Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-28@04:42:00 GMT

آتش سوزی جنگل های سردشت مهار شد

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۲۶۳۴۷

حوادث رکنا: آتش سوزی در جنگل های روستای «اشترمل» این شهرستان بامداد یکشنبه پس از ساعت ها تلاش آتش نشانان، کارکنان این اداره و ساکنان مناطق حاشیه ای مهار شد.

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، سیدکامل حسینی گفت: این آتش سوزی که شامگاه شنبه در مناطق جنگلی و باغ های این روستا اتفاق افتاده بود، با همکاری مردم محلی، نیروهای امدادی و آتش نشانی مهار و از گسترش آن در جنگل های اطراف جلوگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در این عملیات علاوه بر مردم محلی و دوستداران محیط زیست و منابع طبیعی این شهرستان، واحدهای آتش نشانی از شهرهای ربط، نلاس و سردشت و ماموران یگان حفاظت این اداره نیز حضور داشتند.

حسینی با بیان اینکه در این حادثه Incident 2 هکتار از باغ های این منطقه و بخشی از جنگل های اطراف آن طعمه حریق شد، افزود: علت وقوع این آتش سوزی در دست بررسی کارشناسان قرار دارد.

آذربایجان غربی دارای بیش از 110 هزار هکتار جنگل است که از این مقدار 85 هزار هکتار در سردشت قرار دارد.

جنگل های سردشت جزو جنگل های زاگرس شمالی محسوب می شود و در طول بیش از 50 هزار سال گذشته تشکیل شده و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی های اکوتوریستی و ارزش های زندگی دارای اهمیت زیادی است.

 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

سلفی بی شرمانه پرستاران با یک جسد +عکس

شیلا زن نیما بود اما از فرشاد بچه دار شد !

اعدام پریا استاد 34 ساله دانشگاه / او وقتی به هوش آمد همه چیز را باخته بود !

خواستگار شیطان صفت ریحانه را با 2 مرد به حجله اجباری برد

ناگفته های تلخ فریده از بی شرمی های پسرش

بلای هولناکی که بر سر نسرین زن چاق تهرانی در بیمارستان آمد

فیلم های مستهجن برای بی آبرو کردن یک مرد / زن دوستانش را به اتاق شوهرش فرستاد

نقشه شوم دختر جوان در سفر با مدیرعامل شرکت به دوبی / عکس های غیر اخلاقی رییس را به دادگاه کشاند !

اینترنتی برای یک شب عقد نادر شدم و به خانه اش رفتم !

سوسن برای یک شب عقد موقت می شد / نمی دانم بچه ام از کدام مرد است

کرم خاکی در دهان پیرزن مرده چه می کرد!؟ /اتفاق عجیبی که در بهشت زهرای تهران رخ داد!

تجاوز وحشیانه به دختر 10 ساله زیبا و درشت اندام

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه حوادث Accidents حادثه Incident اخبار حوادث جنگل شهرستان آتش نشانان حوادث سردشت مهار شد سردشت عکس دختر زندگی حوادث خانواده جوان ایران قتل من مرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۲۶۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال

رسول مقسم روز شنبه گفت : سال قبل گلستان از محل تولید نهال‌جنگلی ۳۸۷ هکتار از عرصه‌های جنگلی هیرکانی را با کاشت «بلوط، ون، افرا و خانواده سرو نقره‌ای» احیا کرد یا توسعه داد که شامل ۲۰۰ هکتار در منطقه «قلعه‌قافه» مینودشت، ۱۰۰ هکتار در منطقه «قربان‌دره» مراوه‌تپه، ۵۷ هکتار در منطقه «جوزچال» رامیان و ۳۰ هکتار در مناطق« عربکلو و خسروآباد» گالیکش بود.

طبق گزارش مسوولان حوزه جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، سال قبل در قالب اجرای طرح ملی چهارساله کاشت یک میلیارد درخت، ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار اصله نهال جنگلی برای فضای سبز، زراعت چوب، احیا و توسعه جنگل و مرتع و بیابان با بهره‌گیری از نهالستان‌های دولتی و خصوصی در استان تولید و در اختیار استان‌ها قرار گرفت در حالی که تعهد ایجاد شده برای گلستان در این سال پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نهال بود.

به روزرسانی جنگل‌های هیرکانی نیازمند احیا و توسعه

رییس اداره جنگلکاری، پارک‌ها و تفرجگاه‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: مکاتبه با ادارات شهرستانی منابع طبیعی و آبخیزداری برای شناسایی جنگل‌های مخروبه، کم پوشش و فقیر جنگلی انجام شده است.

طبق گزارش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، در این استان شمالی با مساحتی نزدیک به ۲ میلیون هکتار دارای اقلیم معتدل مدیترانه‌ای و دارای سطحی معادل یک میلیون و ۳۳۵ هزار هکتار عرصه‌های منابع طبیعی وجود دارد که ۴۵۲ هزار هکتار آن را عرصه جنگلی هیرکانی است.

گلستان طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ تعداد یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت دارد که اقتصاد اصلی ساکنان آن برپایه کشاورزی استوار است.

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب سیلاب در گلستان مهار شد
  • مهار آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • مهار آتش سوزی در ساختمان تجاری
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • مهار آتش سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری (فیلم)
  • مهار آتش‌سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری
  • مهار آتش‌سوزی انبار در شهر ری/ از سرایت آتش جلوگیری شد
  • (ویدئو) مهار آتش سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری