Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛محققان دانشگاه آیووا آمریکا دریافتند برخی فاکتور‌ها نظیر تولد زودهنگام، وزن پایین در حین تولد، سیگار کشیدن یا مصرف مواد مخدر توسط مادر در زمان بارداری، ریسک ابتلا به اختلال بیش فعالی را افزایش می‌دهد.در این مطالعه، تیم تحقیق به سرپرستی «وی بائو»، ۲۰ سال داده‌های مربوط به مطالعه سالانه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا را بررسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پژوهشگران آمار مربوط به سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۷ را مورد بررسی قرار دادند.

محققان مشاهده کردند که در این سال ها، تشخیص اختلال بیش فعالی هم در دختران و هم در پسران افزایش یافته است.

حدود ۱۴ درصد از پسران در سال ۲۰۱۷ مبتلا به اختلال بیش فعالی تشخیص داده شدند در حالیکه این رقم در سال ۱۹۹۷، ۹ درصد بوده است.

بیشتر بخوانید:نقش ویتامین D در بهبود «بیش فعالی کودکان» 

تشخیص این بیماری در دختران هم در طول این دو دهه از ۳ درصد به ۶ درصد رسیده است.نتایج این مطالعه نشان می‌دهد نرخ ابتلا کودکان سفیدپوست وسیاهپوست به این اختلال نسبت به کودکان هیسپانیک دو برابر بوده است؛ به ترتیب ۱۲ و ۱۳ درصد در مقابل ۶ درصد.

منبع:مهر

انتهای پیام/

افزایش نرخ ابتلا به اختلال بیش فعالی در کودکان آمریکایی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روانشناسی دانستنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۲۳۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازی‌های رایانه‌ای منجر به آسیب جسمی کودکان و نوجوانان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، میگرن که از یک نقطه شروع می‌شود وبه آرامی گسترش می‌یابد. همین امر منجر به حالت تهویه در کودک یا نوجوان می‌شود. کوتاهی و تنبلی در انجام تکالیف مدرسه و نامرتب بودن دردوران نوجوانی مدارس می‌توانند در غالب ساعات درسی مجزا با سیاست‌گذاری درست استفاده صحیح از تلفن همراه وتشریح اهداف پشت پرده بازی‌های وارداتی رابرای کودکان ونوجونان تشریح کنند. اختلال خواب؛ مانند کم خوابی، کابوس‌های شبانه، فریاد زدن درخواب، صحبت کردن درخواب، راه رفتن درخواب، چرت زدن در طول روز وکم حوصلگی، تیک‌های عصبی وفریاد زدن حین بازی بازی‌های رایانه‌ای جنگندگی می‌آموزد. این کودکان در هنگام صحبت کردن با هم سن وسال‌های خود فقط در مورد بازی‌های رایانه‌ای صحبت می‌کنند. اختلال غذا خوردن (کم خوری، لاغری مفرط، بی‌نظمی در زمان مناسب غذا خوردن، پرخوری و چاقی، تنقلات مضر مانند پفک وچیپس جایگزین غذای اصلی، درست نجویدن غذا، تغذیه سریع وناسالم وسوء هاضمه). بروز خشونت وپرخاشگری نسبت به اطرافیان حتی به صورت مقطعی (روابط عاطفی بین این کودکان با خواهر یا برادرشان کدر است.) مشکلاتی در یادگیری کودکان به خصوص کودکانی که در مرحله آموزش هستند. (خستگی زود رس از آموزش وتحصیل) گاهی برخی از کودکان درساعت تحصیل در مدرسه برای تعطیل شدن لحظه شماری می‌کنند. ویا حتی از مهمانی رفتن سر باز می‌زنند. بهداشت فردی ضعیف کودک: ازجمله‌شانه نکردن مو، مسواک نزدن، حمام نرفتن و... اگر کودکان بازی‌های متناسب با رده سنی خود را انجام ندهند آسیب‌های جدی وجبران ناپذیر قرار خواهند گرفت.

دیگر خبرها

  • عواملی که منجر به تشدید خسارات سیل در چین شده است
  • تحقیق جدید: کمبود خواب با افزایش ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲ پیوند دارد
  • کودکان پسر ۴ برابر بیشتر از دختران به اختلال طیف اوتیسم مبتلا می‌شوند
  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال
  • تحقیق جدید؛ کمبود خواب ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد
  • بازی‌های رایانه‌ای منجر به آسیب جسمی کودکان و نوجوانان
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها
  • نقش فندق در کاهش ریسک ابتلا به سرطان
  • کووید باعث تحریک آسم در کودکان نمی‌شود
  • شایع‌ترین نشانه‌های وسواس چیست؟