Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگردان فیلم "وای آمپول" گفت: سینمای کودک و نوجوان نیازمند یک پردیس سینمایی جوان است و ای کاش مسئولان به این نکته توجه داشته باشند که داشتن پردیس سینمایی بهتر از داشتن جشنواره فیلم کودک است. ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳ استانها اصفهان نظرات

علیرضا محمودزاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به انتخاب درست اصفهان برای میزبانی جشنواره فیلم کودک اظهار داشت: اصفهان، پتانسیل خوبی برای برگزاری جشنواره دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از دوازدهمین دوره جشنواره فیلم کودک تا کنون به جزء سال گذشته که درگیر فیلمبرداری بودم، در جشنواره شرکت کردم و اصفهان، قابلیت‌های خوبی داشته و امسال با وجود انتخاب سیتی‌سنتر به عنوان یکی از مراکز اکران فیلم‌ها، این قابلیت به نحو عالی رسیده است.

کارگردان فیلم "وای آمپول" با بیان اینکه سینمای کودک و نوجوان نیازمند یک پردیس سینمایی جوان است و ای کاش مسئولان به این نکته توجه داشته باشند که داشتن پردیس سینمایی بهتر از داشتن جشنواره فیلم کودک است، افزود:  جشنواره فعلی، سی و یکمین دوره جشنواره کودک است که علی‌رغم کاستی‌هایی که دارد باز هم به صورت حرفه‌ای برای بچه‌ها خوب برگزار شده و می‌توان گفت همین که برگزار شده است، خوب است.

وی مشکلات مالی را منشاء کاستی‌های فیلم‌ها عنوان کرد و گفت: وقتی پول و سرمایه کافی وجود نداشته باشد، از نویسندگان و کارگردانان مبتدی و ارزان قیمت استفاده می‌شود و در نتیجه فیلم‌های سطح پایینی ساخته می‌شود.

محمودزاده با اشاره به اینکه تا کنون 5 فیلم بسیار خوب در سی و یکمین جشواره فیلم کودک دیده است، اظهار داشت: مجموعه‌ای از افراد که در یک فیلم کار می‌کنند، تاثیر مثبتی در بهتر جذب شدن مخاطب دارند.

این کارگردان افزود: آکادمی‌های آموزشی بازیگر کودک در ایران از استاندارد لازم برخوردار نیستند و تعداد کمی از بازیگران کودک از جمله محمدرضا شیرخانلو و پارسیا شکوری به صورت حرفه‌ای بازی می‌کنند.

گفتنی است سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودک و نوجوان از 8 تا 14 شهریور ماه در اصفهان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/م

R41346/P1486/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۲۲۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم پکن

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از پکن؛ چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم پکن با حضور فیلم از ۱۱۸ کشور در پایتخت چین برگزارشد این جشنواره در مجموع ۴۲۷۳ فیلم را دریافت کرد که ۸۷ درصد آن مربوط به کشور‌های خارجی بود.
یک کارشناس و تحلیل‌گر شرق آسیا می‌گوید ما مشتاقانه منتظر همکاری با فیلم‌سازانی در سراسر جهان هستیم تا آینده بهتری برای سینما ایجاد کنیم، فیلم‌های چینی دارای ژانر‌ها و مضامین مختلف هستند.
همزمان با برگزاری این جشنواره آقای محسن بختیار سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین با مائویو رئیس سازمان سینمایی چین دیدار و درباره موضوعات مختلف همکاری سینمایی بین دو کشور، تولید فیلم و سریال، مشارکت حداکثری در جشنواره‌ها و رویداد‌های سینمایی، اکران فیلم در دو کشور، تبادل استاد و دانشجو و هیأت‌های سینمایی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
مائویو رئیس سازمان سینمایی چین هم در این دیدار به ظرفیت دو کشور در زمینه تهیه و ساخت فیلم‌های سینمایی و تفاهم نامه‌هایی که وجود دارد اشاره کرد و گفت فیلم سازان دو کشور می‌توانند پیش از گذشته در تهیه و ساخت فیلم‌هایی با موضوعات مورد علاقه پکن و تهران تعامل و همکاری خود را گسترش دهند.
رئیس سازمان سینمایی چین گفت فیلم‌های ایرانی همیشه از سوی مخاطبان چینی مورد توجه قرار گرفته است، کارگردانان و فیلم سازان چینی و ایرانی همواره در جشنواره‌های دو کشور حضوری فعال دارند و باید با یک برنامه مدون در زمینه ساخت فیلم فعالیت‌های خود را توسعه دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


۱- مونیکا جانگ - کارشناس و تحلیل گر امور سینمایی وفرهنگی
۲- محسن بختیار - سفیر جمهوری اسلامی ایران
۳- مائویو - رئیس سازمان سینمایی چین

دیگر خبرها

  • چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم پکن
  • پایان جشنواره ملی "شعر کودک و نوجوان رضوی" در همدان 
  • پایان جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان + تصویر
  • نکوداشت چهره برجسته فرهنگ و ادب کشور «استاد جواد محقق» در همدان
  • ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه
  • جزییات جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان
  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان