Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@10:59:39 GMT

روایت یک شاگرد از استادش/ درس اولویت اولتان باشد

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۲۳۵۵۲

روایت یک شاگرد از استادش/ درس اولویت اولتان باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر ارزانی دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، با حضور در مسجد جامع اصفهانک تهران با حجت‌الاسلام والمسلمین بدری؛ استاد سابق خود دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حبیب‌رضا ارزانی؛ دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با حضور در مسجد جامع اصفهانک تهران با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمجتبی بدری؛ امام جماعت این مسجد و استاد سابق خود دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنا بر این گزارش، ارزانی در این دیدار با بیان خاطراتی از دوران طلبگی خود به ویژه دوره تحصیل در مدرسه علمیه امام القائم(عج) گفت که آقای بدری همیشه ما طلبه‌ها را به درس خواندن تشویق می‌کردند و تاکید داشتند اگر باسواد شوید، امکانات دنیوی به دنبال شما خواهد آمد.

 

بر پایه این گزارش، حجت‌الاسلام والمسلمین بدری نیز با بیان اینکه آقای ارزانی جزو شاگردان پرتلاش و با استعداد ایشان بوده است، گفت که درس خواندن باید کار اصلی طلبه‌ها باشد، ضمن اینکه باید سلوک اخلاقی و تربیت معنوی را نیز همیشه مدنظر قرار دهند.

 

به گزارش شبستان، ارزانی پیش از این دیدار در جمع نمازگزاران مسجد جامع اصفهانک سخنرانی کرد و با اشاره به روایتی از امام کاظم(ع) گفت: کسی که رابطه‌اش با خدا و خودش را معلوم کند، می‌تواند رابطه میان دیگران را اصلاح کند.

 

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور خاطرنشان کرد: فردی که می‌خواهد رابطه میان انسان ها را اصلاح کند یعنی اصلاح ذات البین انجام دهد، نباید اهل دروغ باشد، بلکه چنین فردی باید در همه مراحل زندگی راستگو باشد.

 

وی با بیان اینکه لذت بردن و انجام تفریحات سام لازمه زندگی متعادل است، افزود: حضرت موسی بن جعفر(ع) فرمودند «إِجْتَهِدُوا فى أَنْ یَکُونَ زَمانُکُمْ أَرْبَعَ ساعات:ساعَةً لِمُناجاةِ اللهِ، وَساعَةً لاَِمْرِالْمَعاشِ، وَساعَةً لِمُعاشَرَةِ الاِْخْوانِ والثِّقاةِ الَّذینَ یُعَرِّفُونَکُمْ عُیُوبَکُمْ وَیُخَلِّصُونَ لَکُمْ فِى الْباطِنِ، وَساعَةً تَخْلُونَ فیها لِلَذّاتِکُمْ فى غَیْرِ مُحَرَّم وَبِهذِهِ السّاعَةِ تَقْدِروُنَ عَلَى الثَّلاثِ ساعات: بکوشید که اوقات شبانه روزى شما چهار قسمت باشد: قسمتى براى مناجات با خدا، قسمتى براى تهیه معاش، قسمتى براى معاشرت با برادان و افراد مورد اعتماد که عیب هاى شما را به شما می فهمانند و در دل به شما اخلاص می ورزند، و قسمتى را هم در آن خلوت می کنید براى درک لذت هاى حلال [و تفریحات سالم] و به وسیله انجام این قسمت است که بر انجامِ وظایف آن سه قسمت دیگر توانا می شوید.»

 

یادآور می‌شود، حبیب‌رضا ارزانی پس از مدتی تحصیل در مدارس علمیه مروی و مجتهدی تهران، چند سال در مدرسه علمیه امام القائم(عج) مشغول فراگیری علوم دینی و حوزوی شد و در این سال‌ها حجت‌الاسلام والمسلمین بدری، مدیر این مدرسه بود؛ البته بدری همچنان مدیر این مدرسه علمیه است.

 

در ادامه تعدادی از تصاویر این برنامه می‌آید.

 

 

گزارش و تصاویر از مرتضی خواجوند سریوی

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس عید غدیر غدیر خم غدیر استان همدان استیضاح دولت وزیر آموزش و پرورش مقام معظم رهبری رهبری بدری دبیر ستاد عالی کانون های مساجد حجت الاسلام ارزانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۲۳۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتهامات تتلو اعلام شد

به گزارش همشهری آنلاین، مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد: دومین جلسه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو ملقب به «تتلو» به ریاست قاضی حجت الاسلام والمسلمین افشاری در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب با حضور وکیل متهم، خانواده متهم و نماینده دادستان برگزار شد.

در ابتدای جلسه قاضی حجت الاسلام والمسلمین افشاری پس از قرائت اتهامات متهم از وی خواست تا دفاعیات خود را مطرح کند.

تشویق نسل جوان به فساد و فحشاء و فراهم کردن کردن شرایط آن، فعالیت تبلغی علیه نظام، دایر کردن سایت شرط بندی برای قمار و تشویق دیگران به آن، انتشار محتویات مستهجن در قالب تولید کلیپ و آهنگ، تحریک و دعوت از مخاطبان‌تان به ارتکاب جرایم منافی عفت، مصرف مواد مخدر، اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور با توصیه به هواداران، فعالیت آموزشی و تبلیغی مغایر شرع اسلام، اتهامات امیرحسین مقصودلو در این پرونده است.

سپس با دستور قاضی، متهم در جایگاه قرار گرفت و به دفاع از خود پرداخت.

کد خبر 846688 منبع: مهر برچسب‌ها دادگاه خبر ویژه موسیقی - چهره - ساز - آلبوم - اجرا

دیگر خبرها

  • تقویت همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • پرونده قضائی «هشت مهر» در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد
  • حجت‌الاسلام طهماسبی به سِمت ریاست کل دادگستری استان یزد منصوب شد
  • توضیحات اژه‌ای درباره معاون اول قوه قضاییه
  • نباید از نظرها و سلیقه‌های مختلف هراسید
  • اتهامات تتلو اعلام شد
  • انتصاب رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان
  • موحدی‌راد، رئیس دادگستری سیستان و بلوچستان شد
  • رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان منصوب شد
  • رییس جدید دادگستری سیستان و بلوچستان منصوب شد