Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی از کمبود پوشاک، وسایل توانبخشی و پزشکی در پی تحریم‌ها در این سازمان خبر داد و گفت: از مسئولین وزارت بهداشت نیز درخواست کردیم ارز دولتی را برای تأمین نیاز سازمان بهزیستی تخصیص دهند، همچنین وزارت صنعت کمک اعتباری کند. ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰ اجتماعی پزشکی تهران نظرات

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حسن محوی‌نژاد در جمع خبرنگاران با اشاره به برخی مشکلات سازمان بهزیستی در خصوص تأمین تجهیزات و کمک‌لوازم توانبخشی و پزشکی اظهار کرد: علی‌رغم این‌که ما در ردیف بودجه‌ای امسال اعتباراتی برای این بخش پیش‌بینی کرده بودیم، اما در هفته‌های اخیر برای تأمین تجهیزات توانبخشی و پزشکی مشکلات جدی داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در ابتدای امسال با برآوردی که در خصوص وسایل کمک‌توانبخشی بود اعتباراتی برای این منظور پیش‌بینی شد اما در شرایط فعلی ما برای تأمین پوشاک معلولان جسمی حرکتی و همچنین لوازم پزشکی دچار بحران شده‌ایم و علاوه بر وجود پول نمی‌توانیم این محصولات را دریافت کنیم.

محوی‌نژاد گفت: علی‌رغم اینکه قیمت لوازم پزشکی و توانبخشی و همچنین پوشاک رو به افزایش یافته است قدرت خرید ما نیز کاهش یافته و در هفته‌های اخیر با مشکلات جدی در این زمینه روبه‌رو بودیم که امیدواریم تمهیداتی در این بخش از سوی مسئولان اتخاذ شود.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور افزود: هم‌اکنون هیچ واردکننده‌ای نیز برای ورود لوازم پزشکی و توانبخشی اقدامی نمی‌کند و این در حالی است که ما در تأمین برخی از لوازم ویلچر باید از خارج کشور اقدام کنیم و در این زمینه با مشکلاتی روبه‌رو شده‌ایم.

وی گفت: در این زمینه در هفته‌های اخیر با تولید کنندگان جلساتی را داشتیم و از مسئولین وزارت بهداشت نیز درخواست کردیم ارز دولتی را برای تأمین نیاز سازمان بهزیستی تخصیص دهند که امیدواریم این موضوع مورد عنایت مسئولان وزارت بهداشت قرار گیرد.

محوی‌نژاد همچنین به جلسه با مسئولان وزارت صنعت اشاره کرد و گفت: پیرو این جلسات نیز از مسئولان وزارت صنایع درخواست کردیم که در بحث لوازم توانبخشی و ویلچر اعتبارات دولتی در اختیار سازمان قرار بگیرد.

انتهای پیام/

R1491/P1014143/S2,24,25/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۲۴۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، وزارت بهداشت فلسطین امروز دوشنبه درباره وضعیت بحرانی دارو و تجهیزات پزشکی در نوار غزه هشدار داد.

در بیانیه وزارت بهداشت فلسطین در این باره آمده است: با آغاز فصل گرما مخازن و انبارهای دارو و تجهیزات پزشکی در کل نوار غزه به دلیل کمبود سوخت برای راه اندازی تجهیزات سرمایشی، وضعیت بغرنجی پیدا کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: با توجه به گرمای شدید هوا، داروها در معرض خطر فاسد شدن قرار گرفته و برای رفع این مساله باید واردات سوخت به نوار غزه در اسرع وقت انجام شود.

وزارت بهداشت فلسطین در پایان از نهادهای بین المللی و بشردوستانه درخواست کرده است که به سرعت در این موضوع وارد عمل شده و از وقوع بحران دارویی در غزه جلوگیری کنند.

کد خبر 6092113 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • خرید بیش از ۹۵میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند
  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه