Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@23:24:20 GMT

تنها ۸ دستگاه اتوبوس برقی فعال است

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۲۵۰۶۰

تنها ۸ دستگاه اتوبوس برقی فعال است

به گزارش خبرنگار مهر، افشین حبیب‌زاده در هشتاد و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری به شهردار تهران، حمل و نقل عمومی را یکی از مهمترین دغدغه‌ها و اولویت‌های مدیریت شهری در شهر تهران عنوان کرد و با تاکید بر لزوم مدیریت و برنامه‌ریزی در جهت استفاده بهینه از امکانات موجود شهرداری، گفت: در بازدید سرزده‌ای که همکاران ما در چهارم شهریور از پایانه اتوبوس‌های برقی تهران داشتند، مشاهده شد که با توجه به کمبود وسایل حمل و نقل عمومی و فرسوده بودن ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران از تعداد ۶۳ دستگاه اتوبوس برقی این پایانه تنها ۸ دستگاه اتوبوس فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: تعداد ۵۵ دستگاه اتوبوس به رغم نداشتن هیچگونه نقص فنی، بیش از یک سال است که در محوطه پایانه پارک شده و از آنها هیچ استفاده‌ای نمی‌شود و دلایلی نظیر عدم ظرفیت برق موجود و عدم احیای خطوط دیگر در این رابطه عنوان می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به هزینه‌های صورت گرفته در خرید این اتوبوس‌ها و آموزش رانندگان، اظهار کرد: با توجه به اینکه هزینه زیادی جهت تهیه این نوع اتوبوس ها انجام شده است و تعداد زیادی نیروی انسانی در جهت استفاده از آنها آموزش های تخصصی لازم را سپری کرده‌اند، لازم است به این امر توجه کرده و ضمن بررسی دلایل این مشکل، ظرفیت های لازم در جهت بهره وری مناسب از این اتوبوس ها در جهت بهبود و توسعه خدمات حمل و نقل عمومی را ایجاد کنند.

کد خبر 4391509 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: اتوبوس افشین حبیب زاده حمل و نقل عمومی شورای شهر تهران مردم علیه احتکار نیروی انتظامی شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش سازمان حج و زیارت پلیس راهور سرهنگ نادر رحمانی دادگاه شهر تهران سازمان محیط زیست ترافیک سازمان تامین اجتماعی شهردار تهران حج تمتع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۲۵۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور در بخشنامه‌ای موضوع مجاز بودن وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به ثبت سفارش ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از پنج سال و با تخفیف ۵۰ درصدی در سود بازرگانی، به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به مسافران اربعین حسینی را ابلاغ کرد.

در این ابلاغیه خطاب به وزارت راه و شهرسازی، وزارت صمت، وزارت کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی آمده است: هیات وزیران در جلسه ۱۴۰۳/۲/۹ به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های راه و شهرسازی صنعت، معدن و تجارت و کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی و در اجرای بند (ث) تبصره (۱۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور تصویب کرد:

۱- به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به زائرین و مسافرین اربعین حسینی ثبت سفارش واردات (۲ هزار) دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از پنج سال با تایید وزارت راه و شهرسازی و تایید تامین قطعات و وجود شبکه خدمات پس از فروش توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و تطابق با استاندارد کارخانه سازنده در زمان ساخت خودرو مجاز است.

۲- سود بازرگانی هرگونه واردات اتوبوس که با تفیید وزارت کشور جهت جا به جایی مسافرین اربعین حسینی استفاده می‌شود مشمول پنجاه درصد (۵۰) تخفیف است. دستورالعمل نحوه اجرای این بند توسط وزارت کشور و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه و ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اتوبوس چینی جوابگوی شرایط اقلیمی تهران خواهد بود؟!
  • بهره‌برداری از ۳۰ تاکسی ون در مناطق کم‌برخوردار اهواز
  • واگذاری خدمات پس از فروش اتوبوس‌های برقی را به شرکت‌های داخلی
  • ورود ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس به تهران تا پایان شهریور | خدمات پس از فروش اتوبوس های برقی بر عهده شرکت های داخلی خواهد بود
  • ساختار هیأت امنای محلات تهران شبیه فعالیت شورایاری‌هاست/حضورنهادهای فعال محلات در هیأت‌های امنا
  • ترجیح اتوبوس‌های برقی برای چیست؟
  • واردات اتوبوس‌های برقی هم مافیایی شد؟ / شهرداری تهران؛ متهم ردیف اول!
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • اعظمی: ریل‌گذاری مجلس شرکت‌های دانش‌بنیان را در بخش کشاورزی فعال کرده است
  • فعال شدن شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی