Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@08:42:37 GMT

چه افرادی بیشتر در معرض سکته مغزی هستند؟

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۲۳۱۲۱

چه افرادی بیشتر در معرض سکته مغزی هستند؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛محققان بریتانیایی در مطالعه خود به بررسی ۴۸ مطالعه که شامل ۳.۲ میلیون نفر در جهان بود پرداختند.«آیلیانا لوریدا»، عضو تیم تحقیق از دانشگاه اکستر انگلستان، در این باره می‌گوید: «ما دریافتیم سابقه سکته مغزی ریسک ابتلا به زوال عقل را تا ۷۰ درصد افزایش می‌دهد و موارد جدید سکته این ریسک را بیش از دو برابر افزایش می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی تاکید می‌کند: «وجود این رابطه به قدری قوی است که بهبود در روند پیشگیری از سکته و مراقبت‌های پس از سکته نقش مهمی در پیشگیری از زوال عقل ایفاء می‌کند.»

به گفته محققان، ارتباط بین سکته مغزی و افزایش ریسک زوال عقل حتی بعد از در نظر گرفتن فشارخون، دیابت و بیماری قلبی، همچنان وجود دارد.

بیشتر بخوانید:چه عواملی باعث سکته مغزی در خانم ها می شود؟ 

«دیوید لولین»، عضو دیگر تیم تحقیق، نیز می‌گوید: «حدود یک سوم موارد ابتلا به زوال عقل قابل پیشگیری هستند. یافته‌های ما نشان می‌دهد که چقدر حفاظت از تامین خون برای مغز به منظور تلاش برای کاهش زوال عقل حائز اهمیت است.»

مطالعات قبلی نشان داده اند که ریسک ابتلا به زوال عقل در مردان بیشتر است.طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، حدود ۱۵ میلیون نفر در سراسر جهان هر ساله دچار سکته می‌شوند. حدود ۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان مبتلا به زوال عقل هستند و پیش بینی می‌شود که هر ۲۰ سال این نرخ ۲ برابر شود و تا سال ۲۰۵۰ به ۱۳۱ میلیون نفر برسد.

منبع:مهر

انتهای پیام/

ریسک ابتلا به زوال عقل در افراد سکته‌ای دو برابر است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت دانستنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۲۳۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، یک مطالعه جدید کشف کرده است که متیل گلیوکسال، که هنگام تجزیه گلوکز در سلول‌ها تولید می‌شود، ممکن است به توضیح ارتباط بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان کمک کند.

تغذیه نامناسب با بسیاری از بیماری‌ها، از جمله چاقی، بیماری قلبی، دیابت نوع ۲ و سرطان‌ها از جمله سرطان سینه، رحم و روده بزرگ مرتبط است. مصرف زیاد سدیم، چربی‌های اشباع شده و قندها می‌تواند خطر ابتلاء به بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی و دیابت نوع ۲ را افزایش دهد، اما آنچه که رژیم غذایی و سرطان را به هم مرتبط می‌کند چندان مشخص نیست.

اکنون، محققان دانشگاه ملی سنگاپور مکانیسمی را کشف کرده اند که ممکن است به توضیح اینکه چرا رژیم غذایی نامناسب خطر ابتلاء به سرطان را افزایش می‌دهد کمک کند.

در مطالعات سلولی، محققان دریافتند که متیل گلیوکسال، که زمانی تولید می‌شود که سلول‌ها گلوکز را برای آزاد کردن انرژی تجزیه می‌کنند، می‌تواند ژن‌هایی را که از سرطان محافظت می‌کنند، مهار کند. آنها عنوان می‌کنند که رژیم غذایی نامناسب منجر به سطوح بالاتر متیل گلیوکسال و افزایش احتمال ابتلا به سرطان می‌شود.

به گفته محققان، این مطالعه ارتباط بالقوه ای را بین سطوح بالای متیل گلیوکسال، یک محصول جانبی متابولیک، و الگوی جهش ژنتیکی که در برخی سرطان‌ها مشاهده می‌شود، نشان می‌دهد. این یک منطقه جالب برای بررسی بیشتر است، اما به تحقیقات آزمایشگاهی و آزمایش‌های بالینی بیشتری نیاز است تا به طور قطعی مشخص شود که آیا سطوح متیل گلیوکسال مستقیماً با خطر سرطان مرتبط است یا خیر.

کد خبر 6086941

دیگر خبرها

  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟/ کاهش ۱۱ درصدی بارش‌ها در دهه ۱۳۹۰-۱۴۰۰
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • علت افزایش فشار داخل سر و راه های درمان آن
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • درخواست سبدگردانی برای چه افرادی مناسب است؟
  • چه مردانی بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات هستند؟
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • تحقیق جدید: کمبود خواب با افزایش ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲ پیوند دارد
  • تحقیق جدید؛ کمبود خواب ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد