Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری نسبت به وضعیت بافت فرسوده شهری اعتراض کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، مجید فراهانی، در هشتاد و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران، در خصوص توجه به بازآفرینی شهری و نوسازی بافت فرسوده به منظور تأمین مسکن اقشار کم درآمد تذکر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: مسکن یکی از مهم‌ترین نیازهای اساسی خانواده‌ها است به عبارت دیگر مسکن و سرپناه مناسب را می‌توان پس از هوا، غذا و پوشاک یکی از اساسی‌ترین نیازها برای داشتن زندگی با عزت و مبتنی‌بر کرامت انسانی دانست. نظام جمهوری اسلامی ایران، این حق را در اصول ۲، ۳۱ و ۴۳ قانون اساسی محترم شمرده و دولت را موظف به تأمین مسکن مناسب مناسب برای تمام اقشار جامعه کرده است.

فراهانی با اشاره به وضعیت نامناسب مسکن طی سال‌های اخیر بیان کرد: متأسفانه رشد نسبت شاخص قیمت خانه به درآمد، طی سه دهه گذشته در ایران سرسام‌آور بوده است و این شاخص در نیمه نخست سال جاری رشد روزافزونی داشته است، این رشد به گونه‌ای است که دسترسی اقشار مختلف به مسکن را به امری کاملاً نابرابر بدل ساخته و بسیاری از اقشار طبقه متوسط و کم درآمد در تأمین مسکن خود با مشکلاتی مواجه شده‌اند.

وی ادامه داد: از این‌رو آنها را مجبور به تغییر الگوی تأمین مسکن از تغییر در محله سکونت و استفاده از واحدهای با متراژ پائین‌تر تا رخت‌بر بستن از تهران و مهاجرت به شهر منطقه تهران از پرند تا پردیس کرده است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران عنوان کرد: این تغییر بدون شک بر افزایش ترافیک، آلودگی هوا و افزایش آسیب‌های اجتماعی اثرات ملموسی خواهد داشت.

فراهانی تصریح کرد: رشد نسبت شاخص قیمتِ خانه به درآمد، در مورد اقشار بسیار کم درآمد ایران به عددی بالای 30 رسیده که بیش از سه برابر کشورهای توسعه‌یافته است، به‌عبارت بهتر، اقشار کم درآمد ایران یک سوم اقشار کم درآمد کشورهای توسعه یافته شانس خانه‌دار شدن دارند و حل این مسئله نیازمند مداخله دولت با همکاری شهرداری‌ها برای تأمین مسکن با استفاده از سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی است.

وی افزود: مطمئناً با برنامه‌ریزی برای تامین مسکن برپایه بازآفرینی شهری و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری خواهیم توانست حق مسکن شهروندان را بدون دامن زدن به حاشیه‌نشینی مدرن در قالب مسکن مهر تأمین کنیم، این امر البته نیازمند اقدام و عمل است.

فراهانی بیان کرد: برهمین اساس در اجرای بند 3 ماده 71 قانون شوراهای اسلامی کشور، درباره «توجه به بازآفرینی شهری و نوسازی بافت فرسوده به منظور تأمین مسکن افراد کم درآمد» به وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران تذکر می‌دهم.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی خاطرنشان کرد: امیدوارم با اقدام به موقع، موثر و اهتمام وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران شاهد بازآفرینی شهری و نوسازی بافت فرسوده باشیم و از این طریق هم مسکن مورد نیاز اقشار طبقه متوسط و کم درآمد شود و هم تاب‌آوری شهر در برابر مخاطراتی همچون زلزله و ... تقویت شود.

انتهای پیام/4009/4039/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۲۴۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیرگشایی در بافت فرسوده خوی با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیاردتومان

شهردار خوی از مسیرگشایی در بافت فرسوده و قدیمی این شهر با هدف کاهش ترافیک خبر داد و گفت: اجرای پروژه‌های مسیرگشایی با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حسن نصرالله‌پور امروز _شنبه پانزدهم اردیبهشت_ در گفت‌وگو با خبرنگاران با توجه به اقدامات عمرانی شهرداری خوی شامل احداث کمربندی و مسیرگشایی در ۵ نقطه از بافت فرسوده شهر با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان اظهار کرد: اجرای این پروژه‌ها پاسخی به مطالبات مردمی در راستای کاهش ترافیک است.

وی افزود: همچنین با اجرای این پروژه‌ها در راستای بازآفرینی شهری اقدام و سعی داریم که مناطق کم برخوردار خوی نیز توسعه یابند.

شهردار خوی با اشاره به عملیات احداث کمربندی شهید سلیمانی گفت: کمربندی شهید سلیمانی به طول ۶ کیلومتر در مسیر رفت و برگشت که هر مسیر آن چهار بانده بوده و احداث آن موجب کاهش ترافیک خواهد شد.

نصرالله‌پور با اشاره به پروژه‌های مسیرگشایی در راستای کاهش ترافیک شهری توسط مدیریت‌شهری خوی تصریح کرد: مسیرگشایی ادامه شیخ نوایی، بهشتی شمالی، پشت پارک ملت منتهی به جمشیدآباد از جمله این پروژه‌ها است با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 750525

دیگر خبرها

  • مسیرگشایی در بافت فرسوده خوی با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیاردتومان
  • عرضه به هنگام زمین و تأمین اعتبارات برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است
  • بسته‌های تشویقی شهرداری جهت رغبت در نوسازی بافت‌های فرسوده!
  • اعمال بسته نوسازی بافت فرسوده در ۵۸۱ شهر
  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • امکان ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • میزان تسهیلات بافت‌های فرسوده اعلام شد
  • نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی
  • ۶۰ درصد ساکنان جوادیه تهران افغانستانی اند
  • ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی برای نوسازی در آذربایجان‌غربی ثبت شد