیس بهترین کارگردانی بیستمین جشن سینمای ایران به وحید جلیلوند برای فیلم «بدون تاریخ و بدون امضا» اهدا شد. این کارگردان، جایزه خود را از دستان همایون اسعدیان و ابوالحسن داودی دریافت کرد.

پایان بخش بیستمین جشن سینمای ایران، اهدای جایزه بهترین فیلم به علی جلیلوند برای فیلم «بدون تاریخ بدون امضا» بود. این پنجمین جایزه این فیلم در این مراسم بود که توسط علی نصیریان و هارون یشایایی اهدا شد./خبرآنلاین

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۲۲۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار فراخوان پژوهشی سال ۱۴۰۳

معاونت توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی فراخوان پژوهشی سال ۱۴۰۳ را منتشر کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، متن این فراخوان به این شرح است:

معاونت توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی، با هدف ارتقای سینمای ایران از طریق مساله‌یابی دقیق و شناخت چالش‌های اصلی آن، محورهای پژوهشی سازمان سینمایی را ( که با نظرخواهی از سینماگران، پژوهشکده‌ها پژوهشگران، استادان دانشگاه، بخش‌های مختلف سازمان سینمایی، اصناف و انجمن‌های سینمایی گردآوری شده است) با رویکرد میان‌رشته‌ای و کاربردی، پس از پالایش توسط شورای پژوهشی معاونت، به شرح زیر اعلام می‌نماید:

*محورهای پژوهشی:

1- سینمای ایران، گفتمان و آرمان‌های انقلاب اسلامی

2- سینمای دفاع مقدس و مقاومت

3- جهش تولید در سینمای ایران و چالش های پیش رو

4- کارکرد های سینما در روایت پیشرفت ایران اسلامی و امید افزایی

5- طراحی الگوی بهره‌گیری از ظرفیت زیست بوم علم و فناوری در توسعه زیرساخت‌های سینما درایران

6- ظرفیت‌های سینما در کار آفرینی و اشتغال

7- ظرفیت‌های روایی سینمای ایران درخارج از تهران ( مستند ، انیمیشن و داستانی )

8-سینما، فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی ( ظرفیت‌های هوش مصنوعی برای آینده سینمای ایران )

9- موانع و راهکارهای تقویت فیلمنامه در سینمای ایران

10- ظرفیت‌های ادبیات فارسی، فرهنگ عامه و موسیقی محلی در تولید آثار انیمیشن، مستند و داستانی

11- خلاء‌ها و چالش‌های حقوقی سینمای ایران ( حقوق مخاطب ، مالکیت معنوی ، نظام قراردادها و ... )

سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، از کلیه مراکز علمی و پژوهشی، اساتید و پژوهشگران برای همکاری دعوت به عمل می‌آورد .

* علاوه بر حمایت از طرح‌های پژوهشی در محورهای ده‌گانه یاد شده، چنانچه پایان نامه‌هایی به موضوعات مذکور بپردازند و یا به صورت خلاقانه به یکی از نیازهای کاربردی سینمای ایران پاسخ دهند، درمقطع کارشناسی ارشد تا سقف 100 میلیون ریال و درمقطع دکتری تا سقف 150 میلیون ریال، مورد حمایت قرارخواهند گرفت .

پژوهشگران محترم قبل از ارائه طرح‌نامه پژوهشی ( پروپوزال )، ارائه فرم درخواست طرح اولیه پژوهشی (RFP ) و قطعی کردن عنوان پژوهش، ضروری است برای دریافت فرم مربوطه به آدرس سایت اینترنتی زیر مراجعه نمایید.

apf.farhang.gov.ir/fa/deputy/appliedresearch

• مهلت ارسال آثار ، 30 /3 / 1403

درخواست‌ها و طرح‌نامه‌های پژوهشی می‌بایستی به ایمیل‌های معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی cinemares@chmail.ir ارسال شوند. بدیهی است این طرح‌ها ، نزد سازمان امانت خواهند بود .

• شماره تماس : 38512234 - 09125366685

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برترین‌های جشنواره فیلم شهرنما تجلیل شدند
  • بزرگداشت کیومرث پوراحمد ؛ میراث این فیلمساز چه بود؟
  • زنده‌یاد اصغر یوسفی‌نژاد با «عروسک» ابدی شد
  • نمایش عکس‌های عروسی نوید محمدزاده و فرشته حسینی در یک سریال جنجالی + ویدئو
  • کیومرث پوراحمد پرچمدار سینمای کودک بود
  • (ویدئو) نمایش عکس‌های عروسی نوید محمدزاده و فرشته حسینی در «جنگل آسفالت»!
  • نمایش عکس‌های عروسی نوید محمدزاده و فرشته حسینی در یک سریال!
  • حضور محمدرضا گلزار در تبلیغات یک خودرو
  • سازمان سینمایی فراخوان پژوهشی سال ۱۴۰۳ را منتشر کرد
  • انتشار فراخوان پژوهشی سال ۱۴۰۳