Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پارس‌تودي- سرانجام ائتلاف متجاوز سعودي تحت فشار بين‌المللي به‌هدف قرار دادن اتوبوس حامل کودکان يمني در استان صعده يمن اعتراف کرد.
«منصور احمد المنصور»، سخنگوي رسانه‌اي تيم ارزيابي حوادث در يمن وابسته به ائتلاف متجاوز سعودي روز شنبه گفت: حمله‌ به اتوبوس حامل کودکان يمني دراستان صعده يک «اشتباه» بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جنگنده‌هاي ائتلاف متجاوز سعودي (9 اوت 2018) اتوبوس حامل کودکان يمني را در شهر «ضحيان» استان صعده هدف قرار دادند که بر اثر آن 55 کودک کشته و 77 نفر ديگر زخمي شدند.
حدود يک هفته پس از اين جنايت، جنگنده‌هاي متجاوز سعودي، دو دستگاه خودرو متعلق به آوارگان يمني را در منطقه «الکوعي» از توابع شهرستان الدريهمي در جنوب استان الحديده (غرب يمن) هدف قرار دادند.
در اين جنايت؛ 27 کودک و چهار زن کشته شدند. بسياري از سازمان‌هاي بين‌المللي و نهادهاي حقوق بشري اين جنايات را محکوم کرده‌اند.
در چنين فضايي چرخش موضع رسانه‌اي ائتلاف سعودي در شرايطي است که پيش از اين «ترکي المالکي» سخنگوي اين ائتلاف، حمله هوايي صورت گرفته را يک «اقدام مشروع نظامي» خوانده بود.
ائتلاف سعودي با بهانه اينکه در ماجراي کشتار دانش آموزان صعده دچار اشتباه محاسباتي شده درصدد برآمد تا جوابي به‌زعم خود قانع کننده به افکارعمومي دهد.
اين درحالي است که اين اقدام آل سعود و ضد ونقيض گويي‌هاي آن نه تنها نتوانسته است افکارعمومي را درخصوص جنايات آل سعود قانع کند، بلکه افکارعمومي بيش از پيش منتظر اقدامات بين‌المللي جهت به محاکمه کشيدن عاملان اين جنايت يعني ائتلاف متجاوز ضد يمن به سرکردگي عربستان هستند تا از ادامه جنايت عليه مردم يمن بويژه کودکان جلوگيري شود.
تلاش بيهوده آل‌سعود براي دور ماندن از عواقب حمله به اتوبوس کودکان يمني
ائتلاف سعوي پس از آنکه تحت فشار افکارعمومي مجبور به تشکيل کميته تحقيق درباره حادثه اتوبوس حامل دانش‌آموزان يمني در منطقه «ضحيان» استان صعده شد به منظور جلوگيري از بين‌المللي شدن قضيه با اذعان به کشتار کودکان يمني و اشتباهي خواندن اين حمله تلاش کرد تا حدودي خود را ازعواقب اين جنايت هولناک دور کند.
دراين چارچوب، ائتلاف سعودي ضمن صدور بيانيه‌اي به «اشتباهي» بودن اين حمله اذعان و تنها به ابراز تاسف اکتفا کرد.
اذعان آل‌سعود به جنايت از بار حقوقي رسيدگي بين‌المللي به آن نمي‌کاهد و اين اذعان به همراه قرار گرفتن نام عربستان در ليست سياه کشورهاي ناقض کنوانسيون حقوق کودکان براي دومين سال متوالي توسط سازمان ملل، تشکيل کميته بين‌المللي رسيدگي به جنايت عربستان و ارجاع موضوع به ديوان کيفري بين‌المللي در لاهه را ضروري‌تر کرده است.
بُعد رسانه‌اي و حقوق بشري و محکوميت بين‌المللي جنايات ائتلاف سعودي بويژه اين دو «جنايت» اخير آل سعود عليه کودکان يمني که در آن مجموعا دهها کودک يمني کشته شدند، به حدي است که حتي واکنش برخي از سناتورهاي آمريکايي را به دنبال داشته است.
به عنوان نمونه، «کريس مورفي»، سناتور آمريکايي در اين زمينه گفت:
"براي من غيرقابل تصور است که ما با ميل خودمان در کشتار کودکان يمني مشارکت کنيم؛ به ويژه وقتي که هيچ منفعتي براي امنيت آمريکا وجود ندارد. اين موضوع واقعا ديوانه کننده است."
او در صحن سنا در کنار تصويري از بقاياي حمله ائتلاف سعودي به يک مراسم خاکسپاري در يمن ايستاد و با انتقاد از ادامه حمايت‌هاي واشنگتن از ائتلاف سعودي گفت:
"آمريکا در کارزار اين حملات (به يمن) بازيگري کليدي است."
وي تاکيد کرد: "در اين جنايت اتوبوس حامل ده‌ها کودک با يک بمب 500 پوندي هدف گرفته شد؛ بمبي که در آمريکا ساخته و به ائتلاف سعودي فروخته شد."
با وجود هشدارهاي فزاينده گروه‌هاي مستقل حقوق بشري درخصوص ابعاد فاجعه بار جنگ يمن، بسياري از کشورهاي غربي بويژه آمريکا همچنان به حمايت‌هاي تسليحاتي و لجستيکي از ائتلاف متجاوز به سرکردگي عربستان سعودي ادامه مي‌دهند و به اين ترتيب جهانيان همچنان شاهد تداوم جنايات آل سعود بويژه کودک‌کشي‌هاي اين رژيم هستند.
نويسنده: بيژن نجفي
116/120

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۲۶۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی

آفتاب‌‌نیوز :

یک هواپیمای شخصی اسرائیلی که اخیرا تعدادی از مقامات اسرائیلی را به قطر و مصر برده بود، بعدازظهر امروز (شنبه)، در ریاض فرود آمد.

تلویزیون اسرائیل «کان» گزارش داد این هواپیما از فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو برخاسته و بعد از توقف کوتاهی در عمان به عربستان سعودی رفته و آنجا فرود آمده است.

کان مدعی شد که احتمالا چند مقام اسرائیلی به منظور گفتگو درباره عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی با این هواپیما به ریاض رفته باشند.

این شبکه اسرائیلی در ادامه با اشاره به سفر قریب‌الوقوع «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه، خاطرنشان کرد مقامات موساد و شاباک (سرویس امنیت داخلی رژیم اسرائیل) چند روز پیش از همین هواپیما برای انجام سفر‌هایی در منطقه استفاده کرده‌اند.

در این گزارش اشاره شده است که از این هواپیما برای انتقال مقامات اسرائیلی در چارچوب مذاکرات تبادل اسرا در قطر و مصر استفاده شده است.

دیگر خبرها

  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • درخواست غزه از گوترش برای تشکیل کمیته تحقیق بین‌المللی درباره کشتار بیمارستان ناصر