Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد > تجاری - مالی - همشهری آنلاین:
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: طی این سال‌ها ثابت شده که تا رقیب خارجی وجود نداشته باشد خودروسازها و قطعه‌سازان داخلی به خودشان زحمت ابتکار و بالا بردن کیفیت را نمی‌دهند.

مهدی دادفر در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص آخرین وضعیت واردات خودرو به کشور گفت: متاسفانه در این برهه از زمان اقتصاد ما دچار سیاست‌زدگی شده و به نظر می‌رسد مسئولان به جای اقدامات کارشناسی، احساسی تصمیم‌گیری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس حوزه خودرو گفت: هنوز واردات خودرو بدون هیچ توجیه کارشناسی و علمی ممنوع است و همین عامل سبب شده که نمایندگی‌های یکی از برندهای معروف 700 نفر از کارگران خود را تا پایان این ماه تعدیل کند که این موج اول بیکاری و تعطیلی شرکت‌های واردکننده خودرو و بنگاه‌های وابسته به آن است.

وی ادامه داد: برخی به اسم حمایت از تولید داخلی به دنبال افزایش ثروت خود هستند برای این عده کیفیت خودرویی که مردم سوار می‌شوند اصلا مهم نیست همین باعث شده که قطعه‌سازان بزرگ به دنبال افزایش قیمت خودرو داخلی بدون اضافه کردن هیچ امکانات و تغییری باشند. همان‌ها امروز قیمت پراید را به کانال 40 میلیون رسانده‌اند.

دادفرتاکید کرد: اگر دست مردم در انتخاب باز بود و ماشین خارجی وارد می‌شد آیا باز هم آقایان جرات می‌کردند که پراید را 40 میلیون تومان قیمت‌گذاری کنند؟ این درست نیست. نباید تا این حد دیکتاتور و زورگو بود.

دادفر افزود: امروز بازار خودرو کشور به شدت انحصاری است و به اسم تولید ملی و اشتغال به زور دست در جیب مردم می‌کنند اگر بخواهیم با دلار آزاد محاسبه کنیم قیمت پراید 5 هزار دلار است در حالیکه ارزان‌ترین خودرو جهان که شبه خودرو نامیده می‌شود در کمپانی تاتا موتور هند به قیمت 8 هزار دلار به فروش می‌رود حالا این سوال به وجود می‌آید چرا پس هیچ کشوری این خودرو را نمی‌خرد؟ چرا هیچ برنامه صارداتی وجود ندارد؟ اگر از لحاظ ایمنی در حد استاندارد باشد باید حداقل مشتریان افغانستانی و عراقی در صف خرید باشند. معلوم می‌شود که این باند فقط روی مردم خودمان زوم کرده و با استفاده از شرایط انحصاری بازار هر قیمتی که می‌خواهند آنرا به مردم تحمیل می‌کنند و بعد شعار حمایت از تولید داخل سر می‌دهند.

وی تصریح کرد: تا وقتی که تفکر انحصاری وجود داشته باشد و دنبال دیوار کشیدن دور کشور در حوزه خودرو باشند این صنعت پیشرفت نخواهد کرد. طی این سالها ثابت شده که تا رقیب خارجی وجود نداشته باشد خودروسازها و قطعه‌سازان داخلی به خودشان زحمت ابتکار و بالا بردن کیفیت را نمی‌دهند.

در همین زمینه: رمزگشایی از دلایل آشفتگی بازار خودرو چرا پراید ۲۲ میلیونی، ۴۰ میلیون است؛ مشکل مافیای دلالان پراید ۲۲ میلیونی را ۴۰ میلیون نخرید داستان احتکار خودرو از سوی خودروسازان چیست؟ فروش نقدی ۴۵ روزه و با قیمت قطعی ۴۰ هزار خودرو از هفته آینده پیشنهاد افزایش رسمی قیمت خودرو روی میز شورای رقابت

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۲۳۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین کنگره ملی ایران شناسی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین کنگره ملی ایران شناسی ایران پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت توسط انجمن ایران شناسی در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

ارزیابی مکاتب ایران‌شناسی، زبان‌ها و گویش‌های ایرانی، متون ادب فارسی، جغرافیا و تاریخ ایران، فرهنگ و هویت ایرانی، مطالعات اجتماعی، محیط زیست، باستان‌شناسی، هنر و معماری و ادبیات تطبیقی، محورهای این کنگره خواهد بود.

بیش از ۸۰ مقاله علمی و پژوهشی در این کنگره پذیرفته شده است. مقالات پذیرفته‌شده در این همایش، در موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) و در مرجع دانش سیویلیکا نمایه خواهد شد.

این‌کنگره با حضور محمود جعفری دهقی به عنوان دبیر علمی و محمدعلی عزت زاده به عنوان دبیر اجرایی از ساعت ۹ تا ۱۹ توسط انجمن ایران شناسی برگزار می‌شود.

کد خبر 6096394 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • بلاتکلیفی فعالان بازار برنج
  • قیمت خودرو امروز ۱۶ اردیبهشت +جدول
  • برنامه دولت برای تخصیص ارز برنج اعلام شود
  • نخستین کنگره ملی ایران شناسی برگزار می‌شود
  • ایران ۱۰۰ تولیدکننده موبایل دارد، کره جنوبی یک عدد؛ چرا این نگران‌کننده است‌؟
  • قیمت پراید «عجیب» شد/ گرانی بی‌سابقه قیمت خودرو در بازار
  • پیش‌بینی از وضعیت بازار اجاره‌بها/ رشد قیمت در راه است یا بازار مهار می‌شود؟
  • پیش بینی جالب یک کارشناس از قیمت خودرو/ قیمت کارخانه تغییر می‌کند؟
  • رانت ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان
  • قیمت جدید ساندرو کارکرده / با ۸۲۰ میلیون خودرو خارجی بخرید